Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Sorry maar voor mij blijft Lance Armstrong een held

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 07 apr 2018 00:54

lugosi schreef: 30 mar 2018 10:53
...als ik LA nu zie in wat voor conditie hij is op z'n leeftijd en welke prestaties hij neerzet dan moet ik toch glimlachen als ik zie hoe een obese Lemond, reeds uit de adem van zich op het trapje van de commentaarcabine te hijsen, weer eens komt vertellen over wat een loser LA wel is....
Moet je eens lezen hoe het dopingsklikje rond floyd landis en lance Armstrong, Greg lemond hebben afgedreigd: wordt je heel stil van....
Als de namen lemond en Armstrong samen vernoemd worden komt me een zeer dure smaak in de mond van walging over het gedrag van diens laatste. Dat die laatste nog fit zou zijn, zal me wordt wezen.

Waar haal je trouwens dat lemond obese is?

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4623
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 09 apr 2018 21:19

Walter, ik denk dat het voor het forum beter is dat je je antwoorden niet opsplitst in verschillende postings.

Het is fijn voor jou dat jij de uitslag van de rechtzaak al kent. De zaak handelt overigens niet over het bankroet van LA maar over de claims van de terug te betalen sommen door LA. Zelfs als die al boven de 100 milj dollar zouden oplopen is het nog niet zeker dat dit tot een faillissement leidt.

Ik kan niet anders stellen dat het determinerend is dat je je verkneukelt in zijn mogelijk faillissement.

LA zal trouwens altijd geld hebben, gewoon omdat hij een winnaar is, niet alleen op de fiets maar ook met het woord. Mensen zijn nog altijd bereid om (stevig) te betalen om naar LA te komen luisteren.
Tip: luister eens naar z'n podcasts.

is waar dat ik een paar woorden weggelaten had. Beter had ik geschreven dat ik vind dat wij lance beter negeren. Maar ik verwachte dat de meeste lezers wel doorhebben dat het mijn mening.
En het is waar: soms is het zeer moeilijk te geloven dat er nog mensen zijn die hem willen verdedigen.
Eigenlijk is het niet moeilijk om te geloven hoor, het is gewoon de realiteit. Misschien heb je wel een probleem om de werkelijkheid onder ogen te zien.

En het is niet dat er 'nog mensen zijn ....' zoals je stelt. Het is een hele grote groep mensen, in alle wielercafe's, toeristenclubs waar ik wel eens vertoef is een heel erg grote meerderheid die vindt dat ze LA nu wel genoeg gekloot hebben.

Maar die sportrechtbank heeft hem levenslang geschorst. Dat lijkt me toch logisch dat je hem dan anders behandelt dan mensen met een kortere straf?
Waarom zou dat zo zijn? Zijn straf is uitgesloten worden van competities, waarom zou hij dan niet mogen optreden in de media, dat staat nergens in een uitspraak of vonnis.

Dat moraalridders zichzelf zoiets willen opleggen is hun zaak, maar dat opdringen aan de anderen is er wel over.

Dat andere renners als VanderPoel, Merckx etc betrekkelijk lage straffen kregen heeft met de tijdsgeest te maken. Dezelfde overtredingen zouden nu anders bestraft worden.

Moet je eens lezen hoe het dopingsklikje rond floyd landis en lance Armstrong, Greg lemond hebben afgedreigd: wordt je heel stil van....
Als de namen lemond en Armstrong samen vernoemd worden komt me een zeer dure smaak in de mond van walging over het gedrag van diens laatste. Dat die laatste nog fit zou zijn, zal me wordt wezen.

Waar haal je trouwens dat lemond obese is?
Ik ben niet onder de indruk van die zogenaamde bedreigingen ... Misschien ben ik niet zo naief; als je dat vergelijkt met het bedrijfsleven....

Ik heb enkele jaren geleden Lemond in de tour gezien, hij trachte een podium op te klimmen, buik hing in de weg, omg hoe kan je je zo laten gaan....

Whatever Lemond, Landis, Andreu, en de andere losers....Zonder Napoleon had niemand het nu nog over Wellington gehad, andersom daarentegen....

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 09 apr 2018 22:11

lugosi schreef: 09 apr 2018 21:19 ...

En het is niet dat er 'nog mensen zijn ....' zoals je stelt. Het is een hele grote groep mensen, in alle wielercafe's, toeristenclubs waar ik wel eens vertoef is een heel erg grote meerderheid die vindt dat ze LA nu wel genoeg gekloot hebben.
gek ik kom die niet tegen...
ik kom veel in jeugdwielrenners middens: daar wordt iedereen met doping verleden ver weggehouden. Dat hou ik graag zo en wil zo een mensen vooral niet in de buurt van de jeugd.

Walter

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 09 apr 2018 22:12

lugosi schreef: 09 apr 2018 21:19 Walter, ik denk dat het voor het forum beter is dat je je antwoorden niet opsplitst in verschillende postings.

...
te moeilijk op deze forum software...

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 09 apr 2018 22:15

lugosi schreef: 09 apr 2018 21:19 ...
Dat andere renners als VanderPoel, Merckx etc betrekkelijk lage straffen kregen heeft met de tijdsgeest te maken. Dezelfde overtredingen zouden nu anders bestraft worden.

...
neen: je kan best vergelijken met tijdsgenoten. In verhouding lijkt me zijn straf terecht.

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 09 apr 2018 22:17

lugosi schreef: 09 apr 2018 21:19 ...
Ik ben niet onder de indruk van die zogenaamde bedreigingen ... Misschien ben ik niet zo naief; als je dat vergelijkt met het bedrijfsleven....
dus in het bedrijfsleven wil iemand jou chanteren en dan doe je daar nadien vrolijk zaken mee?
of wil je zeggen dat je dat laat voorbij gaan in het bedrijfsleven als je er maar geld aan verdient? De enige maatstaf?

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 09 apr 2018 23:27

walter- schreef: 07 apr 2018 00:34
lugosi schreef: 30 mar 2018 10:53 ... de sanctie die een sportrechtbank uitspreekt handelt over overtreding van die (sport)regels. Als LA andere regels van de rechtstaat heeft overtreden dan moet hij daarvoor eerlijk berecht worden in een burgerlijke rechtbank...
Die burgerlijke rechtzaak is bezig; normaal wordt Lance Armstrong binnen enige tijd failliet verklaard omdat hij de contracten niet nagekomen is met de sponsor -contracten die zeiden dat hij zich niet ging doperen. Failliet omdat hij de schadevergoeding niet zal kunnen betalen. Lijkt me een fijn vooruitzicht...
Een goed voorbeeld dat je ook burgerrechtelijk vervolgd kan worden voor het valsspelen.
Eerlijk gezegd, en dit als niet fan van LA,ik vind dat de sponsors van armstrong geen punt hebben. Ze hebben hun reclame gehad en zelfs nu nog want negatieve reclame is ook reklame. Armstrong heeft hun meer reclame en naambekendheid gegeven dan ze ooit konden vermoeden of verlangen. Als hij gestraft wordt daarvoor is het voor de verkeerde redenen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 09 apr 2018 23:42

Voor Trek, Nike en Shimano misschien wel. US postal is een staatsbedrijf en het het was gewoon een omweg om om belastinggeld in Amerikaanse grootsheid te pompen. Als je op die manier geld lospeutert kun je ook ter verantwoording worden geroepen als die grootsheid veranderd in oplichterij.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
LongTallErne
Forum-lid
Berichten: 321
Lid geworden op: 10 jun 2011 15:27

Gebruikersavatar LongTallErne 11 apr 2018 20:30

Ernie C. schreef: 09 apr 2018 23:42 Voor Trek, Nike en Shimano misschien wel. US postal is een staatsbedrijf en het het was gewoon een omweg om om belastinggeld in Amerikaanse grootsheid te pompen. Als je op die manier geld lospeutert kun je ook ter verantwoording worden geroepen als die grootsheid veranderd in oplichterij.
Zeker..... en de gemiddelde amerikaan is weer hypocriet genoeg om zijn mening te wijzigen als ie geld ruikt...... (volgens mij is US Postal er ook welk bekender door geworden....
Op mijn best in de bergen...... bergaf dan wel ;)
MERIDA RIDE 400

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 11 apr 2018 21:10

LongTallErne schreef: 11 apr 2018 20:30
Ernie C. schreef: 09 apr 2018 23:42 Voor Trek, Nike en Shimano misschien wel. US postal is een staatsbedrijf en het het was gewoon een omweg om om belastinggeld in Amerikaanse grootsheid te pompen. Als je op die manier geld lospeutert kun je ook ter verantwoording worden geroepen als die grootsheid veranderd in oplichterij.
Zeker..... en de gemiddelde amerikaan is weer hypocriet genoeg om zijn mening te wijzigen als ie geld ruikt...... (volgens mij is US Postal er ook welk bekender door geworden....
ik begrijp: er is geld mee verdient (met drugs dealen en gebruiken en tot gebruik aanzetten) en dan is het ok... Lijkt me bizar.

Dus voor jou als je met iemand een contract aangaat, die persoon voert je contract uit, maar overtreed daarvoor de wet én het contract; als de contract opsteller dan geld verdient heeft met het contract is het niet erg? Want voor een logica is dat?

Dus volkswagen verkoopt een wagen die niet deugd dan kan je als koper niet klagen want je hebt toch met de wagen kunnen rijden -je mag aanvullen met alle mogelijke voorbeeld waar iemand voordeel heeft gehad aan een contract maar dat het toch helemaal fout zat bij de tegenpartij...

Ik zeg dat ook tegen de jeugdrenners in de buurt; speel zoveel mogelijk vals: dat is goed voor de sponsor (wat blijkbaar de boodschap is die je volgens de Armstrong verdedigers moet geven).

ik begrijp vooral dat diegene die Armstrong verdedigen voor mij een slecht werkend moreel compas hebben en als excuus gebruiken dat 'de andere' het ook doen, dat er toch geld verdiend is, en het daarom niet zo erg is...

Walter

Gebruikersavatar
LongTallErne
Forum-lid
Berichten: 321
Lid geworden op: 10 jun 2011 15:27

Gebruikersavatar LongTallErne 11 apr 2018 23:08

walter- schreef: 11 apr 2018 21:10 Ik zeg dat ook tegen de jeugdrenners in de buurt; speel zoveel mogelijk vals: dat is goed voor de sponsor (wat blijkbaar de boodschap is die je volgens de Armstrong verdedigers moet geven).
Nee dat is niet de boodschap.
De boodschap is dat het hypocriet is om na jaren geprofiteerd te hebben van de exposure van de prestaties van iemand, op het moment dat er iets mis gaat met terugwerkende kracht je contracten terugbetaalt wilt zien.
walter- schreef: 11 apr 2018 21:10 ik begrijp vooral dat diegene die Armstrong verdedigen voor mij een slecht werkend moreel compas hebben en als excuus gebruiken dat 'de andere' het ook doen, dat er toch geld verdiend is, en het daarom niet zo erg is...
Ik zal Armstrong zeker niet verdedigen voor de manier waarop hij anderen geïntimideerd heeft. Ook het dopinggebruik keur ik af maar de manier waarop hij behandeld wordt ten opzichte van andere dopingzondaars klopt m.i. niet helemaal.
Op mijn best in de bergen...... bergaf dan wel ;)
MERIDA RIDE 400

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 11 apr 2018 23:22

LongTallErne schreef: 11 apr 2018 23:08
walter- schreef: 11 apr 2018 21:10 ...
Nee dat is niet de boodschap.
De boodschap is dat het hypocriet is om na jaren geprofiteerd te hebben van de exposure van de prestaties van iemand, op het moment dat er iets mis gaat met terugwerkende kracht je contracten terugbetaalt wilt zien.
...
Ik weet niet of iemand sponsoren die prestaties levert 'profiteren' is van die persoon. Dat lijkt me gewoon de natuur van de overeenkomst en het doel van de sponsor. Zoals je het verwoord lijkt sponsoren moreel foutief. Wat het voor mij niet moet zijn.
Alternatief is het blauw te laten en dat geeft nog een slechtere boodschap.

Of wil je zeggen dat als je lang genoeg je dopingsgebruik verborgen hield het dan wel ok was en vergeven moet worden?


Met zelfde redenering kan dus de vw eigenaar niet klagen over de meeruitstoot van de wagen want hij heeft jaren geprofiteerd van de wagen.

En wat LA fout deed als 'er gaat iets mis' af doen, is wel een serieus understatement.

Walter

Plaats reactie