Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2014

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 21 feb 2014 08:04

agentcrabtree schreef:In een rechtstreeks duel denk ik dat Kittel momenteel de rapste is. Cav en Dré zijn aan elkaar gewaagd, maar het treintje van Lotto staat veel beter op de lijn dan bij Omega Pharma. Dit terwijl ze met hun budget toch veel beter zouden moeten kunnen. Gelukkig haalt Kwiatek de kolen uit het vuur. Man, wat is dat een topper! Hopelijk hebben ze het verstand om hem de rol van kopman te geven tijdens de klassiekers en niet Boonen. Ze hebben met Kwiatkowski en Stybar nu 2 renners die een stuk beter zijn dan Tom.
Twee talentvolle jonge renners maar om te zeggen dat ze nu al beter zijn dan Boonen? Op wat baseer je je dan?
Al vergeten misschien dat Tom 2 jaar terug een seizoen gereden heeft met overwinningen die beide voornoemde renners misschien niet in heel hun carriere kunnen bijeen fietsen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16203
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 21 feb 2014 08:47

Ik denk dat ze er beide vooraf voor zouden tekenen om in hun carrière de erelijst van Boonen te evenaren.

Dan is er ook nog feit dat Boonen heel wat pech heeft gehad en een periode heeft geworsteld met zijn status als superster en de nodige drank en drugs heeft gebruikt. Ondanks dat is hij de renner met het meeste monumenten op zijn naam in het huidige peloton. Ik zou dus niet zo gauw een renner meer talent dan Boonen toe willen dichten.

Ik hoop dit seizoen op een echte clash tussen Boonen en Cancellara zonder valpartijen en ziektes die roet in het eten gooien want dat is toch wel de strijd Merckx vs De Vlaeminck van deze tijd.
Campagnolo Ultra Dork

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 21 feb 2014 10:11

Kwiatkowski lijkt me nou niet echt een renner voor de Vlaamse klassiekers en Boonen heeft dit jaar al bewezen uitstekend in vorm te zijn. Denk dat Stybar in de ploeg tijdens de klassiekers dezelfde rol en status heeft als Terpstra.

Wel luxe als je in februari 4 mannen uit 1 ploeg kan opnoemen die al bewezen hebben dat het met de vorm wel goed zit.

agentcrabtree
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 10 jan 2011 02:15

agentcrabtree 21 feb 2014 15:38

Terpstra zal toch eerder een knecht blijven die, mits nodige dosis geluk en wat tactische meevallers, een dicht ereprijs kan rijden. Stybar is in mijn ogen een zeer complete renner die absoluut de status van kopman verdient. Als hij die niet bij Omega krijgt, dan kan hij beter elders gaan. Denk dat de ploegen in 2015 nog in de rij zullen staan voor Stybar.

Kwiatkowski heeft in 2013 in vrijwel alle voorjaarsklassiekers (Vlaamse + Ardennen) tot diep in de finale een rol van betekenis gespeeld. Gezien zijn jonge leeftijd, volledig terecht, in een dienende functie. Maar hij wordt sterker en kan toch stilaan de rol van mede-kopman claimen.

Boonen heeft zonder twijfel een indrukwekkend palmares. Helaas heeft hij de meeste overwinningen in dezelfde type koersen geboekt en hij moet het vooral hebben van de 'fors'. Persoonlijk zie ik liever een renner die wat meer variatie heeft in zijn stijl en er niet bij de eerste klim afligt renners zoals bv. een Gilbert, Rodriguez, Gerrans, Hagen, Sagan, Stybar, Kwiatkowski. Renner die puur op palmares inderdaad misschien niet altijd de evenknie zijn van Boonen. Maar ik geniet toch extra van een meer 'complete' renner.

Daarenboven wordt Tom wat ouder. En zoals hierboven reeds aangehaald heeft hij niet bepaald als ne pater geleefd. Dus beter worden met de jaren zoals Nys zal er normaal niet inzitten. Volgens mij heeft de Tornado wat aan stormkracht ingeboet.

Ik verwacht dat het dit jaar in RVV & PR niet enkel (of vooral) tussen Fabian en Tom gaat, maar dat de top heel wat breder is.

agentcrabtree
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 10 jan 2011 02:15

agentcrabtree 23 feb 2014 23:36

sjoerdth schreef:Kwiatkowski lijkt me nou niet echt een renner voor de Vlaamse klassiekers en Boonen heeft dit jaar al bewezen uitstekend in vorm te zijn. Denk dat Stybar in de ploeg tijdens de klassiekers dezelfde rol en status heeft als Terpstra.

Wel luxe als je in februari 4 mannen uit 1 ploeg kan opnoemen die al bewezen hebben dat het met de vorm wel goed zit.
:? Misschien heb jij een andere RVV gezien in 2013. Maar:

http://www.omegapharma-quickstep.com/nl ... fdrol/1148

Dit jaar zal hij helaas niet meedoen in de Vlaamse klassiekers. Waarschijnlijk omdat ze bij Omega weten dat hij meer belangrijke en grotere dingen aankan. In onze Vlaamse gedachten zijn de kassei-klassiekers nog altijd het hoogste wat er te bereiken is, maar in het hedendaagse, mondiale wielrennen zijn er belangrijkere dingen te winnen. Kwiatkowski is sowieso het grootste talent dat Lefevre de laatste 15 jaar in zijn ploeg had. Hopelijk komt hij snel bij een team waar hij de uitgesproken kopman is.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16203
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 24 feb 2014 00:21

Ik hoop toch echt niet dat dat de richting is die het wielrennen opgaat, iedere ploeg met één kopman en de rest knechten aan de start van iedere wedstrijd. Het verschil in belangen van het individu en de ploeg is juist één van de mooie dingen van het wielrennen. Laat OPQS alsjeblieft nog een paar jaar naar de tour gaan met Cavendish en Kwiatkowski in één team. Één team Sky is al erg genoeg...
Campagnolo Ultra Dork

agentcrabtree
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 10 jan 2011 02:15

agentcrabtree 01 mar 2014 20:54

Vandaag een uiterst interessante 'Omloop' gezien. Ik was vooral aangenaam verrast om onze trainingsmaat Kenneth Van Bilsen diep in de finale al een rol van betekenis te zien spelen. Topsport Vlaanderen kwam er als geheel ook goed door. Voor de rest vooral een erg teleurstellende prestatie van onze beide protour teams, vooral OPQS kwam heel zwak uit de verf. Als je beweert om met 8 potentiële winnaars te starten en enkel een geagiteerde Terpstra kan meedoen in de finale, dan kan je enkel zwaar teleurgesteld zijn... Lotto kwam er ook helemaal niet uit, jammer...

Ben benieuwd voor morgen... Ik denk dat de het jonge spurtgeweld van FDJ of Topsport wel eens aan het feesten kan gaan. Hopelijk wordt het een even spannende en verrassende wedstrijd als vandaag!

i-mac

i-mac 01 mar 2014 21:06

Het valt op dat bijna alle koersen zonder oortjes spannend om volgen zijn. De renners (toch bepaalde) klagen daarover, maar als wielerliefhebber hoor je mij niet klagen. En het ploegenspel valt hierdoor in de war. Heerlijk :-)

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 01 mar 2014 21:09

Maar wat een machtsvertoon van die Stannard! Rijdt Van Avermaet helemaal uit het wiel.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16203
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 02 mar 2014 09:01

Van Avermaet zat ook behoorlijk te slapen, dit had hij natuurlijk nooit mogen verliezen...

Lefevre is trouwens (terecht) boos over de motoren in de koers:http://www.zie.nl/video/sport/Lefevere- ... mzhq4fr17l
Campagnolo Ultra Dork

agentcrabtree
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 10 jan 2011 02:15

agentcrabtree 02 mar 2014 13:18

Ernie C. schreef:Van Avermaet zat ook behoorlijk te slapen, dit had hij natuurlijk nooit mogen verliezen...

Lefevre is trouwens (terecht) boos over de motoren in de koers:http://www.zie.nl/video/sport/Lefevere- ... mzhq4fr17l
Van Avermaet had dit inderdaad nooit mogen verliezen in de sprint, anderzijds is Stannard waarschijnlijk minstens even sterk als Greg. Dus Stannard en Sky hebben verdiend gewonnen.

Een verliezer probeert natuurlijk altijd excuses te zoeken waarom zijn 'dreamteam' het laat afweten. Die uitleg over de moto's is natuurlijk flauwekul. Het was inderdaad druk in de finale, maar als je alleen klaagt wanneer het jou slecht uitkomt dan ben je wel natuurlijk flauw bezig. Die motards zijn allemaal ervaren mannen met vaak een koersverleden, dus die zullen ook wel weten waar ze moeten rijden ;) Kan me trouwens niet inbeelden dat ze bewust tegen OPQS gaan rijden. Terpstra was uiteraard te zwak om het af te maken. Het is dan ook niet normaal dat hij het gewicht van de wedstrijd moet dragen. Het Omloop is Quatar niet hé.

Ook Lotto heeft het laten afweten.

Vandaag herkansing, en hopelijk achteraf geen kindse uitvluchten zoeken van: Het was te koud, de motards waren tegen ons... Lijkt we de 2de kleuterklas :) Beetje waardigheid kan er wel vanaf, coureurs zijn toch echte venten en geen bleitende sissies...

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 02 mar 2014 18:47

agentcrabtree schreef:Boonen heeft zonder twijfel een indrukwekkend palmares. Helaas heeft hij de meeste overwinningen in dezelfde type koersen geboekt en hij moet het vooral hebben van de 'fors'. Persoonlijk zie ik liever een renner die wat meer variatie heeft in zijn stijl en er niet bij de eerste klim afligt renners zoals bv. een Gilbert, Rodriguez, Gerrans, Hagen, Sagan, Stybar, Kwiatkowski. Renner die puur op palmares inderdaad misschien niet altijd de evenknie zijn van Boonen. Maar ik geniet toch extra van een meer 'complete' renner.

Ik verwacht dat het dit jaar in RVV & PR niet enkel (of vooral) tussen Fabian en Tom gaat, maar dat de top heel wat breder is.
Je geniet dus meer van Hagen, Gerrans, Stybar en Kwiatkowski dan van Boonen? Je ijlt.

Nog even een zin verbeteren:
Zw zijn misschien niet altijd de evenknie van Boonen

--> ze reiken nog niet tot aan zijn enkels!
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Plaats reactie