Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tom Dumoulin

Bredalp
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 19 jul 2013 00:12

Bredalp 03 jun 2017 17:04

Het is denk ik ook een voordeel dat Tom zo likeble is. Zie die parkoers makers ook wel aan Tom denken hoor. Komt heus wel een tour die hem iets beter ligt dan de niet tijdrijders.

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 03 jun 2017 19:15

Ernie C. schreef: 02 jun 2017 19:09 Natuurlijk heeft dat winnen meer waarde maar zijn er niet naartoe gegaan met het idee dat ze hem even met twee vingers in de neus gingen winnen en dat zal ook bij alle volgende grote rondes het geval zijn.

Movistar kan nog een sterkere ploeg neer zetten en zoals ik eerder aangaf Sunweb ook. Sunweb is voornamelijk met oa Kelderman naar de Giro gekomen omdat het mede vanwege de TT kilometers een leuke eerste grote ronde was waarin Tom voor het eerst echt voor het klassement kon rijden. Neem maar van mij aan dat dat wel altijd is geweest met de Tour van volgend jaar in het achterhoofd.
wel een leuk interview met Laurens ten Dam vandaag in de VK. Die stelde dat de Sunweb ploeg helemaal niet zo slecht was, en eigenlijk zonder het wegvallen van Kelderman de beste was in de afgelopen Giro

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 04 jun 2017 13:42

Ernie C. schreef: 02 jun 2017 19:09 Natuurlijk heeft dat winnen meer waarde maar zijn er niet naartoe gegaan met het idee dat ze hem even met twee vingers in de neus gingen winnen en dat zal ook bij alle volgende grote rondes het geval zijn.

Movistar kan nog een sterkere ploeg neer zetten en zoals ik eerder aangaf Sunweb ook. Sunweb is voornamelijk met oa Kelderman naar de Giro gekomen omdat het mede vanwege de TT kilometers een leuke eerste grote ronde was waarin Tom voor het eerst echt voor het klassement kon rijden. Neem maar van mij aan dat dat wel altijd is geweest met de Tour van volgend jaar in het achterhoofd.
TT? : is over drie weken in Assen. Je bedoelt waarschijnlijk "chilometri cronometro" In de Tour heet dat afgekort CLM.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6740
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 04 jun 2017 13:59

Pfff............TT=Time Trial misschien?
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 04 jun 2017 14:24

Zorro schreef: 04 jun 2017 13:59 Pfff............TT=Time Trial misschien?
Oh ja , als het om een koers in de VS , Australie of Groot Britannie gaat is die afkorting terecht maar in de Tour is het "Contre La Montre" en hier heet dat nog steeds "tijdrit"

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 04 jun 2017 14:36

En in Nederland zeggen we negenenveertig.

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 04 jun 2017 15:35

robbebopper schreef: 04 jun 2017 14:36 En in Nederland zeggen we negenenveertig.
Che è vero :winkthumb:

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 04 jun 2017 20:07

Snakkerdje
Maak joe woar

anderson99
Forum-lid
Berichten: 649
Lid geworden op: 02 jul 2015 21:03

anderson99 05 jun 2017 12:36

hahhahaha

Gebruikersavatar
rhino7
Forum-lid
Berichten: 1052
Lid geworden op: 08 dec 2011 11:50
Locatie: 0251

Gebruikersavatar rhino7 16 sep 2017 12:37

Het lot van een BN, er

"Je maakt echt de gekste dingen mee. Jij zou toch nooit bij een totaal vreemde in Maastricht aanbellen om een t-shirt te vragen. Iedereen zou je aankijken met een blik van: 'Wat vraag jij nu?' Het is blijkbaar wel normaal om die vraag aan mij te stellen. Maar dat is toch he-le-maal niet normaal?! Omdat ik nu een bekend persoon ben, ben ik af en toe een aapje in de dierentuin geworden."
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

cimecaron
Forum-lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 17 aug 2004 23:00

cimecaron 16 sep 2017 19:43

Ik zou het ook niet normaal vinden. Zelfs al ben je een BN'er.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7824
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 21 dec 2019 00:11

Interessante tekst op NOS.nl vandaag. Tom heeft last van fructose intolerantie (geen fructose intolerantie vanwege ontbrekende enzymen maar slechte opname)

Daarom zou dus juist bij hem ketonen een uitkomst zijn!!

Daarom verbaast mij deze tekst juist een beetje:
NOS schreef:.... Ketonen zijn een lichaamseigen stofje, dat een beetje de werking van suiker overneemt. Bij zijn oude ploeg werd het niet gebruikt, bij zijn nieuwe werkgever wel. Het is ook niet verboden. "Dat het bij Sunweb niet werd gebruikt, heeft me destijds verbaasd. Het is zeker niet de reden dat ik de ploeg heb verlaten. Het is niet eens ter sprake gekomen", aldus Dumoulin. ...
Bron: https://nos.nl/l/2315648

Voor degenen die niet weten wat fructose intolerantie inhoudt: als je overmatig vrichtensuikers inneemt gaan je darmen protesteren. Dit begint met winderigheid omdat je darmen de suikers gaan vergisten en er dus veel lucht vrijkomt. Maar bij hoge lichamelijke inspanning en hoge inname lukt dat niet meer en gooien je darmen alles er gewoon uit. Zie daar de twee “poep incidenten” van Tom (tour: camper en Giro; berm)

Ketonen zijn -grof gezegd- een alternatieve vorm van brandstof die je normaal uit allerlei suikers zou halen. Die brandstof heeft voor gevoelige mensen zoals Tom blijkbaar is niet de nadelige gevolgen die suikers, met name fructose, wel hebben.
Dus; meer beschikbare energie, geen hongerklop achtige problemen en dus vol gebruik van je vermogen.
Voor Tom dus een ideale situatie.

Nu vraag ik mij dus twee dingen af:
1) is de overstap naar TJV daar aan gerelateerd (ondanks, of misschien juist door, zijn ontkenning hiervan?

2) zou dit de stap extra kunnen zijn die hem een potentiële tour kandidaat maakt?
Do or don’t, there is no try

Plaats reactie