Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Visma|Lease a bike (voorheen Team Jumbo Visma, Team LottoNL, Belkin pro cycling team, Blanco en Rabobank)

Gebruikersavatar
rondje
Forum-lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 07 aug 2010 14:04
Contact

Gebruikersavatar rondje 07 mar 2015 13:09

Ligt het nu aan mij of rijden ze bij Lotto nog steeds bijna allemaal op de oude tijdrit fiets?
Afbeelding

Vraag me dan af of het een persoonlijke keuze is of dat de productie van de Aquila zo traag gaat.

lupo
Forum-lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:08

lupo 18 mar 2015 12:38

Het gaat daar allemaal niet echt snel. Wilco Kelderman had voor de klimtijdrit tijdens Parijs-Nice een frame zonder de Celeste lak vanwege het gewicht. De fietsen van Bianchi zijn namelijk zwaarder dan de 6,8kg zoals de meeste teams wél hebben. Op Twitter kropen ze in de kont van Bianchi voor het beschikbaar stellen van die lichtere fiets. :lol:

Ze zouden gewoon als harde eis moeten hebben dat de fiets 6,8kg is.

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 18 mar 2015 12:49

rondje schreef:Ligt het nu aan mij of rijden ze bij Lotto nog steeds bijna allemaal op de oude tijdrit fiets?
Klopt helemaal, zie:

http://www.telegraaf.nl/telesport/wiele ... sen__.html

Een kort citaat:

"Na de soap rond de tijdritfietsen vorig jaar in de slottijdrit van de Tour de France, wachten ze bij Lotto-Jumbo nog altijd op de nieuwe tijdritfietsen van Bianchi. Alleen Robert Gesink, Wilco Kelderman en George Bennett zijn vanaf half februari van het allernieuwste model voorzien. Alle andere renners constateren dat de ene na de andere deadline niet gehaald wordt."

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12477
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 18 mar 2015 22:16

lupo schreef:Het gaat daar allemaal niet echt snel. Wilco Kelderman had voor de klimtijdrit tijdens Parijs-Nice een frame zonder de Celeste lak vanwege het gewicht. De fietsen van Bianchi zijn namelijk zwaarder dan de 6,8kg zoals de meeste teams wél hebben. Op Twitter kropen ze in de kont van Bianchi voor het beschikbaar stellen van die lichtere fiets. :lol:

Ze zouden gewoon als harde eis moeten hebben dat de fiets 6,8kg is.
Maar hoe krijgen ze dat voor elkaar ik begrijp dat de fietsen daar zo,n 7.0 a 7.2 kg wegen.
stoppen ze er bij de productie standaard lood in. En kan er niet wat getuned worden door de mechanikers, boutjes kabels, scheelt ook zo weer 100 a 200 gram voor de klimmer best prettig lijkt me. En wat weegt het frame dan wel niet zelfs een gelakte "zware" hmf foil van 1460 voor frame en vork is nog makkelijk op 6.8 te krijgen.

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 19 mar 2015 10:29

Vorige jaar was ook al een aantal keer duidelijk tussen de regels door te lezen dat een aantal renners de Bianchi's niet veel soeps vonden, volgens mij was alleen die fiets die ze voor P-R gebruiken daar een uitzondering op.

Gebruikersavatar
Il Grillo
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jan 2014 09:57

Gebruikersavatar Il Grillo 29 mar 2015 12:19

http://nos.nl/artikel/2027473-dramatisc ... jumbo.html.

En dan hebben ze het nog niet eens over de spuuglelijke tenue's en de beroerde fietsen ;-)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 29 mar 2015 12:25

Tsja, eigenlijk niet meer dan logisch gezien het aantal toprenners en het budget. LJ is een beetje het Force India van het wielrennen geworden, al hebben ze met Vanmarcke natuurlijk nog wel een topper in huis.

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 29 mar 2015 12:31

havana schreef:Tsja, eigenlijk niet meer dan logisch gezien het aantal toprenners en het budget. LJ is een beetje het Force India van het wielrennen geworden, al hebben ze met Vanmarcke natuurlijk nog wel een topper in huis.
Maar winnen doet hij voorlopig ook veel te weinig. Ben je dan we een topper of gewoon goed? Ik ben bang dat als hij komende 3 wedstrijden niks wint dat we dan weer een eeuwig talent te pakken hebben.

Gebruikersavatar
rondje
Forum-lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 07 aug 2010 14:04
Contact

Gebruikersavatar rondje 29 mar 2015 12:41

De renners die het verschil moeten maken zijn gewoon nog te jong. Hofland en Kelderman moeten nog ervaring opdoen. Zie Garmin, ook redelijk jong team en heeft ook pas net hun eerste overwinning binnen gehaald.

Daarnaast is het team in de breedte niet sterk genoeg. De kopmannen komen naar mijn idee veel te vroeg alleen te zitten waardoor ze teveel werk zelf moeten doen en onnodig energie verspillen.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 29 mar 2015 12:52

Het is ook wel een lijstje dat weinig zegt. Bijna al die eerste wedstrijden die Rabo t/m Lotto heeft gewonnen zijn niet echt aansprekende koersen.

Giant Alpecin staat nu ook nog maar op 3 zeges maar ze hebben wel die ene die iedereen wil hebben in dit stadium van het seizoen te pakken.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8452
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 29 mar 2015 13:31

Ernie C. schreef:Het is ook wel een lijstje dat weinig zegt. Bijna al die eerste wedstrijden die Rabo t/m Lotto heeft gewonnen zijn niet echt aansprekende koersen.

Giant Alpecin staat nu ook nog maar op 3 zeges maar ze hebben wel die ene die iedereen wil hebben in dit stadium van het seizoen te pakken.
Kijk eens wat ze vorig jaar aan overwinningen hadden en hoe lang het team pas bestaat,Hulde voor Iwan Speldebrink en kornuiten met beperkt budget.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 29 mar 2015 13:55

Gerboon schreef:Maar winnen doet hij voorlopig ook veel te weinig. Ben je dan we een topper of gewoon goed? Ik ben bang dat als hij komende 3 wedstrijden niks wint dat we dan weer een eeuwig talent te pakken hebben.
Insinueren dat hij "gewoon goed" is, begrijp ik even niet.

Dit voorjaar heeft hij in de twee belangrijkste wedstrijden waar hij kon winnen mechanische pech gehad (lek in de omloop, schoen kapot in E3).
Hij is het type renner dat, eenmaal helemaal los, kan volhouden tot de meet. Hij is fysiek sedert vorig jaar gewoon evenwaardig of zelf beter in de voorjaarsklassiekers dan Cancellara (dit jaar was hij alleszins beter in vorm, zie bvb eroica). Hij heeft ook een goeie sprint, moet enkel nog iets meer leren afwerken.

Op zijn 26ste heeft hij daar nog een beetje tijd voor, lijkt me: Vergeet niet dat hij 7 jaar jonger is dan Cancellara, 2.5 jaar jonger dan Stybar en slechts 1.5 jaar ouder dan dat jonge toptalent Sagan.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Plaats reactie