Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het veldrijden 2010/2011

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 30 dec 2010 11:49

Ik kan er geen andere verklaring voor vinden dan:
Een uit een ver verleden ingesleten gewoonte.
Schaatsen, skieen, mountainbiken, tennis,hockey enz kennen die gewoonte niet.
Het voetbal probeert er mee af te rekenen,maar dat is een lang proces.

En voor mezelf zeg ik .
Ik wil een mooie wedstrijd zien,niet meer en niet minder.
Zij is ook tegen

adne
Forum-lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 23 aug 2007 23:28

adne 30 dec 2010 12:36

Weet iemand misschien of de cross van vanmiddag via een Livestream te volgen is? Ik kan hem namelijk nog niet vinden... Het gaat dus om de Sylvestercross in Bredene.

eelcoz

eelcoz 30 dec 2010 18:29

ponsteen schreef:Gillend gek wordt ik daar van. Je weet dat het hele wielrennen afdeling vrouwen ontzettend interessant is. Maar meer dan 1 wedstrijd per jaar krijgen we niet te zien. Uiteindelijk is het de keuze van NOS / VRT en noem ze maar op. Zij houden de ontwikkeling van het vrouwenwielrennen moedwillig tegen. En waarom? Gaat het echt alleen maar om commerciele belangen? Doen die miljoen Vlamingen de tv uit als ze ineens vrouwen zien fietsen of zo?


Je zou van een publieke omroep mogen verwachten dat commerciele belangen niet voorop staan. Wel denk ik dat er minder mensen naar kijken, maar dat komt gewoon omdat men minder op de hoogte is van vrouwenwielrennen doordat het nooit uitgezonden wordt. Een vicieuze cirkel, die gewoon doorbroken kan worden door een seizoen lang veel wedstrijden uit te zenden.

Gebruikersavatar
ferry1982
Forum-lid
Berichten: 1401
Lid geworden op: 23 jul 2008 13:53

Gebruikersavatar ferry1982 30 dec 2010 19:46

ponsteen schreef:Gillend gek wordt ik daar van. Je weet dat het hele wielrennen afdeling vrouwen ontzettend interessant is. Maar meer dan 1 wedstrijd per jaar krijgen we niet te zien. Uiteindelijk is het de keuze van NOS / VRT en noem ze maar op. Zij houden de ontwikkeling van het vrouwenwielrennen moedwillig tegen. En waarom? Gaat het echt alleen maar om commerciele belangen? Doen die miljoen Vlamingen de tv uit als ze ineens vrouwen zien fietsen of zo?


nou bij de damescross in zolder dacht ik eerst dat ze warm aan het rijden waren maar toen bleek het volle koers te zijn. Het was gewoon een lachertje...

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 31 dec 2010 00:52

Zo ook in Loenhout gisteren. Die eerste vijf dames rijden lekker door maar bij alles wat daar achter aan stuurt lijkt het wel of je naar de slow-mo herhaling zit te kijken.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 31 dec 2010 01:33

TiesT schreef:Zo ook in Loenhout gisteren. Die eerste vijf dames rijden lekker door maar bij alles wat daar achter aan stuurt lijkt het wel of je naar de slow-mo herhaling zit te kijken.


misschien toch de dames eens proberen te volgen met de fiets?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 31 dec 2010 10:53

Snelheid maakt mij geen ruk uit. Het gaat om de onderlinge verschillen. Alles buiten de top 30 bij de elite, de meeste beloften en junioren komen in vergelijking met de elite top ook niet vooruit.

Natuurlijk is de top bij dit soort sporten vrij smal. Dat is in elke sport zo, waar alleen de beste tien een boterham verdienen en de rest echte amateurs zijn met parttime banen. Bij de mannen elite rijden er Belgen rond die nooit de top tien halen in een koers, maar toch fulltime prof zijn. Zoiets is alleen mogelijk in een commerciele sport. Dus: meer media-aandacht zal het niveau sterk verhogen.

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 31 dec 2010 19:03

fiedoo schreef:
misschien toch de dames eens proberen te volgen met de fiets?


Ik heb vaak genoeg met de voorste dames mee gefietst.

Voor de geïnteresseerde heb ik geprobeerd bij de Azencross een beeld te maken van de "echte" belgische wielerliefhebbers.

http://www.youtube.com/watch?v=fDwhqO94mHE

race-niek
Forum-lid
Berichten: 741
Lid geworden op: 24 feb 2009 21:32
Locatie: Groningen

race-niek 31 dec 2010 19:08

TiesT schreef:
fiedoo schreef:
misschien toch de dames eens proberen te volgen met de fiets?


Ik heb vaak genoeg met de voorste dames mee gefietst.

Voor de geïnteresseerde heb ik geprobeerd bij de Azencross een beeld te maken van de "echte" belgische wielerliefhebbers.

http://www.youtube.com/watch?v=fDwhqO94mHE


mooi filmpje zeg!
kan zo op tv uitgezonden worden!
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009

stoli
Forum-lid
Berichten: 380
Lid geworden op: 01 sep 2009 18:34

stoli 01 jan 2011 06:29

ziek filmpje

10000000000000% respect

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 01 jan 2011 11:20

Heb jij dat zelf gemaakt? Knap hoor. Ziet er echt heel professioneel uit. Kan zo in "Holland sport".

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 01 jan 2011 14:22

Mooie impressie Tiest, kan inderdaad zo in Holland sport.
Hulde.

Plaats reactie