Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vuelta 2013

Gebruikersavatar
teissie
Forum-lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 10 aug 2010 18:13

Gebruikersavatar teissie 12 sep 2013 18:40

daniel1975 schreef:Vraag mij alleen af hoe hij op die leeftijd ineens ZO goed kan zijn? Of ben ik nu weer een spelbreker?
Nee dat ben je niet, ik vind het ook maar vaag.

Als er in het wielrennen niet zo veel doping wordt/werd gebruikt, dan zou je kunnen denken dat het meedoen om de overwinning Horner extra kracht en moraal geeft waardoor hij boven zich zelf uit stijgt.
Nu vind ik het gewoon verdacht. Hopelijk komt het gewoon omdat de rest uitgeput is van het lopende seizoen.
Ja ik heb een fiets Tumblr

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 12 sep 2013 18:50

de top 4 rijders zouden alle nog kunnen winnen 2 dagen voor het eind, wat dat betreft blijft dit leuk.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 12 sep 2013 18:58

daniel1975 schreef:Vraag mij alleen af hoe hij op die leeftijd ineens ZO goed kan zijn? Of ben ik nu weer een spelbreker?
Ja een hele negatieve benadering. Maar wel lekker realistisch.

Kijk eens naar het trackrecord van deze ploeg!!!!!! Kijk eens in welke ploegen hij heeft gefietst. Als hij clean wint piekt hij wel erg laat in z'n carrière :mrgreen:

Maruss
Forum-lid
Berichten: 807
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 12 sep 2013 20:22

Als hij clean wint piekt hij wel erg laat in z'n carrière :mrgreen: +1

bve
Forum-lid
Berichten: 1170
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:09

bve 12 sep 2013 22:38

Gastheerg schreef:
daniel1975 schreef:Vraag mij alleen af hoe hij op die leeftijd ineens ZO goed kan zijn? Of ben ik nu weer een spelbreker?
Ja een hele negatieve benadering. Maar wel lekker realistisch.

Kijk eens naar het trackrecord van deze ploeg!!!!!! Kijk eens in welke ploegen hij heeft gefietst. Als hij clean wint piekt hij wel erg laat in z'n carrière :mrgreen:
Dus Horner dopeert zich volledig bij astana (en daarvoor?), presteert niet bijzonder vergeleken met eerdere jaren, vervolgens op zn 41ste slaat de doping aan en gaat hij winnen van Nibali en Valverde?

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 12 sep 2013 22:53

Ik zeg niet dat hij dopeert bij die ploegen. Alleen erg kritisch in z'n keuzes is hij niet!

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12640
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 13 sep 2013 00:36

Je kan het ook andersom bekijken, hij deed het nooit en nu meer niet en hij komt bovendrijven.
Hij kan ook denken wat heb ik te verliezen, ja zeg het maar.

Ik heb nu opzich wel het vertrouwen dat de extreme eruit zijn. Ja en wat er wel gebeurt.......
Meest bizarre van de laatste paar jaar vind ik dan toch onze winnaar Cobo.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 13 sep 2013 08:47

Misschien de doping discussie maar verhuizen naar het betreffende topic ;)

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 13 sep 2013 09:40

Ik geloof nooit dat Nibali enkele jaren terug zo op zijn tandvlees zou gezeten hebben. Het wielrennen is volgens mij inderdaad menselijker ( lees: cleaner) geworden.
Dat iemand op zijn 42 nog topprestaties kan leveren is aan te nemen, als die topprestaties er vroeger omzeggens nooit geweest zijn is het al moeilijker aan te nemen, dat hij nu 3 weken aan een stuk topprestaties kan leveren is echt ongelooflijk omdat je op een bepaalde (?) leeftijd minder goed en snel recupereert.
Maar misschien is Horner de uitzondering? :roll:
Ik ben toch een beetje sceptisch over zijn prestaties. :geek:
Ik weet echt niet wat ik hiervan moet denken.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 13 sep 2013 09:50

Dat herstel op zijn leeftijd is ook mijn punt. Ik ben er van overtuigd dat iemand als een Tom Boonen op z'n 45e nog Parijs-Roubaix kan winnen. Zeer goed expert om over de stenen te rijden. Koers met relatief weinig concurrentie. Boonen heeft z;n hele carrière al laten zien dat hij aan de top staat. Opladen voor 1 dag is heel iets anders dan drie weken niet 1 steek laten vallen.
1 dag pieken op hoge leeftijd is geen probleem. Een top Gran Fondo rijden kan zelf op je 60e nog. Met tijden waar menig van duizelt maar dat doe je niet 3 weken aan een stuk.
Het herstel van Horner is ongeloofwaardig. Eigenlijk begint die aftakeling al veel en veel eerder dan je 42e en daarom is hij niet eens een grensgeval.
Deze Vuelta is ook nog eens zeer zwaar. Ik heb nik tegen Horner maar ben wel allergisch voor naïviteit.
Overigens wel een leuke ronde om te volgen!

zipper
Forum-lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 feb 2006 03:58

zipper 13 sep 2013 10:21

daniel1975 schreef:Vraag mij alleen af hoe hij op die leeftijd ineens ZO goed kan zijn? Of ben ik nu weer een spelbreker?
Het zegt volgens mij al genoeg dat geen ploeg hem blijkbaar wil hebben voor het volgend seizoen. Renners die een heel seizoen nergens verschijnen en er dan ineens staan is ook wel erg jaren negentig.
En dan nog dat kilometers lang staan. Niemand kan dat op zo'n versnelling bergop.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12640
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 13 sep 2013 10:28

Dat heeft er ook mee te maken dat er geen ervaringen zijn met iemand van die leeftijd. Als hij de Vuelta wint is er echt wel een ploeg.

Vergeet nu ook niet dat Nibali geen 100% is en een Valverde al een Tour in de benen heeft. Hoe zou het klassement eruit met de renners van de afgelopen twee edities?

Als buitenstaander kunnen wij echt niet beoordelen wat er nu wel of niet gebeurt.

Plaats reactie