Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Sorry maar voor mij blijft Lance Armstrong een held

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 okt 2012 21:44

scepticus schreef:Toch nog even genieten dan maar: DIT was en blijft awesome.
Mooi stukje eposjezen ;)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 18 okt 2012 21:46

amclassic-fan schreef:
scepticus schreef:Toch nog even genieten dan maar: DIT was en blijft awesome.
Mooi stukje eposjezen ;)
En Song: Crystal Method's Keep Hope Alive! :shock:
What makes the boat go faster?

theodorocampagnolo
Forum-lid
Berichten: 718
Lid geworden op: 17 aug 2009 14:06

theodorocampagnolo 18 okt 2012 21:47

Ernie C. schreef: Als ik in een peloton zou rijden en er reed ook iemand mee die zich zo zou gedragen en zich zelf "the boss" zou noemen zou ik hem de eerste de beste moddersloot langs het parcours in trappen. Dat is natuurlijk wel meteen einde carrière maar ik ben er non conformistisch genoeg voor.

En daarom ben jij geen beroepswielrenner en zou jij 't nooit (hebben) kunnen worden.

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 18 okt 2012 21:50

Ik heb het gevoel dat dit topic in de verkeerde rubriek staat, volgens mij beter in Fietscafe :mrgreen: . Gaat weer een oneindig leuk topic worden.
Laatst gewijzigd door Livio Livius op 18 okt 2012 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
What makes the boat go faster?

minipino
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 07 aug 2011 10:05

minipino 18 okt 2012 21:51

Tja!!Of je nou voor of tegen hem bent (geworden). Het blijft een opmerkelijke renner die voor vele het wielrennen leuk heeft gemaakt. Wel fout of niet fout wat hij gedaan heeft (zou hebben), blijft feit dat hij toch de beste was van afgelopen tijd waarin zeer vele wielrenners ook gebruikt hebben en gepakt zijn (waar overigens al weer een heel deel van op de fiets zitten of olympisch kampioen mogen worden)!! Is ook een feit dat er jaren lang een klopjacht is geweest tegen LA, terecht of niet? Ik laat het in het midden en vind het heel jammer voor het wielrennen in het algemeen. Maar wat mij wel stoort en dat is ook een feit! Hoe zit het met de "grote namen"uit de 80er en de 90er jaren!!! Dit zijn nu nog steeds helden. Zij werden allemaal gepakt zelfs tijdens een tour!! En wat zijn zij nu?! Volkshelden, halfgoden, geridderd en wat meer...... En het enige wat telt is de val van LA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Laat me niet lachen.
Dat men toch het verleden laat voor wat het is en zich bezig houdt met het hedendaagse wielrennen...........................................

Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, laat iedereen dan ook in zijn waarde!

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 18 okt 2012 21:58

"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5891
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 18 okt 2012 22:01

minipino schreef:......Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, laat iedereen dan ook in zijn waarde!
Zodra mensen hun mening gaan baseren gebakken lucht, dan gaat het toch goed de verkeerde kant op.

Ik vind LA een held.
Hij is de man die jaren drugs nam om te kunnen winnen. Hij is de man die loog in de rechtbank omtrent doping gebruik. Hij is de man die al zijn tegenstanders intimideerde en voor de rechter sleepte. Hij is de man die jaren lang 'trainingsadviezen' in won bij de foute dr Ferarri. Hij is de man die zijn ploeggenoten stimuleerde om drugs te pakken. Hij leerde ze epo in hun aderen te injecteren.

Als je dat echt vind, dan wordt het tijd dat je een pscych gaat opzoeken.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16203
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 18 okt 2012 22:06

theodorocampagnolo schreef:
Ernie C. schreef: Als ik in een peloton zou rijden en er reed ook iemand mee die zich zo zou gedragen en zich zelf "the boss" zou noemen zou ik hem de eerste de beste moddersloot langs het parcours in trappen. Dat is natuurlijk wel meteen einde carrière maar ik ben er non conformistisch genoeg voor.

En daarom ben jij geen beroepswielrenner en zou jij 't nooit (hebben) kunnen worden.
Om het maar niet over een ernstig gebrek aan talent te hebben. :mrgreen:
Campagnolo Ultra Dork

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 18 okt 2012 22:08

De andere kant van het verhaal is dat zijn concurrentie in ieder geval op het sportieve vlak zeer waarschijnlijk niet veel anders heeft gedaan. En er is natuurlijk wel meer nodig dan een goede dokter. Wat je mening ook is over Armstrong als persoon. Hij heeft sportief nog altijd een indrukwekkende prestatie geleverd. Fysiek en mentaal ijzersterk.

Mijn type is het verder ook niet. Ik heb uit die periode bijvoorbeeld veel meer met sukkelaar Ullrich. Die was veel menselijker. Maar 7 keer de Tour winnen doe je niet alleen door mensen te bedriegen. Daar komt wel iets meer bij kijken. Ik snap best dat iemand voor dát stuk nog altijd bewondering heeft.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4503
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 18 okt 2012 22:11

Geen idee of deze docu al op 't forum gepost is, maar zeker de beelden het verhoor van LA in 2005 is stuitend. Glashard liegen en ook de 100 miljoenen kankerpatienten erbij halen...

Is de 46 min meer dan waard...

http://www.abc.net.au/4corners/stories/ ... 608613.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 18 okt 2012 22:12

Tsjonge, jonge rob74.....enige nuance (net als correcte stijl en spelling) lijkt me op zijn plaats. Wat je ook van Lance vindt; alles en iedereen om hem heen was volgens mij volwassen en in staat zijn of haar eigen keuzes te maken. Dat Lance een irritant, bazig, idioot reagerend mannetje was, was allang wijd en zijd bekend. Wat mij vooral verbaasd, is dat iedereen (ook hier op het forum) er als de kippen bij is hem te veroordelen. Ik vraag me vooral af; hoe kan 1 man in een tamelijk onbelangrijke sport (zeker in Amerika en al helemaal toen hij net begon met zijn zegereeks) zo iedereen voor zijn karretje spannen?! Zijn het allemaal zulke grote lafbekken of heeft men zwaar meegeprofiteerd van de successen....... In het laatste geval zou ik ook een hele grote mond openzetten om Lance nog verder de grond in te trappen. Dan blijven zij als medeprofiteurs tenminste (goeddeels) buiten beeld.
Canyon Aeroad
Canyon Grail

tourpretendent
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 20 jul 2008 11:48

tourpretendent 18 okt 2012 22:17

E.Giovanni schreef:Lance blijft voor mij ook een held!

Dit slaat echter nergens op:
tourpretendent schreef: Het harde bewijs ontbreekt in de zaak LA, verklaringen zijn in de juridische zin geen hardbewijs (zie in het dopingtopic mijn uitleg hierover n.a.v. en gesprekje met onze bedrijfsjurist).
Je tweede aanname over het UCI kan ook niet met hardbewijs worden onderbouwd.
Als jullie bedrijfsjurist zich baseert op het Nederlandse rechtssysteem, denk ik dat hij beter een ander baantje kan zoeken. Indien hij weet hoe het in de VS zit, heb ik niets gezegd..
Welk deel, vind jij slaat, nergens op?
Een veroordeling uitsluitend en alleen op basis van verklaringen is een no go, ook in Nederland.
Sterker nog recentelijk is iemand vrij gesproken van moord die DNA en eigendommen van het slachtoffer bij zich droeg en in de buurt van de plek des onheils op camera stond>
Toch was de rechter van mening dat het ultime bewijs dat de verdachte de moord had gepleegd ontbrak.

Plaats reactie