Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Visma|Lease a bike (voorheen Team Jumbo Visma, Team LottoNL, Belkin pro cycling team, Blanco en Rabobank)

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12634
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 14 sep 2013 21:10

Wat ie gewoon heel goed deed was de hele klim hard rijden en de "sprinters" zaten naar elkaar te kijken.

Een sprint kan je dit niet noemen, die is gewoon zo lang mogelijk hard rijden en daar is Gesink goed in.

Dit deed ie gewoon ijzersterk, we krijgen nog een favorieten rol op het wo straks met twee overwinningen in een week die toch wel wat weg hebben van het wk einde.

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 16 sep 2013 18:44

dinictus schreef:Krijg toch een beetje een loterij gevoel als ik zo'n finish zie. Maarja, fijn dat Gesink het dan een keer wint. Nou heeft hij wat meer recht om prinses te spelen in de belkin ploeg.
Op een lange rechte oplopende weg trekt Gesink op 300m zelf de sprint aan met Peter Sagan in zijn wiel en komt hij na een ijzersterke sprint als eerste over de streep, Vichot, Van Avermaet, Wegmann, Rui Costa, Terpstra, Breschel en Geschke achter zich latend.
Hoe kan je dit in hemelsnaam een loterij noemen!?!?!? :shock:

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 16 sep 2013 19:04

Dat vroeg ik mij ook al af idd, dit is DE manier om het van de sprinters te winnen.
Zorgen dat je zo hard rijd dat ze niet meer kunnen sprinten.

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 16 sep 2013 19:49

Gesink maakte ook al een sterke indruk in Montreal. Wellicht ook tot één van de outsiders rekenen op het WK.
Afbeelding

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 16 sep 2013 20:02

In Quebec ging hij eigenlijk ook eerst te vroeg maar werd daar vroeg genoeg terug gepakt om te kunnen herstellen voor de sprint. Sagan ging daar na hem en kon niet recupureren. Waarom Gesink dan toch in Montreal weer op het verkeerde moment gaat ontgaat mij.
Wat dat betreft kan ik me in dat loterij verhaal vinden, die overwinning was behalve zijn sterke rijden ook wel het gevolg van wat niet zo tactisch gedrag van zijn tegenstanders.
Als Gesink zijn aanvallen beter getimed plaatst met het doel te winnen en niet alleen in de kijker te rijden dan kan hij volgens mij veel vaker winnen. Maar dat tactisch koersinzicht heeft hij niet echt, wat dat betreft zijn er een aantal andere ploegen dan Belkin waar hij dit wellicht sneller zou kunnen leren.
Afbeelding

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4503
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 16 sep 2013 20:09

ericpeters schreef:Waarom Gesink dan toch in Montreal weer op het verkeerde moment gaat ontgaat mij.
2 (of 3) jaar geleden ging Gesink ook op die plek en reed toen solo ruim 10km naar de finish. Niet heel vreemd dat hij dat Zondag dus ook probeerde.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 16 sep 2013 20:18

kxlight schreef:
ericpeters schreef:Waarom Gesink dan toch in Montreal weer op het verkeerde moment gaat ontgaat mij.
2 (of 3) jaar geleden ging Gesink ook op die plek en reed toen solo ruim 10km naar de finish. Niet heel vreemd dat hij dat Zondag dus ook probeerde.
dat was dan 5 km eerder, op de lange klim.
Afbeelding

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 16 sep 2013 20:51

Achteraf is het makkelijk lullen, al had hij daar iedereen los gereden dan was het de beste plek geweest.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 16 sep 2013 20:57

De fout is ook niet het moment waarop hij springt, maar het niet in de gaten hebben als het niet gaat lukken. Bij de meesten is bet juiste moment namelijk altijd alleen maar goed gekozen als de concurrentie net lang genoeg aarzelt en heeft verder weinig te maken met parcours en nog te rijden afstand.
Afbeelding

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 16 sep 2013 22:41

Gesink zat natuurlijk niet alleen in de kopgroep. Als hij aanvalt en het lukt, dan rijdt hij alleen naar de finish. Lukt het niet dan rijden Slagter en Nordhaug mooi in het wiel van zijn achtervolgers mee. Alleen kon Slagter na zijn eerste aanval niet mee en Nordhaug alleen met hangen en wurgen. En kon Nordhaug na zijn tweede aanval ook niet meer mee. Dan ben je opeens afhankelijk van het slagen van die aanvallen en dat viel tegen.

Als ze met drie Belkin-renners in een kopgroep met sprinters naar de finish waren gereden, dan had iedereen ook gezegd dat ze het tactisch dom gespeeld hadden en dat ze met aanvallen de kopgroep uit elkaar hadden moeten rijden.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 17 sep 2013 03:09

ericpeters schreef:(...) Waarom Gesink dan toch in Montreal weer op het verkeerde moment gaat ontgaat mij.
Stom van 'm, waarom gaat-ie niet op het goede moment?! ... :?

gandalf
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 08 mei 2004 19:21

gandalf 17 sep 2013 06:59

Dat begrijp ik ook niet. Iedereen weet toch dat je op het goede moment moet gaan?
It is not a lie if you believe it...

Plaats reactie