Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Sorry maar voor mij blijft Lance Armstrong een held

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 14 dec 2017 23:27

SupaX schreef: 14 dec 2017 23:18 Tja... als een groep mensen wordt aangehouden omdat ze 30 km te hard rijden op de snelweg, moet diegene met de Ferrari dan de rest van zijn leven zijn rijbewijs kwijt raken, waarbij de andere na een jaar hun rijbewijs weer terug krijgen?

Gaan jullie waarschijnlijk zeggen dat hij wel 50 km te hard reed etc etc.
Zoals je zelf zegt; je vergelijking houdt weinig steek; vergelijk hem in het verkeer beter met iemand die vluchtsmisdrijf pleegt en jaren zegt dat hij het niet was. LA is iemand die voor eigen gewin de boel jaren belazerd heeft en mensen schade berokkend heeft op verschillende manieren. Dat is iets anders dan 30 per uur te rap te rijden. Zie je dat zelf niet in? Als je eens 30 per uur te rap reed krijg je dan het gevoel jaar verboden middelen gedeald te hebben?

Walter

SupaX
Forum-lid
Berichten: 256
Lid geworden op: 30 apr 2013 17:41

SupaX 14 dec 2017 23:56

Kijk dit is het hele punt in de LA discussie. Er zijn mensen die mijn vergelijking beter vinden voor de situatie dan de de vergelijkingen die jij maakt.

Het zal uiteindelijk wel een beetje in het midden liggen.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 15 dec 2017 00:55

Beide vergelijkingen slaan nergens op.

Hij heeft het dopinggebruik het best georganiseerd en heeft er het meeste (financiële) baat bij gehad. Ook bij echte criminelen wordt diegene het hardst gepakt en kan diegene rekenen op de minste sympathie vanuit de samenleving.

De vermeende bedreigingen en intimidatie hebben niks met door de UCI opgelegde straffen te maken en doen er eigenlijk helemaal niet toe zolang er niemand aangifte doet. Het zou wel een reden voor de organisatie van de RVV kunnen zijn om hem toch maar thuis te laten.
Campagnolo Ultra Dork

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 15 dec 2017 09:13

SupaX schreef: 14 dec 2017 23:56 Kijk dit is het hele punt in de LA discussie. Er zijn mensen die mijn vergelijking beter vinden voor de situatie dan de de vergelijkingen die jij maakt. ...
meen je dat? Je vindt 30km/uur te snel rijden even erg dan jaren verboden middelen te dealen? Dat zou me toch verwonderen. Onze samenleving geeft voor dealen gevangenisstraffen: is dat wat je vind dat iemand die 30km/u te snel rijdt ook moet krijgen?
Je redenering lijkt eerder te zijn: 'Ik vind het dealen van verboden middelen en organiseren van fraude op grote schaal niet erg want hij heeft er goede sportprestaties mee geleverd'. Een beetje: het doel heiligt de middelen. Of zie je dat anders?

Walter

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4692
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 15 dec 2017 09:42

Ernie C. schreef: 15 dec 2017 00:55 Beide vergelijkingen slaan nergens op.

....................... Ook bij echte criminelen wordt diegene het hardst gepakt en kan diegene rekenen op de minste sympathie vanuit de samenleving.

.................
Ik weet niet hoe het in Nederland zit maar in Belgie is het zo wettelijk geregeld dat bepaalde fraudezaken afgekocht kunnen worden (de vermogenden dus); met als gevolg; geen rechtzaak geen strafblad. (bijvoorbeeld de diamantsector)

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5892
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 15 dec 2017 11:09

Ik was met stomheid geslagen. Armstrong naar de Ronde van Vlaanderen? Wat heeft die daar dan te zoeken? En waarom zou je je als gerespecteerde wielerkoers met de grootste bedrieger uit de recente geschiedenis van de sport willen inlaten? Dan spoor je toch niet?

Maar kennelijk sporen er een heleboel mensen niet. Wouter Vandenhaute is er een van maar er zijn er nog veel meer blijkt. Echt veel meer. Heel veel meer mensen die niet lijken te weten of domweg gewoon niet willen weten hoe groot het bedrog was en wat voor misbaksel eerste klas LA wel niet was. Ik las op AD.nl een poll of mensen voor of tegen de komst van Armstrong waren. 53% voor, 47% tegen. Fifty Fifty, zullen we maar zeggen met dien verstande dan een kleine meerderheid van de AD lezers in de categorie gezond verstand hebben valt.

Waar komt toch die Armstrong verheerlijking vandaan? Is dat in sprookjes willen geloven? Waarom blijven mensen toch achter iemand aan lopen die levens van anderen kapot heeft gemaakt, meineed heeft gepleegd in de rechtbank en teamgenoten tot dope dwong (anders kon je oprotten). Waarom nodig je iemand uit die in het verleden elke kritische journalist voor de rechter sleepte en alles en iedereen monddood maakte als je kwaad over hem sprak. Welke mongool doet zoiets?

Laat ik er dit over zeggen, over de uitspraak: "Sorry maar voor mij blijft Lance Armstrong een held". Voor iedereen die dat blijven zeggen, heb ik de volgende uispraak:
"Sorry hoor, maar voor mij blijf je een enorme droplul"
Live fast; die young. mijn blog

SupaX
Forum-lid
Berichten: 256
Lid geworden op: 30 apr 2013 17:41

SupaX 15 dec 2017 12:34

walter- schreef: 15 dec 2017 09:13
SupaX schreef: 14 dec 2017 23:56 Kijk dit is het hele punt in de LA discussie. Er zijn mensen die mijn vergelijking beter vinden voor de situatie dan de de vergelijkingen die jij maakt. ...
meen je dat? Je vindt 30km/uur te snel rijden even erg dan jaren verboden middelen te dealen? Dat zou me toch verwonderen. Onze samenleving geeft voor dealen gevangenisstraffen: is dat wat je vind dat iemand die 30km/u te snel rijdt ook moet krijgen?
Je redenering lijkt eerder te zijn: 'Ik vind het dealen van verboden middelen en organiseren van fraude op grote schaal niet erg want hij heeft er goede sportprestaties mee geleverd'. Een beetje: het doel heiligt de middelen. Of zie je dat anders?

Walter
Haha oke, deze discussie gaat niet echt de goede kant op. Jij begon met vergelijkingen die voor jou waar zijn omdat voor jou LA geen "held" is, maar voor andere die wel waardering hebben voor LA gaan die vergelijkingen niet op. Daarom werken vergelijkingen niet goed in deze discussie. Dat was het punt wat ik wilde maken.

Voor mij is LA ook geen held, maar ik denk wel dat het altijd erg breed wordt uitgemeten hoe slecht hij wel niet was, zodat het lijkt dat de rest allemaal wel meevalt. En dat komt natuurlijk heel goed uit voor een heleboel mensen. Maar ik denk dat het naïef is om te denken dat het alleen in de ploeg bij LA er zo aan toe ging.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 15 dec 2017 12:39

rob74 schreef: 15 dec 2017 11:09 Ik was met stomheid geslagen. Armstrong naar de Ronde van Vlaanderen? Wat heeft die daar dan te zoeken? En waarom zou je je als gerespecteerde wielerkoers met de grootste bedrieger uit de recente geschiedenis van de sport willen inlaten? Dan spoor je toch niet?
Of hij de grootste bedrieger is weet ik niet maar hij is in ieder geval de grootste bedreiger en om die reden heeft deze sociopaat niets meer in de wielersport te zoeken en dus ook niet in de RVV.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 15 dec 2017 12:47

Of wacht, nodig hem maar uit maar nodig dan ook Greg Lemond, Emma O'Reilly, Betsy Andreu, Filippo Simeoni, Floyd Landis, Tyler Hamilton en al die anderen uit. En dan laten we David Walsh de boel presenteren.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5892
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 15 dec 2017 12:50

haha,,,... vergeet Bruyneel niet :D
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 15 dec 2017 13:06

Van de voorbereuding kan je al een spannende thriller mak met veel intimidatie :-)

dario
Forum-lid
Berichten: 3823
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 15 dec 2017 13:26

Vooral mooi dat de organisatie van de Ronde jaarlijks een overheidssubsidie van 165.000 euro krijgt van het ministerie van Sport... dat tegelijk ook verantwoordelijk is voor de dopingbestrijding en -preventie in Vlaanderen. Benieuwd hoe ze dat gaan uitleggen! :mrgreen:
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Plaats reactie