Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2013

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5692
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 17 aug 2013 18:02

tommasini schreef:
fiedoo schreef:de Fransman Dumoulin :roll: leidt in de Enecotour!
Stybar eindigt met fantastische eindspurt tweede en staat ook tweede in de algemene rangschikking.
Morgen aankomst op "de vesten" ( lager gedeelte deel van de muur) in Geraardsbergen.
Ga je mond spoelen !.
Tom Dumoulin is op dit moment een van Nederlands beste wielrenners en heeft vandaag een geweldige wedstrijd gereden !.
Voila, bij deze gebeurd. Het belooft zoals vandaag morgen superspannend te worden!
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

zorba
Forum-lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 20 jun 2010 14:37
Locatie: West Brabant

zorba 17 aug 2013 19:00

Toch wel zonde dat Dumoulin zich zo opofferde en zo lang op kop heeft gesleurd. Anders had hij had Stybar makkelijk kunnen hebben imho. Scheelt toch kostbare bonificatie-secondes... Verder niks dan lof. Aardige vent ook, even gezien bij de start in Oosterhout. In tegenstelling tot Chavanel, wat een stuk chagerijn :shock:
Do not CROSS the road!

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 17 aug 2013 21:54

Maar als hij niet op kop had gesleurd, dan had Chavanel terug kunnen komen. Het is jammer dat ze net de kopgroep terughaalden op de finish, waardoor hij bonificatieseconden verloor aan Stybar. Nou maar hopen dat hij morgen zijn trui met succes kan verdedigen. Ik gun hem en Argos wel een overwinning in een world tour wedstrijd.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 18 aug 2013 16:58

Stybar wint de Eneco Tour op een heel knappe manier. Is deze rit dan toch iets voor veldrijders?

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 18 aug 2013 18:00

Heb zojuist de finale gezien.

Wie iemand ook wie die voortreffelijke verslaggever was op Ned1 bij het live verslag.

Voornaam van hem is Joost............Prettige stem , nog zo'n oudewetse verslager.

Die mag voor mij gelijk blijven.Of zou het een invaller zijn.

In elk geval veel jongen ned renners vooraan.

Jammer van Tom D. Maar net nog wat te weinig versnelling in de benen op de korte klimmetjes.

In elk geval een verademing om deze lichting te zien fietsen op tv.

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 18 aug 2013 22:07

Het aanzien meer dan waard deze ronde door de lage landen.
Mooie en spannende strijd die pas op de laatste dag word beslist.
Goede formule voor de komende jaren denk ik.
Zij is ook tegen

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5692
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 18 aug 2013 22:44

[quote="codex"]Heb zojuist de finale gezien.

Wie iemand ook wie die voortreffelijke verslaggever was op Ned1 bij het live verslag.

Voornaam van hem is Joost............Prettige stem , nog zo'n oudewetse verslager.

quote//

Joost mag het weten! :lol:
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5692
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 18 aug 2013 22:53

simen schreef:Het aanzien meer dan waard deze ronde door de lage landen.
Mooie en spannende strijd die pas op de laatste dag word beslist.
Goede formule voor de komende jaren denk ik.
Als de locatie voor de RVV echt een rol moest spelen dan is dit DE AANKOMST! Midden in het mooie en authentieke centrum van Geraardsbergen.
Ook het parcours is top, je kan demarreren op de muur maar zit nog met dat ellendig stuk aanloop op de bosberg, dan nog wat licht bergaf en vlak , de onkerzeleberg ( iets voor mannen van het grote verzet) en dan nog het stuk kasseiklimwerk op 4 kms van de meet met als laatste obstakel het voorspel van de muur.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 18 aug 2013 23:25

Ik heb zelf maar even gegoocheld.
naar de verslagever vanmiddag tijdens de eneco tour.

Hij heet niet Joop ;) maar Joris van den Berg.
Ik ken hem verder helemaal niet, leek me ook wel een radio verslaggever.Zo praatte hij tenminste wel.Enthousiast daar mag ik wel over.Dat geneuzel van Maarten geeft bij mij goosebups.Hij kan beter solliciteren bij een begrafenisonderneming met zo'n monotone stem.

Commentaar van Maarten vanmiddag in de finale >"Kijk daar staat hij...op de hoek.......de man met de hamer"! :? Gaf die man hem maar eens een beste veeg met diezelfde hamer.Houdt hij zijn kop eens tenminste.! 8-)

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 23 aug 2013 11:53

Tom Boonen komt dit seizoen niet meer in actie. Last van z'n anus:

http://www.fiets.nl/2013/08/22/boonen-d ... -in-actie/

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 23 aug 2013 12:21

codex schreef:Ik heb zelf maar even gegoocheld.
naar de verslagever vanmiddag tijdens de eneco tour.

Hij heet niet Joop ;) maar Joris van den Berg.
Ik ken hem verder helemaal niet, leek me ook wel een radio verslaggever.Zo praatte hij tenminste wel.Enthousiast daar mag ik wel over.
Hij is verslaggever op Radio 1 idd (Langs de Lijn, Radio Tour de France). Goede aanvulling voor de TV!

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 31 aug 2013 15:37

Mooie overwinning Tjallingii in de World Ports Classic!

Plaats reactie