Over de wielersport en zijn beoefenaars.

WK 2013

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 29 sep 2013 22:37

zorroi schreef:
daniel1975 schreef:Leek wel of Rodriq op 500m voor de streep nog een dealtje wilde voorstellen. Kijk maar eens goed naar de beelden.
Hou toch op zeg. Je speculeert nog harder dan de weersvooruitzichten voor komende winter.
Zo gek is dat toch niet? Zou ik ook doen als ik rodriq was!

tim78
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 dec 2009 14:57

tim78 30 sep 2013 08:56

japiecarbon schreef:
zorroi schreef:
daniel1975 schreef:Leek wel of Rodriq op 500m voor de streep nog een dealtje wilde voorstellen. Kijk maar eens goed naar de beelden.
Hou toch op zeg. Je speculeert nog harder dan de weersvooruitzichten voor komende winter.
Zo gek is dat toch niet? Zou ik ook doen als ik rodriq was!

Idem hier!

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 30 sep 2013 09:20

Op het moment dat Purito iets riep dacht ik dat het ging over Valv en Nibali die evt nog terug zouden kunnen komen. (want op dat moment reden Costa en Purito niet echt hard)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 30 sep 2013 09:37

walterg schreef:Alles beter dan twee Spanjaarden op de eerste twee plaatsen!

Ik vind dit een mooie winnaar.
Ik heb een gat in de lucht gesprongen dat noch Valverde noch Rodriguez de regenboogtrui aan mocht trekken. Valverde was weer lekker aan het rekenen en links en rechts bordjes aan het leegeten. Gelukkig had hij buiten Rui Costa gerekend die toch al een heel goed seizoen draait.

Du en Dij met hun Oevreprijs voor Valverde. Flikker toch op met die cheat van een Valverde...

Het was wel een ongemeen spannend WK, dat dan weer wel.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 30 sep 2013 10:19

Ik denk dat Valverde stiekem liever had dat Costa (zijn ploeggenoot ) liever zag winnen dan rodriquez

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 30 sep 2013 10:23

japiecarbon schreef:Ik denk dat Valverde stiekem liever had dat Costa (zijn ploeggenoot ) liever zag winnen dan rodriquez
Daar geloof ik geen ruk van. Costa zit volgend jaar in een andere ploeg. Daarnaast zit je er als topper helemaal niet te wachten op een wereldkampioen als ploegmaat. Daar gaat het budget!

Valverda was veel te opportunistisch. Quasi NIET achter een landgenoot fietsen en quasi niet achter een ploeggenoot fietsen en HOPEN dat Nibali het wel recht zou trekken.

Misgegokt!

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 30 sep 2013 10:38

Op de keeper beschouwd is Valverde gewoon zichzelf geweest, zoals hij al 10 jaar WK's rijdt en er nooit eentje gaat winnen:
Fysiek is hij de beste, of toch 1 van de beste renners in koers.
Hij is mee met de beslissende actie, en tot dan heeft hij geen domme dingen gedaan (vallen, in de wind rijden).

Dus tot dan gaat alles goed. Maar.
Dan begint Valverde een beetje heel dom te rijden. Of hij toont even dat hij de beste is door een demarrage waarbij hij voortdurend achterom kijkt, of hij countert onnodig een demarrage waarna hij voortdurend achterom kijkt. Of hij laat de beslissende demarrage rijden waarbij hij voortdurend in het wiel blijft.

In al deze gevallen wint er een ander, en sprint hij voor plek 2 of 3. Na afloop vindt hij dat hij tevreden mag zijn, want hij staat mee op het podium, de benen waren goed, en niet winnen, dat is de koers meneer. Het probleem deze keer was, dat er toevallig een andere Spanjaard mee in het spel zat, waardoor het plots heel duidelijk werd hoe dom Valverde rijdt. (meer voorbeelden, zie bijna alle ritten van de Vuelta van dit jaar). Toen hij aan Nibali zijn wiel zat, en eraan bleef plakken, was hij enkel bezig met plek 3. Winnen interesseerde hem helemaal niet meer.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 30 sep 2013 11:39

Geweldige koers gezien die door het weer geheel anders is verlopen dan normaal gesproken het geval zou zijn geweest. Aan de andere kant kan je zeggen dat de beste en sterkste gisteren heeft gewonnen.
Wat ik niet begrijp is dat renners met hoge carbon wielen van start gaan als je weet dat het de hele dag regent.
Ik zou op een Paris Roubaix model fiets met 25 of 28mm banden zijn gestapt en alu velgen.
Ben trouwens benieuwd of de dogma van Uran nog rijdt of dat deze volledig is afgeschreven. Wat een crash!
http://www.demorgen.be/dm/nl/1001/Wielr ... rtij.dhtml

Al met al content met Rui Costa als winnaar. Een terechte kopman bij Lampre volgend seizoen.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37659
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 30 sep 2013 11:57

boswielrenner schreef: Wat ik niet begrijp is dat renners met hoge carbon wielen van start gaan als je weet dat het de hele dag regent.
Mijn conclusie was dat veel renners echt zo dom zijn als dat er vaak gezegd wordt. Werkelijk onbegrijpelijk.
Less is bore

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5299
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 30 sep 2013 12:03

Volgens mij denken ze er helemaal niet bij na. Ze krijgen materiaal aangeleverd en daar moeten ze het mee doen. Op een gegeven moment stond er iemand van de Spanjaarden bij de bevoorrading met twee wielen omhoog. Alsof je op dat moment opzij kunt sturen om te gaan wisselen?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 30 sep 2013 12:10

http://www.nrc.nl/wilfried/2013/09/30/vals/

Het bijzondere aan wielrennen in Italië is dat er alleen maar Italianen mogen winnen. Er kunnen tientallen landen inschrijven voor een wereldkampioenschap, maar aan het eind moet er iemand in een azuurblauw shirt zwaaien vanaf het hoogste podium.

Hoe dan ook.

In een natte bocht op het WK-parcours in Florence gleed Vincenzo Nibali onderuit, precies op de plek waar in reuzenletters STOP op de weg stond. Nibali zocht zijn fiets en vervolgde gedemoraliseerd de wedstrijd. Het peloton was uit zicht verdwenen. De kopman van Italië was kansloos.

Nibali bekeek de schade. Het witte dijbeenvlees kwam door de scheuren van zijn koersbroek heen. Zijn nummer zat los en fladderde als een zielig vlaggetje op zijn rug.

In Italiaanse huiskamers vlogen borden van woede door de lucht. De sugo al pomodoro droop als bloed langs de muur naar beneden. Hoe kon die klote Siciliaan deze bocht missen? Hoe kon hij deze heilig verklaarde zondag in Toscane zo verzieken?

Na een dag regen piepte de zon hier en daar door het wolkendek. Het nieuw gelegde asfalt droogde op, boven op de heuvel van Fiesole gooide de baas van een restaurant vlees op de barbecue langs de kant van de weg. Een dikke, witte walm gleed over het parcours.

De televisie toonde een beeld van de achterkant van de koers. Hé, daar reed Nibali op hoge snelheid in de slipstream van een ploegleiderswagen.

In eigen land geeft een Italiaan nooit op. Vraag het maar aan Silvio Berlusconi. Wilde het volk Nibali terugzien? Dan niet zeuren dat hij nu vals speelde door achter de auto te hangen. Wilden ze hem voorin de koers? Dan de ogen dicht als een mecanicien hem al prutsend aan een remmetje langdurig voortduwde.

Alles voor de tricolore, merda!

Nibali was terug op aarde. Hij nam de leiding in de laatste ronde. Afdalen en bochten nemen deed hij met samengeknepen billen. „De langzame dood is ingetreden”, hoorde ik op televisie. Alle renners waren murw gefietst na een dag in de regen.

In een afdaling reed Nibali over een gekalkte spreuk: si alla vita. Ja, natuurlijk, het leven. Italië deed alvast scheldend een schietgebedje. Er kwam een wonder aan. Een wonder, met Nibali als de lachende duivel.

Maar nee. Nibali kon de demarrages van zijn medevluchters niet allemaal pareren. Niet met kracht, niet met praten, niet met een stapel bankbiljetten. Hij werd vierde.

Vol ongeloof keken de tifosi naar het podium. Hoe was het mogelijk; er stond geen Italiaan te zwaaien. Een Portugese winnaar? Nou ja, altijd beter dan een van die Spanjaarden.

Hoofdschuddend liepen de Italianen langs het parcours het café binnen. Ze wezen naar de flessen met de hoogste alcoholpercentages en deden er het zwijgen toe.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37659
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 30 sep 2013 12:13

JPAR schreef:Volgens mij denken ze er helemaal niet bij na. Ze krijgen materiaal aangeleverd en daar moeten ze het mee doen.
Tuurlijk niet; de hele Campa/Shimano/whatever lijn is beschikbaar, dus waarom ze niet een ander wiel hebben gepakt is mij een raadsel.
Bij de dames reden er toch ook veel minder met 50mm dan normaal? Vos ook op een DA35 ipv 50 (rijd vaak met DA35 trouwens).
Less is bore

Plaats reactie