Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2013

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2724
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 21 mar 2013 09:04

Gisteren de finish gemist in de 3e etappe naar Valter 2000 van de Volta a Catalunya?

http://www.youtube.com/watch?v=8OODM7ip4LQ

Rodriguez wordt met speels gemak door Quintana en Valverde van Moviestar weggezet... ai.
Gesink kwam weer goed te kort.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 21 mar 2013 10:17

mrcoffee schreef: Gesink kwam weer goed te kort.
Viel wel mee vond ik, hij knokte tot de laatste meter iig.
Gezien zijn ziekte vorige week vond ik dat hij goed mee kon. 30 sec. verliezen is dan acceptabel lijkt me.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 21 mar 2013 10:43

Het valt me de laatste jaren op dat meerdaagse koersen met beklimmingen naast de tijdritten worden beslist met het soort "jumps" dat Quintana maakt waar secondes en bonificaties worden gesprokkeld. En ik moet helaas constateren dat dit toch iets is waar Gesink niet in excelleert. Ik denk dat we maar moeten hopen dat onze TJ zich kan door ontwikkelen en de kunstjes die hij bv Down Under heeft laten zien ook kan doen in het serieuzere werk.

Ik herinner me ook nog een quote van onze vriend Michele Ferrari die wat beweerde dat het korter maken van etappes de voordelen van EPO gebruik versterkt. Hij beweerde dat het echte lange duur uithoudingsvermogen (ook bergop) moeilijk te "tweaken" was maar het knallen op de laatste paar kilometers daarentegen heel makkelijk.
Afbeelding

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 21 mar 2013 11:19

daniel1975 schreef:Dat is het leuke van deze figuren: you love them or hate them.

En ik heb liever dit soort onschuldige discussies dan maar weer verder gaan over de zoveelste Sky/katoesha/qs overwinning ;-)
Wacht maar tot hij straks de Ronde van Vlaanderen wint. Dan ga je nog wat meemaken! ;)

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12466
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 21 mar 2013 12:36

Voecler valt wel aan, het is ook niet mijn idool.
Maar hij maakt wel koers en irriteert andere dat is dan wel weer aardig om te zien.
En dan moet ik er ook weer net zo hard om lachen als ie op 20m wordt gepakt.

Ik ben dit jaar echt beneiwud hoe het met gesink gaat een keer geen Tour, dat lijkt me goed want een podium is daar voor hem wat mij betreft onmogelijk.
De Giro lijkt me hem al jaren beter te liggen jammer dat ie er nu pas voor kiest. De Amstel laat ie ook liggen prima, heeft ie ook weinig te zoeken, Mollema is daar veel meer een renner voor.

En zolang je geen renner bent die in de laatste kilometer enorm explosief kan zijn wordt het altijd moeilijk om wat voor race dan ook te winnen.
Kijk naar Boogerd.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 21 mar 2013 12:45

wasbeer2006 schreef:Ik ben dit jaar echt beneiwud hoe het met gesink gaat een keer geen Tour, dat lijkt me goed want een podium is daar voor hem wat mij betreft onmogelijk.
De Giro lijkt me hem al jaren beter te liggen jammer dat ie er nu pas voor kiest. De Amstel laat ie ook liggen prima, heeft ie ook weinig te zoeken, Mollema is daar veel meer een renner voor.

En zolang je geen renner bent die in de laatste kilometer enorm explosief kan zijn wordt het altijd moeilijk om wat voor race dan ook te winnen.
Kijk naar Boogerd.
Anders ter lering ende vermaeck even de palmaressen van Gesink en Mollema vergelijken? Gesink ook al eens 3e geeindigd in de AGR. Evengoed zijn beiden kansloos als Gilbert, Rodriguez, Valverde, etc er nog bij zitten aan de voet. Verder zie ik weinig verschil tussen beide renners wat betreft AGR.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 21 mar 2013 13:05

ericpeters schreef:Het valt me de laatste jaren op dat meerdaagse koersen met beklimmingen naast de tijdritten worden beslist met het soort "jumps" dat Quintana maakt waar secondes en bonificaties worden gesprokkeld. En ik moet helaas constateren dat dit toch iets is waar Gesink niet in excelleert. Ik denk dat we maar moeten hopen dat onze TJ zich kan door ontwikkelen en de kunstjes die hij bv Down Under heeft laten zien ook kan doen in het serieuzere werk.

Ik herinner me ook nog een quote van onze vriend Michele Ferrari die wat beweerde dat het korter maken van etappes de voordelen van EPO gebruik versterkt. Hij beweerde dat het echte lange duur uithoudingsvermogen (ook bergop) moeilijk te "tweaken" was maar het knallen op de laatste paar kilometers daarentegen heel makkelijk.
het "knallen" de laatste km(s) of op een kortere helling is volgens mij toch vooral een gave:
ik ben 55 jaar, train misschien maar 1/3 van de jongere clubleden , een aantal rijdt dan ook beter en harder dan ik op langere afstanden ( dus van af een 30kms rijden er een paar mij er zo af) maar als we aan een helling komen van zowat 1 km lengte knal ik ze er allemaal af.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 21 mar 2013 13:09

fiedoo schreef:[..] maar als we aan een helling komen van zowat 1 km lengte knal ik ze er allemaal af.
Volgens mij krijg jij veel meer van je sponsor dan alleen dat gratis parketvloertje :mrgreen:
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2724
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 21 mar 2013 13:22

timo2.0 schreef:
fiedoo schreef:[..] maar als we aan een helling komen van zowat 1 km lengte knal ik ze er allemaal af.
Volgens mij krijg jij veel meer van je sponsor dan alleen dat gratis parketvloertje :mrgreen:
LOL! :D
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 21 mar 2013 14:06

mrcoffee schreef:
timo2.0 schreef:
fiedoo schreef:[..] maar als we aan een helling komen van zowat 1 km lengte knal ik ze er allemaal af.
Volgens mij krijg jij veel meer van je sponsor dan alleen dat gratis parketvloertje :mrgreen:
LOL! :D
Alleen een beetje lijm (om te snuiven) :roll:
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 21 mar 2013 14:09

Vanmiddag weer een mooie rit in Catalonie:

http://www.wielerzone.be/2013/03/21/bek ... ine-rialp/" onclick="window.open(this.href);return false;

15.30u op Eurosport.

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2724
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 21 mar 2013 15:44

elefantino schreef:Vanmiddag weer een mooie rit in Catalonie:

http://www.wielerzone.be/2013/03/21/bek ... ine-rialp/" onclick="window.open(this.href);return false;

15.30u op Eurosport.
Afbeelding

Lekker ritje :)
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Plaats reactie