Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2013

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 15 mar 2013 10:13

Freire is gestopt (het WK in Valkenburg was zijn laatste koers)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Danman1980
Forum-lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 26 apr 2012 15:04

Danman1980 15 mar 2013 10:53

fiedoo schreef:'t probleem is wie gaat er met hem naar de meet of als er een paar renners weg zijn: wie gaat het gat dicht rijden met Sagan in het wiel?
Topfavoriet zijn in M-SR is echt tricky.
Als er een groepje wegrijdt op de Poggio zullen ze toch weg willen blijven, met of zonder Sagan. De benen stilhouden en wachten tot er nog meer sprintkanonnen aansluiten is voor de meeste coureurs die weg kunnen rijden op de Poggio ook geen optie. Mocht Sagan niet meezitten zijn er genoeg ploegen die het dicht willen rijden voor hun sprinter (Argos, OPQS, Lotto).
Dit is volgens mij ook het mooie van de finale van MSR.

Ik heb er zin in.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 15 mar 2013 14:15

De koninginnerit van de Ronde van België dit jaar zal op 23 mei finishen in Meerbeke. Het parcours lijkt grotendeels op de vroegere finale van de Ronde van Vlaanderen.
Tot 2011 was Meerbeke het eindstation van de Vlaamse wielerklassieker. Tijdens de rit zullen onder andere de Muur van Geraardsbergen en de Bosberg tweemaal beklommen worden. Ook behoort de Congoberg tot één van de scherprechters van het Vlaamse parcours.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 15 mar 2013 16:57

elefantino schreef:
fiedoo schreef:cav of greipel? No way, ik tip op een groepje met cancellara, sagan, gilbert, van avermaet, roelandts, nibali , hausler en boasson - hagen en ook nog Goss en Kittel.
Van Avermaet wint voor cancellara omdat iedereen de benen stil houdt uit schrik voor de spurters.
Ik zet ook in op een Sagan of Nibali.
Dat lijken momenteel inderdaad dé mannen in vorm. Ik denk dat het in de afdaling van de Poggio moet gebeuren (in de klim zal niemand kunnen wegrijden), daar zijn beide mannen toe in staat.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 16 mar 2013 08:18

Ik zie ook wel een rvv of robaix 2011 uitslag voor me. Dat er ineens iemand anders wint omdat de favorieten niet met elkaar naar de streep willen. Nibali is kansloos met bijna iedereen met wie hij naar de streep rijd.

Ik zie hem niet alleen naar de streep rijden. Het is de beste daler van de klimmers, maar niet in deze koers. je komt hier niet met de schlecks boven, maar met hele andere mannen.

Dennis31
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 02 feb 2013 18:38

Dennis31 16 mar 2013 11:39

Ik hoop op een stunt van de Haai van Messina. Nibali liet al mooie dingen zien in Tirreno en nu hopen dat hij die lijn doorzet. Sowieso een prachtige renner om naar te kijken, goede daler en altijd gedreven om aan te vallen.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 16 mar 2013 13:57

Nibali is kansloos in mijn ogen. Zal altijd worden teruggepakt. Als de Cannondale-ploeg niet tactisch bestreden kan worden, wint Sagan. Hij wordt in ieder geval niet losgereden (door renners die na de klim niet meer bijgehaald kunnen worden).

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 16 mar 2013 14:00

Toch wat onwennig..................geen MS vandaag. Vorig jaar nog live gekeken op de Poggio morgen weer een keer bij de buis. Dit jaar staan nog we wat Italiaanse koersen op het programma om live te gaan kijken want dat blijft toch een heerlijke ervaring.

Ik hoop dat er een aantal toppers zijn die al eerder (bv Capo's) de koers zwaar durven maken. Voor Cancellara zou dat zomaar eens een goede aanpak kunnen zijn.

teamorange
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 25 nov 2007 17:38
Locatie: Schoten (B)

teamorange 17 mar 2013 10:33

Milaan-Sanremo 2013....wie de finish haalt is een winnaar! 300km,regen,kou, gladde wegen (sneeuw?) brrrr..
Als je alles kan met je fiets is het een goeie ....

teamorange
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 25 nov 2007 17:38
Locatie: Schoten (B)

teamorange 17 mar 2013 12:24

Geen volledige MS dit jaar.... gelukkig begint de lente deze week.
Als je alles kan met je fiets is het een goeie ....

trannel
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 04 aug 2009 20:10

trannel 17 mar 2013 18:22

FInale was reclame voor de wielersport. Spannend en met een onverwachte winnaar.

Maar weer aangetoond dat favoriet zijn in Milaan-San Remo vooral betekent dat je de kastanjes uit het vuur moet halen. Benieuwd hoe de rivaliteit tussen Sagan en Cancellara zich gaat ontwikkelingen.

Als laatste: De tijdswaarneming zal wel niet geklopt hebben, maar Ducrot die Chavanel al ongeveer tot winnaar bombardeerde, terwijl de absolute klasbakken van het peloton gingen fietsen vond ik wel een beetje apart.

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 17 mar 2013 18:35

Cancellara kon gewoon niet beter. Mocht hij nog iets in de benen hebben, dan had hij nog een aanval geplaatst in de laatste vlakke kilometers, of de sprint niet zittend in het zadel gereden. Mij lijkt het dat hij totaal in de kramp op zijn fiets zat. Sagan heeft eigenlijk iets teveel naar Cancellara gekeken, maar verder heeft hij haast alles goed gedaan. Wie verwacht ook dat Ciolek nog zo sterk voor de dag zou komen?
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Plaats reactie