Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2015

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 24 jul 2015 11:22

mackersv2.0 schreef:
dc schreef: Wat alleen wel wordt vergeten was dat in de Raas-Rabobank tijd er ook uiterst zelden iets werd gewonnen (Erik Dekker als Witte Raaf) en er nooit meer iemand in de top meedeed in de Tour.
De resultaten van Oscar Freire tijdens zijn acht jaar bij Rabo tel je gemakshalve niet mee?
Nee, die telde ik inderdaaad niet mee, das nogal een blunder :oops:

Maar zelfs dan, zijn overwinningen waren voornamelijk als sprinter (die zichzelf redde), dus ook dan is meezitten en erin vliegen nou niet echt toepasbaar (wat dus ook toen al tot forse kritiek leidde).

En los daarvan, ze hebben totaal geen Freire type meer, dus het punt blijft staan; wat moeten ze dan doen?

SupaX
Forum-lid
Berichten: 256
Lid geworden op: 30 apr 2013 17:41

SupaX 24 jul 2015 11:27

En drie keer een grote klasieker...

Ik vind dat ze Peter Sagan maar in dienst moeten nemen :)

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 24 jul 2015 11:32

Zou Tom-Jelte Slager een aanwinst voor TLJ zijn? Gisteren werd bij Studio Tour gesuggereerd dat dat een optie zou zijn.

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 24 jul 2015 11:34

SupaX schreef:En drie keer een grote klasieker...

Ik vind dat ze Peter Sagan maar in dienst moeten nemen :)
Dat zou toch wel een mooie stunt zijn zeg :D
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 24 jul 2015 11:45

FaustoCoppi schreef: Beetje flauwe reactie. Mijn punt was slechts dat ik niet begrijp dat er een kopgroep van 29 renners wordt gevormd, en dat daarbij geen enkele TLJ-renner zit.

En ik mag toch hopen dat je het nu wel begrijpt?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
FaustoCoppi
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 18 mei 2015 22:03

Gebruikersavatar FaustoCoppi 24 jul 2015 11:55

amclassic-fan schreef:
FaustoCoppi schreef: Beetje flauwe reactie. Mijn punt was slechts dat ik niet begrijp dat er een kopgroep van 29 renners wordt gevormd, en dat daarbij geen enkele TLJ-renner zit.

En ik mag toch hopen dat je het nu wel begrijpt?
Krijg toch lekker de tyfus.

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 24 jul 2015 12:02

SupaX schreef:En drie keer een grote klasieker...

Ik vind dat ze Peter Sagan maar in dienst moeten nemen :)
Of Degenkolb :D

Alle gekheid op een stokje, het is uiteraard een groot probleem dat ze geen sprinter hebben, daar hadden ze zelfs met Freire problemen mee (kwam er maar een paar jaar aan te pas in de TdF.

Ik zie geen oplossing voor Lotto-Jumbo met het huidige materiaal. Ze hebben een pak van klimmers met 1 persoon die nog wel eens wat wint (Gesink), maar dat is meteen hun klassementsrenner.

Hun sprinter is toch derde garnituur en hij lijkt toch te stagneren (niet eens meegenomen).

Vanmarcke is een keien kletser. Hij zal vast wel een ritje ergens gaan pakken voordat zijn carrière voorbij is, maar eigenlijk heeft hij in de TdF knechten taken, zeker bij Lotto.

De ploeg is gewoon compleet gericht op klassementen en heeft dan de makke dat het niet de absolute top is. Maar omdat om te gooien moet je zowel hakken in je materiaal als buitenlands gaan inkopen, iets wat volgens mij expliciet niet de bedoeling is.

En betreft de flauwe opmerking. Ja, heel flauw, maar het eeuwige gezever over rittenkapen is al zo oud als Rabo (ook in de Freire tijd werd dit telkens aangedragen). Kijk maar naar de Gesink draad waar dit keer op keer terug komt.

Als zelfs Boogerd met zijn ééndags capaciteiten maar twee ritjes wint, dan zie ik niet in hoe ze dat met een Kruijswijk gaan evenaren. En dat ligt niet aan Verhoeven.

Dus tsja, als er mensen beginnen te piepen dat Lotto dom is om geen mensen mee te sturen in een volslagen kansloze onderneming dan heb ik een flink deja vu.

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 24 jul 2015 12:15

FaustoCoppi schreef:
Krijg toch lekker de tyfus.
Fraaie toevoeging aan dit topic, als het je allemaal teveel word, ga je toch gewoon schelden...
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
FaustoCoppi
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 18 mei 2015 22:03

Gebruikersavatar FaustoCoppi 24 jul 2015 12:16

Supergrover schreef:
FaustoCoppi schreef:
Krijg toch lekker de tyfus.
Fraaie toevoeging aan dit topic, als het je allemaal teveel word, ga je toch gewoon schelden...
Je vond de post waar ik op reageerde ook fraai, neem ik aan? Actie-reactie.

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 24 jul 2015 12:22

FaustoCoppi schreef:
Supergrover schreef:
FaustoCoppi schreef:
Krijg toch lekker de tyfus.
Fraaie toevoeging aan dit topic, als het je allemaal teveel word, ga je toch gewoon schelden...
Je vond de post waar ik op reageerde ook fraai, neem ik aan? Actie-reactie.
Dat was in jouw ogen een flauwe reactie, maar om iemand dan maar een ziekte toe te wensen.
Je kan het ook anders verwoorden....
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 24 jul 2015 12:28

Met Hofland hebben ze een aardig talent in handen om in de toekomst wat ritten te gaan winnen. Hij heeft dit jaar alleen erg veel pech gehad waardoor hij nog niet verder is kunnen doorgroeien.

Als er nu nog iets gewonnen gaat worden door een Nederlander zal het van Gesink of Mollema moeten komen en die kans is dus niet groot.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 24 jul 2015 13:10

Ik vraag me eigenlijk af waarom die mafkees van een Barguil eigenlijk nog ging sprinten om de 10e plaats gister. Als je in een groep binnenkomt krijg je toch dezelfde tijd. Ik vind het alleen maar sneu als je dan nog ff snel een positie wil stelen, die toch al nietszeggend is. Al met al eigenlijk een sneu kereltje.

Plaats reactie