Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Sorry maar voor mij blijft Lance Armstrong een held

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5687
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 19 okt 2012 19:56

tourpretendent schreef:
dc schreef: Neuh.... maar als je onder ede voor de rechter verklaart niets meer te maken hebt met Ferrari en dan is er keihard bewijs dat je een hele grote jokkebrok bent... dan hang je voor meineed. :roll:
Tourpretendent, ken je überhaupt de zaak wel of schiet je alleen maar uit de heup?
Je had het eerder over dat er keihard bewijs bestaad voor het gebruik van doping ,dat is iets heel anders als een relatie met een arts ontkennen, waarvan ik niet heb beweerd dat LA deze niet heeft ontkend.
Volgens mij heeft armstrong zelfs nooit de tour gereden want beeldmateriaal kun je manipuleren! en als hij de tour nooit gereden heeft hoe kan hij dan doping hebben gebruikt in die tour? :roll:
Hij lag gewoon van 1999 tot 2005 in een ziekenhuis in de VS te herstellen van zijn ziekte. ;)
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5687
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 19 okt 2012 19:58

fiedoo schreef:
tourpretendent schreef:
dc schreef: Neuh.... maar als je onder ede voor de rechter verklaart niets meer te maken hebt met Ferrari en dan is er keihard bewijs dat je een hele grote jokkebrok bent... dan hang je voor meineed. :roll:
Tourpretendent, ken je überhaupt de zaak wel of schiet je alleen maar uit de heup?
Je had het eerder over dat er keihard bewijs bestaad voor het gebruik van doping ,dat is iets heel anders als een relatie met een arts ontkennen, waarvan ik niet heb beweerd dat LA deze niet heeft ontkend.
Volgens mij heeft armstrong zelfs nooit de tour gereden want beeldmateriaal kun je manipuleren! en als hij de tour nooit gereden heeft hoe kan hij dan doping hebben gebruikt in die tour? :roll:
Hij lag gewoon van 1999 tot 2005 in een ziekenhuis in de VS te herstellen van zijn ziekte. ;)
En die betalingen aan DR Ferrari waren gewoon een abuis en bestemd voor een Italiaans sportwagentje,toch logisch dat zoiets ken gebeuren?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5687
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 19 okt 2012 19:59

fiedoo schreef:
tourpretendent schreef:
dc schreef: Neuh.... maar als je onder ede voor de rechter verklaart niets meer te maken hebt met Ferrari en dan is er keihard bewijs dat je een hele grote jokkebrok bent... dan hang je voor meineed. :roll:
Tourpretendent, ken je überhaupt de zaak wel of schiet je alleen maar uit de heup?
Je had het eerder over dat er keihard bewijs bestaad voor het gebruik van doping ,dat is iets heel anders als een relatie met een arts ontkennen, waarvan ik niet heb beweerd dat LA deze niet heeft ontkend.
Volgens mij heeft armstrong zelfs nooit de tour gereden want beeldmateriaal kun je manipuleren! en als hij de tour nooit gereden heeft hoe kan hij dan doping hebben gebruikt in die tour? :roll:
Hij lag gewoon van 1999 tot 2005 in een ziekenhuis in de VS te herstellen van zijn ziekte. ;)
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

tourpretendent
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 20 jul 2008 11:48

tourpretendent 19 okt 2012 20:00

fiedoo schreef:
tourpretendent schreef:
dc schreef: Neuh.... maar als je onder ede voor de rechter verklaart niets meer te maken hebt met Ferrari en dan is er keihard bewijs dat je een hele grote jokkebrok bent... dan hang je voor meineed. :roll:
Tourpretendent, ken je überhaupt de zaak wel of schiet je alleen maar uit de heup?
Je had het eerder over dat er keihard bewijs bestaad voor het gebruik van doping ,dat is iets heel anders als een relatie met een arts ontkennen, waarvan ik niet heb beweerd dat LA deze niet heeft ontkend.
Volgens mij heeft armstrong zelfs nooit de tour gereden want beeldmateriaal kun je manipuleren! en als hij de tour nooit gereden heeft hoe kan hij dan doping hebben gebruikt in die tour? :roll:
Hij lag gewoon van 1999 tot 2005 in een ziekenhuis in de VS te herstellen van zijn ziekte. ;)

Zie dit eeder getoonde artikel.http://de.rechtzetting.be/2012/10/11/ar ... n-gereden/ :lol:

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 19 okt 2012 20:02

Omdat er nu bewijzen zijn moeten we plots Armstrong op de brandstapel gooien??

Vind ik nogal hypocriet ... Dekker vertelt vandaag doodleuk dat hij nooit iets van doping heeft gezien terwijl hij in de epo jaren gekoerst heeft. En als je vraagt wie de grootste renner aller tijden is zegt 99% van de mensen Eddy Merckx: iemand die 3 keer betrapt is in zijn carrière. En Pevenage komt in de krant vertellen dat Armstrong Ullrich naar de doping gedwongen heeft sinds 2003 ... hij reed volledig clean Riis in de vernieling zeker :mrgreen:.

De koers was (of mss wel is) 1 grote soep. De ene bedrieger al wat groter als de andere, maar Armstrong heeft alleszins al veel meer gedaan met zijn kankerstichting als 99% van alle andere renners samen. En dat hij geld verdient aan Livestrong? Tsja, ik heb ook eens gelezen dat van 11.11.11 maar een fractie van het ingezamelde geld tot in Afrika geraakt. Denken jullie dat bij al die goede doelen geen geld in de eigen zak word gestoken?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15958
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 19 okt 2012 20:10

Volgende week donderdag 25 oktober op TV 2 (België) kijken naar Panorama.

Een LA Special
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 19 okt 2012 20:15

tourpretendent schreef:
dc schreef:
tourpretendent schreef: Je begrijpt niet dat ik reageer op het zogenaamde "keiharde bewijs", dat ontbreekt.
Niemand kan dat begrijpen want dat is er wel. :roll:

Bankafschriften en email is uiteraard ook in een strafrechtelijke zaak hard bewijs. 8-)
Jij beweert dat LA op zijn overschrijving schreef t.b.v. doping?
Zadelhoogte en trainingsadvies voor een miljoen euro?
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Afbeelding

tourpretendent
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 20 jul 2008 11:48

tourpretendent 19 okt 2012 20:30

loos schreef:[Zadelhoogte en trainingsadvies voor een miljoen euro?
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Voor de duidelijkheid ik ontken niet het gebruik door LA, ik reageer op populistische reacties als zou er keihard bewijs zijn.
Het gaat echter om verklaringen onder ede en die zijn juridisch onvoldoende voor een veroordeling, zo niet in de gebruikte procedure wat echter niets afdoet aan het eerdere.

Helaas is dat keiharde bewijs er niet want dan konden we verder met de orde van de dag en uitkijken naar de voorjaarsklassiekers.
Nu is de vraag, welke sponsoren volgen het voorbeeld van Rabo en Skoda Nederland?

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5687
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 19 okt 2012 20:50

Volgens mij zijn getuigenissen wel degelijk bewijs. Waar wel kan op gespeeld worden is dat als zij LA op een bepaald tijdstip zich "iets" ( en daar draait het om) zien toedienen hebben zij nooit of nooit met stelligheid kunnen zeggen wat dat "iets" juist was, behalve als het bloeddoping betrof natuurlijk.
Ivm bewijs wil ik er toch op wijzen dat bvb Museeuw obv telefoontaps is veroordeeld. Dus niemand heeft hem het produkt zien nemen of hij is nooit betrapt. Er is zelfs een italiaans renner (frigo?) die dacht dat hij doping nam terwijl ( hij was opgelicht) het water (denk ik) betrof en toch veroordeeld is.
Ook bij Ulrich, Basso, Valverde e.d. is er nooit iets "zien" toegediend worden. Een enkel bloedzakje met de naam van een hond bvb. was genoeg om ze twee jaar te schorsen. Dus stellen dat LA gezocht wordt????
Nog één ding: ik vind LA nog altijd een groot atleet ( zelfs heden ten dage nog op zijn veertiger jaren presteert hij nog ongelooflijk goed (hopelijk redelijk clean) en heeft hij een super afgetraind lichaam, hij zal ook in zijn superjaren wel ongelooflijk veel voor zijn sport gedaan en geleefd hebben. Trouwens in een wielersport zonder doping had hij misschien ook wel de tour kunnen winnen, maar nooit of nooit zeven keer. Niemand is in staat om samen met een hele ploeg zonder doping 7 tours af te werken zonder inzinkingen.
Maar , het bedrog dat nu boven gekomen is is van die afmetingen dat er geen pardon mogelijk is. Het ging trouwens niet enkel om bedrog maar om omkoperij , afdreiging, het vernietigen van wat tegenstanders van hem hadden opgebouwd (bvb fietsenfabriek Lemond, zelfs nu nog het lobbyen om USADA zijn subsidies te ontnemen,e.d.).
De mens armstrong von ik al lang een eikel maar nu vind ik hem zelfs niet min of meer een crimineel.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

ruud_k
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 14 mei 2010 18:51

ruud_k 19 okt 2012 20:58

Lance is en blijft een groot sporter !

We gaan wel merken of het allemaal waar is of niet en eens kijken of hij uiteindelijk zelf gaat bekennen.

Vergeet niet dat in al die jaren alle nummers 2 t/m ? achter hem ook allemaal gebruikt hebben (als Lance uberhaupt gebruikt heeft, ik heb nog steeds geen 100% DIRECT bewijs gezien naar mijn bescheiden mening..) en de beste man trainde wel z'n longen uit z'n lijf en had het hoogste trapritme in het hele peloton. Dat bereik je niet door lullige trainingen en daarna lekker aan de epo...

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27559
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 okt 2012 21:04

Robert M. zit in mijn ogen volledig onterecht vast. Er is namelijk geen enkel direct bewijs.

ruud_k
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 14 mei 2010 18:51

ruud_k 19 okt 2012 21:09

havana schreef:Robert M. zit in mijn ogen volledig onterecht vast. Er is namelijk geen enkel direct bewijs.
Beetje flauwe vergelijking vriend....

Maar goed, ik begrijp je punt. Wat betreft Lance, er komt op gegeven moment wel naar boven wat er nu daadwerkelijk aan de hand is geweest, desalniettemin heeft hij top prestaties neergezet. Mijn mening is dat die nog steeds hetzelfde zouden zijn als het gehele peloton clean was geweest...

Plaats reactie