Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Bedrieger...

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 03 nov 2012 20:42

De procureur van Padua heeft voldoende bewijzen gevonden om Olympisch kampioen wielrennen Alexandre Vinokoerov te beschuldigen van bedrog. De Kazachstaan wordt ervan beschuldigd dat hij in 2010 tijdens Luik-Bastenaken-Luik zijn Russische vluchtgezel Alexandr Kolobnev 150.000 euro heeft betaald om zijn benen stil te houden. .

De Italiaanse jurist heeft een dossier, voorzien met mails en bankafschriften, overhandigd aan het parket van Luik. Dat meldt de Italiaanse krant Corriere della Serra zaterdag.

Enkele maanden geleden berichtte het Zwitserse blad l'illustré al over de deal. Het blad baseerde die beschuldiging op mailverkeer tussen de twee coureurs op de dag na de Belgische klassieker. Kolobnev schreef daarin dat hij zo'n zege aan niemand zou verkopen, behalve aan Vinokourov, en gaf ook zijn rekeningnummer mee. Met de hulp van de Zwitserse overheid werden ook de twee betalingen aan een bank in Locarno teruggevonden, die op naam staan van de Rus.

Deze zomer werd Vinokoerov ook al op opmerkelijke wijze olympisch kampioen. De Kazachstaan reed met de Colombiaan Rigoberto Uran Uran naar de finish in Londen. De Zuid-Amerikaan keek op 300 meter van de finish opzichtig naar de linkerkant, waarna 'Vino' aan de rechterkant de spurt inzette en eenvoudig het goud opeiste.

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 03 nov 2012 21:16

Zucht, gaan we daar nu ook al rechtzaken over beginnen. Treurig gebeuren.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16203
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 03 nov 2012 22:19

Is de rechtszaak een treurig gebeuren of het feit dat een door een rijke oliestaat gesponsorde renner verdacht wordt van het kopen van overwinningen?
Campagnolo Ultra Dork

aristos
Forum-lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 13 apr 2009 12:09

aristos 03 nov 2012 22:31

Kom zeg.. Iedereen weet toch dat 60% van de wedstrijden worden verkocht. Je moet het alleen niet te opzichtig doen. Das een beetje dom....
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16203
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 03 nov 2012 23:38

aristos schreef:Kom zeg.. Iedereen weet toch dat 60% van de wedstrijden worden verkocht. Je moet het alleen niet te opzichtig doen. Das een beetje dom....
Dus als 60% van de renners doping gebruikt hoeft er ook niks meer aan gedaan te worden? Ik vind het echt prima dat dit ook eens wordt aangepakt anders hebben we straks alleen nog maar (voormalig)Russen, Chinezen en mannen uit de UAE op het erepodium. Maar blijkbaar kiezen een aantal mensen nog steeds voor de struisvogeltactiek.
Campagnolo Ultra Dork

pizzi
Forum-lid
Berichten: 475
Lid geworden op: 06 feb 2009 16:03

pizzi 03 nov 2012 23:49

"Breuk vraagt of het in orde is."

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 nov 2012 00:36

Ernie C. schreef:
aristos schreef:Kom zeg.. Iedereen weet toch dat 60% van de wedstrijden worden verkocht. Je moet het alleen niet te opzichtig doen. Das een beetje dom....
Dus als 60% van de renners doping gebruikt hoeft er ook niks meer aan gedaan te worden? Ik vind het echt prima dat dit ook eens wordt aangepakt anders hebben we straks alleen nog maar (voormalig)Russen, Chinezen en mannen uit de UAE op het erepodium. Maar blijkbaar kiezen een aantal mensen nog steeds voor de struisvogeltactiek.
Volgens mij vergeet je even dat hij wel beter was dan de 198 andere renners... Je moet 1e maar in de positie komen om de koers te kunnen kopen, anders moet je wel een hele dikke portomonnee meenemen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16203
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 04 nov 2012 07:54

amclassic-fan schreef:
Ernie C. schreef:
aristos schreef:Kom zeg.. Iedereen weet toch dat 60% van de wedstrijden worden verkocht. Je moet het alleen niet te opzichtig doen. Das een beetje dom....
Dus als 60% van de renners doping gebruikt hoeft er ook niks meer aan gedaan te worden? Ik vind het echt prima dat dit ook eens wordt aangepakt anders hebben we straks alleen nog maar (voormalig)Russen, Chinezen en mannen uit de UAE op het erepodium. Maar blijkbaar kiezen een aantal mensen nog steeds voor de struisvogeltactiek.
Volgens mij vergeet je even dat hij wel beter was dan de 198 andere renners... Je moet 1e maar in de positie komen om de koers te kunnen kopen, anders moet je wel een hele dikke portomonnee meenemen.
:lol: Het was ook wel lichtelijk overdreven, daarom noemde ik ook de landen waar de laatste jaren de meest idiote bedragen aan sport wordt besteed. Het blijft natuurlijk zeer schadelijk voor de sport als de apotheose van een wedstrijd wordt beslist door de dikte van een portemonnee.
Daar haken net zo hard sponsors en kijkers van af als dopingschandalen. Bij het eerder genoemde "Breuk vraagt of het in orde is." had ik persoonlijk nog meer het gevoel dat ik als kijker genaaid werd dan alle 7 tourzeges van Armstrong.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37642
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 04 nov 2012 08:11

Ik had bij de OS pas het gevoel dat we genaaid werden. Nog erger dan met dope, want dat lag minder aam het oppervlak.
Less is bore

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3524
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 04 nov 2012 08:17

Uran werd door de grote weldoener Vino geholpen bij de operatie van zijn nekhernia, hij kon zijn nek niet zo snel meer draaien. Dat mag toch wel. Het bericht van TS verbaast nou niet echt. Maar daniel heeft wel gelijk, je kan m pas kopen als je daarvoor in de positie bent. Maar fout is het zeker.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 04 nov 2012 08:43

amclassic-fan schreef:
Ernie C. schreef:
aristos schreef:Kom zeg.. Iedereen weet toch dat 60% van de wedstrijden worden verkocht. Je moet het alleen niet te opzichtig doen. Das een beetje dom....
Dus als 60% van de renners doping gebruikt hoeft er ook niks meer aan gedaan te worden? Ik vind het echt prima dat dit ook eens wordt aangepakt anders hebben we straks alleen nog maar (voormalig)Russen, Chinezen en mannen uit de UAE op het erepodium. Maar blijkbaar kiezen een aantal mensen nog steeds voor de struisvogeltactiek.
Volgens mij vergeet je even dat hij wel beter was dan de 198 andere renners... Je moet 1e maar in de positie komen om de koers te kunnen kopen, anders moet je wel een hele dikke portomonnee meenemen.
Precies, it's all in the game. Het hoort er gewoon bij. Vino heeft een hele prestatie geleverd, de rest was niet in staat om te volgen. Dat hij dan een dealtje sluit met de uiteindelijke nummer 2 vind ik geen probleem. Je ziet het in de etappekoersen toch ook? Jij mag de etappe winnen als je maar volop meewerkt zodat ik een sprong in welk klassement dan ook maak. Dat valt natuurlijk ook onder de paraplu prijzen verdelen

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37642
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 04 nov 2012 08:46

Bij een etappekoers is dat iets anders imho omdat er daar twee sportief gewin bij hebben.
Less is bore

Plaats reactie