Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tom Dumoulin

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27542
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 mei 2021 13:18

wasbeer2006 schreef: 21 mei 2021 11:58 Lekker bij alpecin fenix gaan rijden........ Ik denk dat jumbo hem niet past.
Al denk ik niet dat het gaat gebeuren.
Dit vind ik zo ongeveer het slechtste advies ooit.

Alpecin Fenix heeft geen geld voor TD, geen ondersteuning in de bergen en bovendien draait alles daar om MvdP. Bovendien is de omkadering ook echt niet op het niveau van TJV of DSM. Daar komt bij dat hij daar de enige AK-man zou zijn en dat wilde hij nu juist niet meer. Daar komt bij dat ze afhankelijk zijn van wildcards.

Ik denk juist dat TJV de beste ploeg voor hem is. Hij krijgt genoeg kansen, hoeft niet de druk te voelen van de enige kopman te zijn, de omkadering is uitstekend en er zijn genoeg klimmers. Ook heeft TJV serieus aandacht voor de mentale kant van topsport, iets voor TD een zegen is. Natuurlijk de Roglic absolute nummer 1 maar die kan geen 3 grote rondes per jaar rijden.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16202
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 21 mei 2021 14:03

Dat ligt aan zijn ambities. Is hij ervan overtuigd dat hij nog een grote ronde voor de winst mee kan doen, dan moet hij bij TJV blijven. De andere optie daar is knechten.

Dan zit hij beter bij Alpecin Fenix. Daar krijgt hij alle vrijheid om zich te richten op de etappes.en koersen die hem liggen.
Mocht die ploeg een keer niet op de nummer 1 positie eindigen, dan is er geen enkele organisatie die de ploeg van vd Poel, Dumoulin en Merlier een wildcard gaat weigeren denk ik.
Campagnolo Ultra Dork

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12634
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 21 mei 2021 14:08

Aplecin gaat ook steeds meer in de breedte presteren. Die kunnen ook zo maar een worldtour ploeg worden.
Het zou me niets verbazen als Canyon echt serieus geld in deze ploeg gaat stoppen.

MvdP is een hele goedkope rijder voor Canyon. Je kan meteen drie fietsen aanprijzen waarmee gewonnen wordt met 1 rijder/ploeg.

Ik snap natuurlijk ook dat het voor een klassement geen goede optie is maar TJV ook niet. Hij kan meer, Hij kan Roglic ook verslaan in zijn goede vorm van 2017 en 2018.

Als je zoals in 2020 met alle bewoordingen die er zijn benoemd "minder bent" op een minuut of 8 gereden wordt, kan je in goede vorm ook makkelijk podium rijden.

Ik denk dat TJV niet de ploeg voor Tom is.

En die mentale weerbaarheid of hoe je het noemt was hij heel heel sterk in. Schijten in het weiland en dan zo mooi de rest van de etappe niet in paniek raken en consolideren vind ik mentaal toch best aardig!

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3374
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 21 mei 2021 14:11

Ik denk dat Dumoulin door zijn eigen gedrag wel wat aan waarde heeft ingeboet. Je weet niet goed wat je eraan gaat hebben na al wat er gebeurd is. (staat natuurlijk los van het feit dat je daar wel begrip en respect voor moet hebben)

Is hij einde contract bij TJV?
Afbeelding

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3105
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 21 mei 2021 14:12

Voor het algemeen klassement rijden in een ronde is gewoon niet leuk. Ik zie hem ook niet gaan knechten. Robert Gesink dacht ook op die manier van de druk af te komen. Als knecht moet hij echter nog elke dag alert zijn. Dat geeft net zo veel stress als zelf voor het klassement rijden.
Ik hoop dat Tom zich gaat richten op de klassiekers en andere eendags wedstrijden. Laat hem in het najaar Parijs Roubaix rijden.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 21 mei 2021 14:23

EmPeHa schreef: 21 mei 2021 14:12 Voor het algemeen klassement rijden in een ronde is gewoon niet leuk. Ik zie hem ook niet gaan knechten. Robert Gesink dacht ook op die manier van de druk af te komen. Als knecht moet hij echter nog elke dag alert zijn. Dat geeft net zo veel stress als zelf voor het klassement rijden.
Ik hoop dat Tom zich gaat richten op de klassiekers en andere eendags wedstrijden. Laat hem in het najaar Parijs Roubaix rijden.
ik denk dat bergop rijden voor tom dumoulin teveel van zijn krachten vraagt en hij daar mentaal niet meer op in gesteld is om dit gedurende 3 weken vol te houden.
Een winnaar van dagkoersen zie ik ook niet in hem.
Dus blijven eigenlijk de kleinere ronden, tijdritten en misschien op een geschikt ogenblik ( weinig bergop veel tijdrijden) nog eenmaal alles geven en voor winst in de tour gaan.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12634
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 21 mei 2021 14:51

Leven als een ronderenner moet je natuurlijk ook niet 100% voor zien.
Er zijn er al niet veel die dat kunnen en je gooit wel heel veel prive zaken weg op jonge leeftijd.

Vanaf de kerst tm eind juli draait het om de tour elk uur van de dag.

Maar misschien nog 1x echt proberen, al denk ik dat een giro hem beter licht in alle opzichten.
Waarom niet nog een keer de Giro, hij lijkt zich daar ook veel meer thuis te voelen. En met TD erbij had je nu een mooie ploeg in de Giro gehad met een eerste deel wat hem prima zou liggen.

Waarom altijd die (meestal) saaie tour?

hayes

hayes 21 mei 2021 14:51

havana schreef: 21 mei 2021 13:18 Ook heeft TJV serieus aandacht voor de mentale kant van topsport, iets voor TD een zegen is. Natuurlijk de Roglic absolute nummer 1 maar die kan geen 3 grote rondes per jaar rijden.
Ik vond in de docu over de Tour vorig seizoen net dat ze hem en z'n problemen niet serieus namen. De ergernis stond op hun gezicht te lezen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37638
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 mei 2021 17:46

EmPeHa schreef: 21 mei 2021 14:12. Robert Gesink dacht ook op die manier van de druk af te komen. Als knecht moet hij echter nog elke dag alert zijn. Dat geeft net zo veel stress als zelf voor het klassement rijden.
Ik denk dat dit een verkeerd voorbeeld is. RG lijkt juist enorm veel voldoening uit zijn huidige rol te halen.
Ik vind het mooi om hem als de nestor van die ploeg te zien en serieus zijn steentje bij te zien dragen.
Less is bore

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1072
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 21 mei 2021 18:01

wasbeer2006 schreef: 21 mei 2021 14:51 ......

Waarom altijd die (meestal) saaie tour?
Omdat Jumbo veel geld in de ploeg stopt, en die willen resultaten in de tour. Dat is wat bij de gemiddelde supermarktklant wel bekend is. Giro en Vuelta zijn veel minder aansprekend wat dat betreft.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3105
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 21 mei 2021 18:59

daniel1975 schreef: 21 mei 2021 17:46
EmPeHa schreef: 21 mei 2021 14:12. Robert Gesink dacht ook op die manier van de druk af te komen. Als knecht moet hij echter nog elke dag alert zijn. Dat geeft net zo veel stress als zelf voor het klassement rijden.
Ik denk dat dit een verkeerd voorbeeld is. RG lijkt juist enorm veel voldoening uit zijn huidige rol te halen.
Ik vind het mooi om hem als de nestor van die ploeg te zien en serieus zijn steentje bij te zien dragen.
Dat klopt. Hij heeft het er graag voor over. Neemt niet weg dat hij ook aangeeft dat het minstens zo intensief is als voor een eigen klassement rijden. Ik zie het Dumoulin dit niet doen. Ooit bij Sunweb was het wel het verhaal:" ik rij voor Wilco en Wilco rijdt voor mij". maar om nu 3 weken op een berg te gaan zitten om te gaan knechten?

el_loco
Forum-lid
Berichten: 968
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 21 mei 2021 20:40

Volgens mij is Dumoulin gewoon lekker met de Olympische Spelen bezig en als hij plezier in het proces heeft en er voldoening uit haalt gaat ie nieuwe doelen stellen. Wat wij daarvan vinden is irrelevant, zoveel heeft hij wel duidelijk gemaakt de laatste maanden...

Plaats reactie