Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Bedrieger...

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15962
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 04 nov 2012 09:04

Is al "nieuws" van begin juli
=> http://www.wielertoerist.be/forum/viewt ... &start=480" onclick="window.open(this.href);return false;

je moet er eerst bijzitten om te kunnen kopen hé.
Als de ander zeker is van winst verkoopt die niet, die kiest nu direct eieren voor zijn geld.

Er zijn ergere problemen in de wereld dat ik me over dit niet echt druk kan maken.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 04 nov 2012 10:23

Het zou dus niet erg zijn als het Nederland elftal de wk-finale verkocht zou hebben aan Spanje? Ze hadden zich immers al door de kwalificaties en het hele toernooi geworsteld. Als het dan toch normaal gevonden wordt dat er koersen verkocht worden, laten ze het dan wel openbaar doen. Dan heeft het nog iets van entertainmentwaarde. Ik vind het wel interessant om te lezen dat op dit onderwerp ongeveer even laconiek wordt gereageerd als op dopinggevallen enkele decennia terug.
Zoals Daniel1975 zegt, is een akkoordje in een etappekoers waarbij twee renners een sportief resultaat kunnen behalen iets heel anders dan het kopen van een overwinning.

Dat er ergere/belangrijkere zaken in de wereld zijn, geld voor alles wat hier op het forum besproken wordt.
Campagnolo Ultra Dork

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 04 nov 2012 11:13

fizik schreef:Vino heeft een hele prestatie geleverd, de rest was niet in staat om te volgen.
De rest kon niet volgen? Uran c.q. Kolobnev horen toch ook gewoon bij "de rest"? Je bent pas een winnaar als je het hele peloton om kracht, inzicht en sluwheid verslaat, niet omdat je iedereen te snel af bent en degene die nog wel kunnen volgen verslaat omdat je de dikste portemonnee hebt.

Je uitleg over etappekoersen doet trouwens niet ter zake want de OS en L-B-L zijn geen etappekoersen dus er viel niets te verdelen, er was voor de nummers 2 geen enkel voordeel buiten het door Vino toegezegde geld.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 04 nov 2012 11:20

Een wedstrijd (ver)kopen is net zo oud als de sport zelf, en als de doping die hierbij gebruikt word. Buiten de koddige wijze waarop tijdens de o.s. begrijp ik de verontwaardiging niet zo..

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 04 nov 2012 11:30

dickygiovanni schreef:Een wedstrijd (ver)kopen is net zo oud als de sport zelf, en als de doping die hierbij gebruikt word. Buiten de koddige wijze waarop tijdens de o.s. begrijp ik de verontwaardiging niet zo..
Moord en verkrachting is al zo oud als de mensheid, en toch begrijp ik de verontwaardiging hierover.
Nu zijn de bovengenoemde zaken wel heel wat erger maar ik begrijp de redenering niet dat, als iets al heel lang gebeurd het niet aangepakt hoeft te worden.
Je kijkt toch naar een wedstrijd omdat het spannend is wie er gaat winnen? Als het kopen zo interessant zou zijn kan je ook wel 3 uur live de kassajuffrouw van de Jumbo uitzenden.
Campagnolo Ultra Dork

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 04 nov 2012 11:35

Ach met een aantrekkelijke kassajufrouw lijkt me dat geen enkel probleem :D :D :D
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 04 nov 2012 12:01

Hoezo alle zonde uitbannen?
Misschien is de charme van een sport wel de optelling van de deugden en ondeugden. De sport volledig ontdoen van de ondeugende maakt het misschien wel tot een oersaai gebeuren.

Overigens zijn die 185 man die zich door Vino tijdens de OS om hebben laten kopen in mijn ogen nog slechter dan Vino zelf en er is maar 1 conclusie mogelijk:

Of alle renners doping gebruiken weten we niet zeker maar ze laten zich wel ALLEMAAL omkopen want anders wint Vino zo'n koers dus niet!

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 04 nov 2012 12:03

Tsja, precies, ik ga niet vier, vijf uur naar de liveuitzending van een koers kijken om mij in de finale enkel af te hoeven vragen hoeveel de winst gaat kosten. En voor mij opnieuw een reden waarom Vino gewoon helemaal niets meer te zoeken heeft in het profpeloton. Hij wordt nu ploegleider bij Astana. Als we op zijn oude voet doorgaan en we zouden direct na de koers echt eerlijke berichtgeving krijgen over hoe de koers is verlopen, dan kun je dus dit soort berichten verwachten op teletekst:
Vincenzo Nibali heeft zojuist de 104e editie van de wielerklassieker Milaan-San Remo gewonnen. Voor de 28-jarige Italiaan gaat een droom in vervulling. In een eerste reactie dankt hij ploegleider Vinokoerov: "ik weet dat ik dankzij co-sponsor Aicar voorin mee kan strijden, maar toen Peter (oud-ploeggenoot Peter Sagan, red.) er na de Poggio nog aanhing werd ik wel ongerust. Gelukkig riep Vino op 1200 meter van de finish in mijn oortje dat het goed zat dus kon ik met een gerust hart voor de show nog even op 70 procent van mijn kunnen een sprintje neerleggen, want het publiek wil ook wat." Nummer twee Peter Sagan toonde zich ook tevreden: "ach, een wedstrijd meer of minder winnen, € 150.000 euro is een leuke aanvulling op mijn toch al riante jaarsalaris". Ploegleider Alexandr Vinokoerov toonde zich eveneens pragmatisch: "het kost een paar centen maar dan heb je ook wat. Ik vind het wel jammer dat Vincenzo en Peter zo duidelijk inhielden tijdens de sprint. Ik had Mario (Sagan's ploegleider Mario Scirea, red.) nog zo gevraagd Peter op het hart te drukken er een mooi toneelstukje van te maken want als als het publiek het doorheeft, zoals vorig jaar na mijn dealtje met Uran (Olympische Spelen, red.) dan is het toch minder mooi. Maar goed, zaken zijn zaken".
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 04 nov 2012 12:17

Ernie C. schreef:
dickygiovanni schreef:Een wedstrijd (ver)kopen is net zo oud als de sport zelf, en als de doping die hierbij gebruikt word. Buiten de koddige wijze waarop tijdens de o.s. begrijp ik de verontwaardiging niet zo..
Moord en verkrachting is al zo oud als de mensheid, en toch begrijp ik de verontwaardiging hierover.
Nu zijn de bovengenoemde zaken wel heel wat erger maar ik begrijp de redenering niet dat, als iets al heel lang gebeurd het niet aangepakt hoeft te worden.
Je kijkt toch naar een wedstrijd omdat het spannend is wie er gaat winnen? Als het kopen zo interessant zou zijn kan je ook wel 3 uur live de kassajuffrouw van de Jumbo uitzenden.
En ik vind deze praktijken juist weer een zeer interessant gegeven in de sport. En je vergelijking is idd een vreemde.. Ik snap niet dat Vino als een bedrieger word gezien terwijl hij voor mij een vertegenwoordiger van de sport is. als ze achter hem aan willen oke, maar hij doet niet iets echt vreemds. Uran die een titel verkoopt en waardeloos toneelspeelt heeft eerder mijn ergernis. :-)

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 04 nov 2012 12:17

Niets is wat het zou moeten lijken.
Zij is ook tegen

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 04 nov 2012 13:23

dickygiovanni schreef:
Ernie C. schreef:
dickygiovanni schreef:Een wedstrijd (ver)kopen is net zo oud als de sport zelf, en als de doping die hierbij gebruikt word. Buiten de koddige wijze waarop tijdens de o.s. begrijp ik de verontwaardiging niet zo..
Moord en verkrachting is al zo oud als de mensheid, en toch begrijp ik de verontwaardiging hierover.
Nu zijn de bovengenoemde zaken wel heel wat erger maar ik begrijp de redenering niet dat, als iets al heel lang gebeurd het niet aangepakt hoeft te worden.
Je kijkt toch naar een wedstrijd omdat het spannend is wie er gaat winnen? Als het kopen zo interessant zou zijn kan je ook wel 3 uur live de kassajuffrouw van de Jumbo uitzenden.
En ik vind deze praktijken juist weer een zeer interessant gegeven in de sport. En je vergelijking is idd een vreemde.. Ik snap niet dat Vino als een bedrieger word gezien terwijl hij voor mij een vertegenwoordiger van de sport is. als ze achter hem aan willen oke, maar hij doet niet iets echt vreemds. Uran die een titel verkoopt en waardeloos toneelspeelt heeft eerder mijn ergernis. :-)
Dat er af en toe vals wordt gespeeld hoort inderdaad bij charmes van sport en maakt het zeker interessanter. Ik stoor mij er alleen aan dat sommige mensen blijkbaar niet begrijpen dat als je betrapt wordt, je ook gestraft moet worden. Anders zou het de naam vals spelen of ondeugd niet eens mogen dragen.
Vooral omdat die andere diepgewortelde manier van vals spelen een beetje uit de gratie begint te raken, loop je het risico dat als dit niet goed aanpakt het ook steeds grotere vormen aan gaat nemen.
Overigens deel ik je mening dat Langeveld, Uran en in dit geval Kolobnev hier hoofdverdachte zouden moeten zijn, zij zijn immers de verkopers en volgens mij is het met drugshandel en heling toch de verkoper die het hardste wordt aangepakt.
Campagnolo Ultra Dork

zorba
Forum-lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 20 jun 2010 14:37
Locatie: West Brabant

zorba 04 nov 2012 15:02

De een vindt het de charme van de sport, de ander vindt het er nou eenmaal bijhoren. Ik vind het gewoon pure competitie vervalsing en het zou strafbaar moeten worden gestelt in de vorm van schorsingen oid.
Er zijn allerlei dingen te bedenken die de sport charmes geven en aantrekkelijk maken daar hoort naar mijn idee het betalen van keiharde munten voor een overwinning niet bij!
Do not CROSS the road!

Plaats reactie