Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2015

Gebruikersavatar
FaustoCoppi
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 18 mei 2015 22:03

Gebruikersavatar FaustoCoppi 23 jul 2015 22:37

Alsof er werk te doen is voor de ploeg bij TLJ... Gesink red zich alleen wel, zoals we de hele Tour al zien, dus voor wie zou de rest moeten knechten?

copperzzz
Forum-lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 14 aug 2013 21:11

copperzzz 23 jul 2015 23:03

FaustoCoppi schreef:Alsof er werk te doen is voor de ploeg bij TLJ... Gesink red zich alleen wel, zoals we de hele Tour al zien, dus voor wie zou de rest moeten knechten?
Ik denk niet dat er iemand nog kan knechten. Gesink komt al zo snel alleen te zitten. Ik vind ook dat ze beter iemand mee kunnen sturen ookal rijdt die zich compleet in de vernieling. Beter één keer meezitten in de aanval dan elke dag in het tweede of derde peloton over de meet komen.

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 24 jul 2015 06:56

Voorop staat dat Gesink een geweldige tour rijdt.
Ik geniet daar enorm van.
Na al zijn tegenslagen zit het eindelijk mee.
Had TLJ een collectief gevormd dan stond hij nu waarschijnlijk op de vierde plaats.
Hoe?
Etappe naar Zeeland 1.28 minuut onnodig verlies door paniek in de ploeg.
Later die week een ongelukkig moment lek.
Niemand om hem even te helpen terug te keren, weer een minuut.
Dat zijn samen bijna 2.30 minuten.
Is dat erg?
Weet ik niet,maar wat ik wel weet is dat welke Nederlandse ploeg je ook bekijkt sinds de eerste die deelnam .
Het zijn allemaal ploegen met vrijbuiters geweest.
We gokken altijd op meerdere paarden en proberen kansen te pakken die voorbij komen zonder ons aan een vast plan te houden.

Typisch Nederlands, zit al duizenden jaren in onze genen en zal ook niet veranderen.
Michael Pye heeft het duidelijk uitgelegd in zijn boek " Aan de rand van de wereld. Hoe de Noordzee ons vormde"
Een aanrader.
Zij is ook tegen

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 24 jul 2015 08:39

Het verlies in de etappe naar Neeltje Jans kwam niet door zo door paniek in de ploeg, maar omdat Bouhani op z'n gat ging liggen en dat andere ploeggenoten op Kelderman hadden gewacht. Op dat moment was dat gewoon een logisch keus.

@Copperzzz en @FaustoCoppi, beide niet gezien dat Kelderman en Vanmarcke voor de Glandon ook mee gereden hebben om het gat kleiner te krijgen. Dat Kruiswijk er op de Glandon nog lang bij zat. Die renners knechten dus wel degelijk voor Gesink, zorgen dat hij niet zelf drinken en eten bij de auto hoeft te gaan halen enz.
Te belachelijk voor woorden als je gaat roepen dat hij niets aan ze heeft gehad. Zonder die hulp was Gesink die eerste week echt niet doorgekomen met zo weinig tijdsverlies.

Ik vind ook echt niet dat ze 't geweldig doen, maar dit is alleen maar afkraken om maar af te kraken. Het slaat echt nergens op wat er allemaal uitgekraamd wordt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
hetfietsertje1958
Forum-lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 jul 2013 09:48
Locatie: BabCity
Contact

Gebruikersavatar hetfietsertje1958 24 jul 2015 09:06

amclassic-fan schreef:
Waarom zou je in vredesnaam mee gaan in een kopgroep waar je niets te zoeken hebt? Wat voegt het toe als daar poppetje 30 het eerste uur bij rijdt om vervolgens op de Glandon direct gelost te worden? Dat heeft niets met proberen te winnen te maken, maar alles met pogen kansloos in beeld te rijden.
+een dikke 1
Canyon Aeroad CF 8.0 2013.

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 24 jul 2015 09:57

amclassic-fan schreef:Het verlies in de etappe naar Neeltje Jans kwam niet door zo door paniek in de ploeg, maar omdat Bouhani op z'n gat ging liggen en dat andere ploeggenoten op Kelderman hadden gewacht. Op dat moment was dat gewoon een logisch keus.

@Copperzzz en @FaustoCoppi, beide niet gezien dat Kelderman en Vanmarcke voor de Glandon ook mee gereden hebben om het gat kleiner te krijgen. Dat Kruiswijk er op de Glandon nog lang bij zat. Die renners knechten dus wel degelijk voor Gesink, zorgen dat hij niet zelf drinken en eten bij de auto hoeft te gaan halen enz.
Te belachelijk voor woorden als je gaat roepen dat hij niets aan ze heeft gehad. Zonder die hulp was Gesink die eerste week echt niet doorgekomen met zo weinig tijdsverlies.

Ik vind ook echt niet dat ze 't geweldig doen, maar dit is alleen maar afkraken om maar af te kraken. Het slaat echt nergens op wat er allemaal uitgekraamd wordt.
Tsja, dit is gewoon de eeuwige brallerij.

VOC mentaliterit! Erin vliegen! Raas! Post!

Wat alleen wel wordt vergeten was dat in de Raas-Rabobank tijd er ook uiterst zelden iets werd gewonnen (Erik Dekker als Witte Raaf) en er nooit meer iemand in de top meedeed in de Tour.

LTJ(Rabelkin) mist gewoon al heel lang een rittenkaper (niet voor niets dat ze in de klassiekers ook al 20 jaar erbij lopen behalve Vanmarcke). Dus ze kiezen al jaren voor het algemeen klassement, met behoorlijk succes (al waren de Rasmussen.Mencov jaren veel vetter).

Het zou geweldig zijn als ze een type Dekker (Terpstra) zouden hebben, maar dat hebben ze niet. En sowieso is de tour dit jaar daar helemaal niet zo geschikt voor, dus het is nog maar de vraag of een Terpstra type zinnig zou zijn.

En betreft de klimmers, zelfs als we Gesink niet willen beschermen, wie heb je over?

LTD: Geen winnaar en niet in goede oden.
Kelderman: Grofweg in slechte doen.
Kruijswijk: Giro achter de kiezen, niet in goede doen.

Meesturen voor een 14e plaats en Gesink zelf zijn flesjes laten halen? Krankjorum leunstoel management.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 24 jul 2015 10:24

dc schreef: VOC mentaliterit! Erin vliegen! Raas! Post!
Afbeelding

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3077
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 24 jul 2015 10:35

dc schreef: Wat alleen wel wordt vergeten was dat in de Raas-Rabobank tijd er ook uiterst zelden iets werd gewonnen (Erik Dekker als Witte Raaf) en er nooit meer iemand in de top meedeed in de Tour.
De resultaten van Oscar Freire tijdens zijn acht jaar bij Rabo tel je gemakshalve niet mee?
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

Gebruikersavatar
FaustoCoppi
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 18 mei 2015 22:03

Gebruikersavatar FaustoCoppi 24 jul 2015 10:36

dc schreef:
amclassic-fan schreef:Het verlies in de etappe naar Neeltje Jans kwam niet door zo door paniek in de ploeg, maar omdat Bouhani op z'n gat ging liggen en dat andere ploeggenoten op Kelderman hadden gewacht. Op dat moment was dat gewoon een logisch keus.

@Copperzzz en @FaustoCoppi, beide niet gezien dat Kelderman en Vanmarcke voor de Glandon ook mee gereden hebben om het gat kleiner te krijgen. Dat Kruiswijk er op de Glandon nog lang bij zat. Die renners knechten dus wel degelijk voor Gesink, zorgen dat hij niet zelf drinken en eten bij de auto hoeft te gaan halen enz.
Te belachelijk voor woorden als je gaat roepen dat hij niets aan ze heeft gehad. Zonder die hulp was Gesink die eerste week echt niet doorgekomen met zo weinig tijdsverlies.

Ik vind ook echt niet dat ze 't geweldig doen, maar dit is alleen maar afkraken om maar af te kraken. Het slaat echt nergens op wat er allemaal uitgekraamd wordt.
Tsja, dit is gewoon de eeuwige brallerij.

VOC mentaliterit! Erin vliegen! Raas! Post!

Wat alleen wel wordt vergeten was dat in de Raas-Rabobank tijd er ook uiterst zelden iets werd gewonnen (Erik Dekker als Witte Raaf) en er nooit meer iemand in de top meedeed in de Tour.

LTJ(Rabelkin) mist gewoon al heel lang een rittenkaper (niet voor niets dat ze in de klassiekers ook al 20 jaar erbij lopen behalve Vanmarcke). Dus ze kiezen al jaren voor het algemeen klassement, met behoorlijk succes (al waren de Rasmussen.Mencov jaren veel vetter).

Het zou geweldig zijn als ze een type Dekker (Terpstra) zouden hebben, maar dat hebben ze niet. En sowieso is de tour dit jaar daar helemaal niet zo geschikt voor, dus het is nog maar de vraag of een Terpstra type zinnig zou zijn.

En betreft de klimmers, zelfs als we Gesink niet willen beschermen, wie heb je over?

LTD: Geen winnaar en niet in goede oden.
Kelderman: Grofweg in slechte doen.
Kruijswijk: Giro achter de kiezen, niet in goede doen.

Meesturen voor een 14e plaats en Gesink zelf zijn flesjes laten halen? Krankjorum leunstoel management.
Beetje flauwe reactie. Mijn punt was slechts dat ik niet begrijp dat er een kopgroep van 29 renners wordt gevormd, en dat daarbij geen enkele TLJ-renner zit.

Dat van dat gebral, en VOC-mentaliteit laat ik voor jouw rekening. Daar bedoel je waarschijnlijk je eigen reactie mee.

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 24 jul 2015 10:51

mackersv2.0 schreef:
dc schreef: Wat alleen wel wordt vergeten was dat in de Raas-Rabobank tijd er ook uiterst zelden iets werd gewonnen (Erik Dekker als Witte Raaf) en er nooit meer iemand in de top meedeed in de Tour.
De resultaten van Oscar Freire tijdens zijn acht jaar bij Rabo tel je gemakshalve niet mee?
Inderdaad, zo'n mannetje weer proberen binnen te hengelen en dan is de wereld ineens weer heel anders. Mooiste zou zijn een Nederlander (zou Slagter daar naar toe kunnen groeien nog?), maar als die er niet zijn lekker van buiten halen voor het moraal. Naast Van Marcke voor het voorjaar en de klassiekers dan toch al wat meer "power".

Wat betreft klassementrenners, los van welke tour even, zit het denk ik wel aardig op orde voor de komende 2-5 jaar. Denk wel dat het meer sporen beleid iets is wat ze moeten loslaten, gewoon een kopman en meesterknecht.

Verder is het allemaal niet opvallend, maar om TLJ nu direct allemaal weg te zetten als prutsers is ook mij wat te makkelijk. En vergelijken met detijd Raas.....verleden en dat is wat het is ;-)
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 24 jul 2015 10:52

FaustoCoppi schreef:
Beetje flauwe reactie. Mijn punt was slechts dat ik niet begrijp dat er een kopgroep van 29 renners wordt gevormd, en dat daarbij geen enkele TLJ-renner zit.

Dat van dat gebral, en VOC-mentaliteit laat ik voor jouw rekening. Daar bedoel je waarschijnlijk je eigen reactie mee.
Zoals gisteren door de ploegleiding werd uitgelegd, voor een etappe die meteen met een klim begint hebben ze slechts twee renners die mee zouden kunnen zitten Kelderman en Kruiswijk. Kelderman niet fit, Kruiswijk de dag ervoor diep gegaan en de enige die wat later in de etappe nog bij Gesink zou kunnen zitten. Het profiel van de etappe van gisteren was voor de rest gewoon te zwaar. Als je kiest voor een ploeg met veel Nederlanders, moet je het doen met de kwaliteiten die ze hebben.
Over de Rabo periode en resultaten, Menchov, Freire McEwen hebben toch wel wat gewonnen samen.
Ach, ik zeg ook maar wat

SupaX
Forum-lid
Berichten: 256
Lid geworden op: 30 apr 2013 17:41

SupaX 24 jul 2015 11:17

Buitenlanders in nederlandse dienst tellen uiteraard niet mee. :P

Plaats reactie