Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2013

Gebruikersavatar
Martin Swinkels
Forum-lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 10 aug 2013 21:58
Locatie: Hilversum
Contact

Gebruikersavatar Martin Swinkels 29 okt 2013 14:57

Ernie C. schreef: Maar laten we niet gaan zeggen dat een overwinning in een dergelijke wedstrijd -waar de absolute wereldtop vooral komt om te trainen- even aantrekkelijk is voor renners en publiek.

Voor de renners weet ik niet, maar het publiek maakt het geen reet uit.
De mensen werden gek tijdens dat criterium in Japan vorige week, terwijl het allemaal show was..

fredhhw
Forum-lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 apr 2011 01:04
Locatie: Noord-Holland

fredhhw 29 okt 2013 15:08

daniel1975 schreef: Maar je kunt onmogelijk stellen dat het op gelijke hoogte staat als de Klassiekers, etappezeges in de grote 3, oid.
Ik denk dat je heel goed kan stellen dat de GP de Quebec hoger staat dan een etappe overwinning in een grote ronde. Er zijn 63 etappes te winnen en er zijn maar +/- 12 eendagskoersen in de WT.
Natuurlijk hangt het een beetje van de etappe af want de Koninginnenrit in de Tour schat ik persoonlijk ook hoger in dan veel eendagskoersen. Maar ik vind de Canadese koersen mooier, aantrekkelijker en zeker belangrijker dan 90% van de etappes.

Een willekeurige sprintzege van Cav of Kittel heeft toch veel minder aanzien dan een WT koers. Ik wil hiermee niet zeggen dat sprintzeges niks voorstellen, ik vind zelf dat spinters niet voldoende WT punten kunnen behalen waardoor het idd meer loont om alles op de mogelijke nummer 10 van het klassement te zetten dan om bv Bos mee te nemen.

Ik pleit er dan ook voor om voor de sprint en bergtrui in de 3 rondes ook WT punten te vergeven. Als je de nr 1 60 punten geeft zal dit samen met zijn etappezeges ongeveer gelijk uitkomen op de 80 van bv de Amstel of Quebec. En in die mate moet je prestatie ook beoordelen. Ander voordeel is dat de sprinters in de Giro en Vuelta ook op hun fiets blijven zitten tot het einde.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 01 dec 2013 00:07

Die Wiggo blijft toch een raar figuur...
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... ctims.html :shock:
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
rhino7
Forum-lid
Berichten: 1052
Lid geworden op: 08 dec 2011 11:50
Locatie: 0251

Gebruikersavatar rhino7 13 dec 2013 14:14

Het zit weer goed tussen Froome en Wiggins

Bradley Wiggins en Christopher Froome hebben een goed gesprek met elkaar gehad en hebben zich met elkaar verzoend. De winnaars van de Tour de France in zowel 2012 (Wiggins) als 2013 (Froome) hebben alle meningsverschillen met elkaar uitgepraat. "Dit hadden we veel eerder moeten doen," geeft Froome aan. "We hebben een goed gesprek met elkaar gehad. Alles zit weer goed tussen ons."

De heisa rondom de twee Britten begon in de Tour van 2012 toen Froome demarreerde van zijn kopman, en toen ook gele truidrager, Wiggins. Beide zeggen dat de media het verhaal toen flink opgeklopt heeft 'en dat er daardoor wel meningsverschillen moesten ontstaan'.

Ik moet het nog maar zien, ik denk dat ze in no-time weer rollebollend op de weg liggen.
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

Gebruikersavatar
tieky
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:08
Locatie: Breda

Gebruikersavatar tieky 16 dec 2013 10:16

Tuurlijk het zit altijd goed tussen Wiggins en Froome, zolang ze maar niet samen in één koers hoeven te rijden en niet voor elkaar de kastanjes uit het vuur moeten halen dan zijn ze twee handen op één buik.

Het zijn allebei winnaars dus dan is het logisch dat dat op een gegeven moment fout gaat. Twee kapiteins op een schip gaat altijd fout. Zeker als ze hetzelfde doel hebben.

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 16 dec 2013 11:26

Voor Wiggins zijn grote rondes winnen geen doel meer, dus als ze niet meer in elkaars vaarwater komen zie ik eigenlijk geen enkel probleem ...

Plaats reactie