Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Bedrieger...

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 04 nov 2012 16:52

Je geeft een leuk voorbeeld Rob. Stel, ik heb een bouwbedrijf en ik ben in de running voor een grote opdracht. Om zeker te zijn dat ik de opdracht krijg steek ik de de verantwoordelijke man van de grootste concurrent stiekem een zakcentje toe van 1,5 ton als hij afziet van meedingen. Die man denkt: wat jij wil Timo, ik ging het toch verliezen want er schort nogal wat aan mijn bestek, maar als jij van je geld af wil geef maar aan mij dan. Die opdracht ging hij toch al niet binnenhalen maar dankzij die domme Timo verdient hij er toch nog aardig aan. Wat een domkop, die Timo, maar verder is er niets gebeurt dat niet door de beugel kan, hoort allemaal bij het spel zoals het al honderden jaren gespeeld wordt, de charme van de bouwwereld...toch?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1207
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 04 nov 2012 17:06

Onder druk van de discussie die ontstaan is moet ik nu wel bekennen...Ook ik heb geld van Vinokourov aangenomen om niet aan de start te staan bij de Olympische wegrace..sorry .

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16243
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 04 nov 2012 17:10

Arno357 schreef:Onder druk van de discussie die ontstaan is moet ik nu wel bekennen...Ook ik heb geld van Vinokourov aangenomen om niet aan de start te staan bij de Olympische wegrace..sorry .
Dat zal dan niet meer dan een paar eurocenten en een Kazachse specialiteit van geiten-ingewanden zijn geweest. Het zij je vergeven. :lol:
Campagnolo Ultra Dork

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 04 nov 2012 17:13

Vandaag de dag kan het niet meer en dus ook niet in de sport. Ook wielrennen moet zich aan de normen en waarden van de huidige maatschappij houden.
What makes the boat go faster?

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 04 nov 2012 17:15

Hoewel ik het voorbeeld met de bouwwereld een tikkie krom vind (gemeenschapsgeld en sowieso een heel andere situatie) snap ik de verontwaardiging wel en kan ik me er prima in vinden.

Maar de beschuldiging dat Kolobnev zijn benen stil hield zijn is onzin en is deze zaak dus flauwekul.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16243
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 04 nov 2012 20:52

dc schreef:Hoewel ik het voorbeeld met de bouwwereld een tikkie krom vind (gemeenschapsgeld en sowieso een heel andere situatie) snap ik de verontwaardiging wel en kan ik me er prima in vinden.

Maar de beschuldiging dat Kolobnev zijn benen stil hield zijn is onzin en is deze zaak dus flauwekul.
Volgens mij is er toch aardig wat gemeenschapsgeld in het afgelopen WK gestopt :mrgreen:
Campagnolo Ultra Dork

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 05 nov 2012 01:38

Ze gaan ook postuum Kneteman aanklagen voor zijn bedrog op de Nurnburgring: hij had Moser beloofd dat hij geld zou aannemen om Moser te laten winnen, maar wat doet hij hij sprint toch en verslaat Moser.

Ik geloof wel dat er wedstrijden gekocht worden, maar niet zo een grote wedstrijden voor zo een laag bedrag (Kijk eens naar de docu van de Schlecks en zie wat zich Andy in een klap koopt na zijn LBL overwinning)
Winst verdelen, daar geloof ik wel in bij zo een wedstrijden.
Afbeelding

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 05 nov 2012 10:46

ericpeters schreef:Ze gaan ook postuum Kneteman aanklagen voor zijn bedrog op de Nurnburgring: hij had Moser beloofd dat hij geld zou aannemen om Moser te laten winnen, maar wat doet hij hij sprint toch en verslaat Moser.

Ik geloof wel dat er wedstrijden gekocht worden, maar niet zo een grote wedstrijden voor zo een laag bedrag (Kijk eens naar de docu van de Schlecks en zie wat zich Andy in een klap koopt na zijn LBL overwinning)
Winst verdelen, daar geloof ik wel in bij zo een wedstrijden.
Financieel gezien zal het relatief voor Vino niet zoveel hebben uitgemaakt, maar voor een renner als Kolobnev zal na winst een enorm bedrag toucheren zolang hij rijdt, immers van aardige renner tot winnaar. En dat is los van het aanzien.

Een OS voor Uran, tsja, ik denk dat je met een miljoen nog steeds erg laag zit, tenzij Uran niet op de publiciteit zat te wachten. Had hij dat gewonnen kan hij gewoon stoppen en een nationale held kunnen spelen a la Lucho Herrera. Ik zeg zeker niet dat Vino het niet heeft gekocht, het zag er immers erg raar uit, maar ik ben wel erg nieuwsgierig naar het bedrag.

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 05 nov 2012 11:06

Uran heeft het gewoon verschrikkelijk slim gespeeld. Door zo opzichtig over zijn linkerschouder te kijken, zorgt hij ervoor dat iedereen Vino van omkoping verdenkt. Daardoor wordt, in combinatie met het verhaal van LBL, Vino zijn gouden medaille afgenomen en aan Uran gegeven. Op deze manier is hij zeker van goud, terwijl hij in een sprint negen van de tien keer geklopt zal worden. Dit noemen ze nou flikken voor gevorderden :D :D :D

Maar even serieus, natuurlijk heeft Vino wel de schijn tegen, maar dan zal je nog steeds met bewijzen moeten komen. En zeker in het geval van Uran is er gewoon geen bewijs. Het enkele feit dat Uran iets doms doet, daar kan je Vino natuurlijk nooit op veroordelen.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 05 nov 2012 14:08

Zit met verbazing dit topic te lezen. En wel door dit soort opmerkingen/meningen:
aristos schreef:Kom zeg.. Iedereen weet toch dat 60% van de wedstrijden worden verkocht. Je moet het alleen niet te opzichtig doen. Das een beetje dom....
fizik schreef:Precies, it's all in the game. Het hoort er gewoon bij. Vino heeft een hele prestatie geleverd, de rest was niet in staat om te volgen. Dat hij dan een dealtje sluit met de uiteindelijke nummer 2 vind ik geen probleem.
Gastheerg schreef:Hoezo alle zonde uitbannen? Misschien is de charme van een sport wel de optelling van de deugden en ondeugden. De sport volledig ontdoen van de ondeugende maakt het misschien wel tot een oersaai gebeuren.
dickygiovanni schreef:Een wedstrijd (ver)kopen is net zo oud als de sport zelf, en als de doping die hierbij gebruikt word. Buiten de koddige wijze waarop tijdens de o.s. begrijp ik de verontwaardiging niet zo..
amclassic-fan schreef:Volgens mij vergeet je even dat hij wel beter was dan de 198 andere renners... Je moet 1e maar in de positie komen om de koers te kunnen kopen, anders moet je wel een hele dikke portomonnee meenemen.
Omkoping is in dit opzicht inderdaad net als doping, het zit al jaren in de (wieler)sport en je moet inderdaad wel eerst in de positie komen om er effectief/succesvol gebruik van te kunnen maken. Armstrong had een tas vol talent en trainde zich het schompes (meer dan de concurrent) en was daardoor in de positie om met 'professioneel' gebruik van doping maarliefst 7 keer de Tour te winnen. Maar na zo'n 100 forumpagina's dopingtopic 2.0 is het aantal Armstrong-adepten toch tot een handjevol geslonken. Ik kan daarom de 'algehele' laconiek houding t.a.v. omkoping hier niet begrijpen.
Ernie C. schreef:Ik vind het wel interessant om te lezen dat op dit onderwerp ongeveer even laconiek wordt gereageerd als op dopinggevallen enkele decennia terug.
Dit is de spijker op z'n kop.
Ernie C. schreef:Het zou dus niet erg zijn als het Nederland elftal de wk-finale verkocht zou hebben aan Spanje? Ze hadden zich immers al door de kwalificaties en het hele toernooi geworsteld.
Precies, deze vraag wilde ik ook al stellen. Stekelenburg doet in de 46e minuut een stapje opzij ("Ik dacht dat-ie 'm in de korte hoek wilde schieten. Toen ik om keek zag ik pas dat ik naast het doel stond. Sorry...") op het moment dat Iniesta een rollertje op het midden van het doelvlak af laat hobbelen. Maar ach, de Gregory van der Wielen en de Johnny Heitinga's kunnen toch weer mooi een miljoentje bijschrijven op de toch al vette bankrekening. (Tja, Charlotte-Sophie wil nu eenmaal met de privéjet naar Ibiza i.p.v. met Transavia, ...moet ook betaald worden!) De tweede helft wordt afgedaan als een 'theekransje van 22 voetbalvrienden'. In Spanje zullen ze nog wel blij zijn, zij het iets minder uitgelaten, maar in de rest van de wereld? Daar zullen er vier jaar later toch een paar honderd miljoen mensen minder voor gaan zitten voor de WK-finale. Om over Nederland nog maar te zwijgen...

En je dan met zo'n houding ook nog afvragen waarom de wielersport altijd de zwarte piet krijgt toegeschoven als het om dit soort praktijken gaat, terwijl het 'in alle andere sporten net zoveel voorkomt'...... :roll:
Laatst gewijzigd door tennisser op 05 nov 2012 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 05 nov 2012 14:13

Gastheerg schreef:Overigens is in veel sporten het omkopen misschien nog wel veel heftiger dan in het wielrennen. Voetbal? In Italie.
Denk niet dat de gemiddelde voetballiefhebber in Italië hier ook zo laconiek op reageert, ...maar ik kan 't mis hebben.
Tennis. Wat vinden we van die OS titel in tennis? gek he?
Gastheerg, zou je dit willen uitleggen/toelichten, want ik heb echt nul-komma-nul idee wat je hiermee bedoelt...

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 05 nov 2012 14:35

tennisser schreef:
Tennis. Wat vinden we van die OS titel in tennis? gek he?
Gastheerg, zou je dit willen uitleggen/toelichten, want ik heb echt nul-komma-nul idee wat je hiermee bedoelt...
Sorry niet ieder is vertrouwd met alle afkortingen. OS= Olympische Spelen.

Plaats reactie