Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Sorry maar voor mij blijft Lance Armstrong een held

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5215
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 21 okt 2021 13:44

RobertvD schreef: 21 okt 2021 13:01
JPAR schreef: 20 okt 2021 16:10 Nog 1 post. Dan zit je aan 25 ;)
Wie? Lance Armstrong? :?
Er was gisteren iemand die iets te koop aanbood, maar nog niet genoeg reacties had en dat mocht niet. Vervolgens zag je hem op allemaal (oude) topics reageren. Maar het grootste deel van de reacties is verwijderd, zo ook die waar ik op reageerde. En dan slaat zo'n reactie van mij ineens nergens meer op :lol:
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

JazzHands
Forum-lid
Berichten: 333
Lid geworden op: 05 jul 2018 10:46

JazzHands 02 jan 2022 09:31

Nog even over Lance Armstrong: wat mij het meest ergert aan die vent is het gebral, de opschepperij waarmee hij zich toen (en zelfs nu nog) profileerde. Achteraf is dat dus volkomen gebaseerd op oplichterij. Kan me geen zak schelen of het hele peloton nu wel of niet gebruikte, als je niet in staat bent om je eigen kunnen te relateren aan factoren die buiten je zogenaamde sterke uebermensch-achtige eigenschappen liggen ben je wat mij betreft zo’n enorme loser. Het is net als met het leven in het algemeen: externe omstandigheden bepalen voor een groot deel het succes, maar wie niet in staat is in juiste mate nog te bepalen in hoeverre het succes zijn/haar eigen verdienste is, mist de klasse die hij/zij denkt uit te dragen. Bij Armstrong was die mismatch enorm. White trash inderdaad.

Het is trouwens ook daarom dat ik juist bij sommige renners wel nog achteraf hun grootsheid kan erkennen en met hun baal dat ze zich niet op een eerlijke manier hebben kunnen bewijzen.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 02 jan 2022 10:34

"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 02 jan 2022 23:36

JazzHands schreef: 02 jan 2022 09:31 Nog even over Lance Armstrong: wat mij het meest ergert aan die vent is het gebral, de opschepperij waarmee hij zich toen (en zelfs nu nog) profileerde. Achteraf is dat dus volkomen gebaseerd op oplichterij. Kan me geen zak schelen of het hele peloton nu wel of niet gebruikte, als je niet in staat bent om je eigen kunnen te relateren aan factoren die buiten je zogenaamde sterke uebermensch-achtige eigenschappen liggen ben je wat mij betreft zo’n enorme loser. Het is net als met het leven in het algemeen: externe omstandigheden bepalen voor een groot deel het succes, maar wie niet in staat is in juiste mate nog te bepalen in hoeverre het succes zijn/haar eigen verdienste is, mist de klasse die hij/zij denkt uit te dragen. Bij Armstrong was die mismatch enorm. White trash inderdaad.

Het is trouwens ook daarom dat ik juist bij sommige renners wel nog achteraf hun grootsheid kan erkennen en met hun baal dat ze zich niet op een eerlijke manier hebben kunnen bewijzen.

Meerdere keren je verhaal doorgelezen maar ik kan er echt geen touw aan vastknopen.
Do or don’t, there is no try

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 03 jan 2022 00:49

Heb de post drie keer gelezen, je bent niet de enige.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

marin30
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 mei 2018 19:13

marin30 03 jan 2022 00:55

JazzHands schreef: 02 jan 2022 09:31 Nog even over Lance Armstrong: wat mij het meest ergert aan die vent is het gebral, de opschepperij waarmee hij zich toen (en zelfs nu nog) profileerde. Achteraf is dat dus volkomen gebaseerd op oplichterij. Kan me geen zak schelen of het hele peloton nu wel of niet gebruikte, als je niet in staat bent om je eigen kunnen te relateren aan factoren die buiten je zogenaamde sterke uebermensch-achtige eigenschappen liggen ben je wat mij betreft zo’n enorme loser. Het is net als met het leven in het algemeen: externe omstandigheden bepalen voor een groot deel het succes, maar wie niet in staat is in juiste mate nog te bepalen in hoeverre het succes zijn/haar eigen verdienste is, mist de klasse die hij/zij denkt uit te dragen. Bij Armstrong was die mismatch enorm. White trash inderdaad.

Het is trouwens ook daarom dat ik juist bij sommige renners wel nog achteraf hun grootsheid kan erkennen en met hun baal dat ze zich niet op een eerlijke manier hebben kunnen bewijzen.
100% mee eens.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 03 jan 2022 07:12

El Pistolero schreef: 03 jan 2022 00:49 Heb de post drie keer gelezen, je bent niet de enige.
Zo moeilijk is het toch niet. Armstrong pronkte met zijn prestaties alsof hij de messias was en Hij degene was die super geweldig kon fietsen. Maar met zo'n bak dope in mijn lichaam had ik ook gewonnen. Een beetje hetzelfde met pronken dat je 250 kmh hebt gereden op de snelweg en net doen alsof hetje eigen prestatie is en dat meneer Porsche er geen rol in had of zo :lol:
Live fast; die young. mijn blog

RobertvD
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 dec 2019 15:23

RobertvD 03 jan 2022 11:39

rob74 schreef: 03 jan 2022 07:12... Maar met zo'n bak dope in mijn lichaam had ik ook gewonnen...
Zeker weten? :?:

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 03 jan 2022 15:11

RobertvD schreef: 03 jan 2022 11:39
rob74 schreef: 03 jan 2022 07:12... Maar met zo'n bak dope in mijn lichaam had ik ook gewonnen...
Zeker weten? :?:
Vast niet, ik denk dat de meeste ergernis over LA bij de meeste mensen zit in zijn grootheidswaanzin en arrogantie.

Langer ga ik mijn post niet maken, anders wordt hij net zo onbegrijpelijk als die van @jazzhands
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12460
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 03 jan 2022 15:45

Nou die van Jazzhands is voor mij als dislext vrij begrijpelijk.

De sportprestatie is knap ook met doping!
Het gedrag naast de fiets veelal verschrikkelijk, met name het kapot maken van andere mensen die de waarheid spraken, dat vind ik het ergste.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 03 jan 2022 16:42

JazzHands schreef: 02 jan 2022 09:31 Nog even over Lance Armstrong: wat mij het meest ergert aan die vent is het gebral, de opschepperij waarmee hij zich toen (en zelfs nu nog) profileerde. Achteraf is dat dus volkomen gebaseerd op oplichterij. Kan me geen zak schelen of het hele peloton nu wel of niet gebruikte, als je niet in staat bent om je eigen kunnen te relateren aan factoren die buiten je zogenaamde sterke uebermensch-achtige eigenschappen liggen ben je wat mij betreft zo’n enorme loser. Het is net als met het leven in het algemeen: externe omstandigheden bepalen voor een groot deel het succes, maar wie niet in staat is in juiste mate nog te bepalen in hoeverre het succes zijn/haar eigen verdienste is, mist de klasse die hij/zij denkt uit te dragen. Bij Armstrong was die mismatch enorm. White trash inderdaad.

Het is trouwens ook daarom dat ik juist bij sommige renners wel nog achteraf hun grootsheid kan erkennen en met hun baal dat ze zich niet op een eerlijke manier hebben kunnen bewijzen.
Je hebt je punt zeer duidelijk gemaakt.... :?

RobertvD
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 dec 2019 15:23

RobertvD 03 jan 2022 16:43

wasbeer2006 schreef: 03 jan 2022 15:45 De sportprestatie is knap ook met doping!
Het gedrag naast de fiets veelal verschrikkelijk, met name het kapot maken van andere mensen die de waarheid spraken, dat vind ik het ergste.
Dit.

De persoon Lance Armstrong is een verschrikkelijke k!00t2@k. Maar om nou te stellen dat iedere willekeurige mens hetzelfde had gepresteerd onder een vergelijkbaar dopingregime is heel kort door de bocht.

Plaats reactie