Over de wielersport en zijn beoefenaars.

WK 2012

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 28 sep 2012 19:28

elefantino schreef:Over de hoogte van het salaris van Gesink een bron. Ik weet echter niet hoe betrouwbaar de informatie van NUsport is:

http://www.wielerflits.nl/nieuws/12369/ ... nner-.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mooi, die bedragen heb ik ergens ook eens gelezen. Niks mis mee maar dan wordt er ook wel iets van je verwacht natuurlijk. Tenslotte maken ze ook nog eens van hun hobby hun beroep. De meeste niet sporters kunnen dat niet zeggen.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 28 sep 2012 19:36

marconi schreef:
elefantino schreef:Over de hoogte van het salaris van Gesink een bron. Ik weet echter niet hoe betrouwbaar de informatie van NUsport is:

http://www.wielerflits.nl/nieuws/12369/ ... nner-.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mooi, die bedragen heb ik ergens ook eens gelezen. Niks mis mee maar dan wordt er ook wel iets van je verwacht natuurlijk. Tenslotte maken ze ook nog eens van hun hobby hun beroep. De meeste niet sporters kunnen dat niet zeggen.
Volgens mij geeft de 6e plaats in de Vuelta het salarisverschil met Contador juist prima weer, ongeveer een zesde ;) .
Campagnolo Ultra Dork

mr.chrono
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 11 sep 2010 01:48

mr.chrono 28 sep 2012 20:09

marconi schreef:
mr.chrono schreef:
marconi schreef: Ik zie liever mannen koersen zoals Voeckler.
Ik wist niet dat er buiten Frankrijk mensen waren die gecharmeerd waren van de persoon Voeckler. Als renner een voorbeeld voor al die wieltjesplakkers, maar door al die maniertjes vind ik hem onuitstaanbaar.
Ik heb het niet over de persoon Voeckler maar over zijn wijze van koersen. Zo zijn er nog wel meer aan te wijzen hoor.
Dat snap ik, zijn manier van koersen is inderdaad lovenswaardig. Alleen, als je 'm ziet demarreren weet je alweer dat de hele trukendoos weer opengaat en daar erger ik me mateloos aan.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 28 sep 2012 20:19

marconi schreef:Mooi, die bedragen heb ik ergens ook eens gelezen. Niks mis mee maar dan wordt er ook wel iets van je verwacht natuurlijk.
De vraag is alleen of jouw verwachting dezelfde is als de verwachting van de sponsor, of die verwachting reëel is en in hoeverre het niet halen van die verwachtingen de renner is aan te rekenen.
marconi schreef:Tenslotte maken ze ook nog eens van hun hobby hun beroep. De meeste niet sporters kunnen dat niet zeggen.
De meeste sporters worden gedwongen?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 28 sep 2012 20:21

mr.chrono schreef:
marconi schreef: Ik zie liever mannen koersen zoals Voeckler.
Ik wist niet dat er buiten Frankrijk mensen waren die gecharmeerd waren van de persoon Voeckler. Als renner een voorbeeld voor al die wieltjesplakkers, maar door al die maniertjes vind ik hem onuitstaanbaar.
Ik heb hem live zien koersen. Jee, wat ziet die man er energiek uit.
En attent koersend; het was de tour 2011 (hij reed in het geel) en hij reed in 5e positie na 1 uur koersen in de etappe naar Gap (ging het 1e uur gem. 51 km/u)
Ja, ik beken, ik ben ook een fan. :mrgreen:

P.S.: als de camera niet inzoomt, dan blijft er van de maniertjes weinig over. ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 sep 2012 20:41

Raken jullie dit hier nu nooit eens beu? Ik zie min of meer continue dezelfde personen in de loopgraven duiken en hun eigen punt voor 100% verdegdigen. Dat de ander ook wel eens een puntje heeft weigert men te zien, cq wordt als klein detail weggezet. Aannames worden (indien het uitkomt) gebruikt als zijnde harde feiten, en feiten van een ander gebagatelliseerd.
En ook al geven meerdere mensen aan dat ze het zat zijn, er wordt gewoon doorgeramd op dat toetsenbord. Sneu :(
Less is bore

mtbfool
Forum-lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 23 mei 2007 20:14
Locatie: Helmond

mtbfool 28 sep 2012 20:46

Ben ook wel fan van de manier waarop Voeckler koerst,heeft wel ballen die vent en als ie in een groep rijd spoort hij ze altijd aan.

Grtz; Mtbfool
250 KM vaste mtb route rond Helmond.
jvandijk1962@gmail.com
http://www.offroadbikers.eu

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 29 sep 2012 11:47

mr.chrono schreef:
marconi schreef:[Ik zie liever mannen koersen zoals Voeckler.
Ik wist niet dat er buiten Frankrijk mensen waren die gecharmeerd waren van de persoon Voeckler. Als renner een voorbeeld voor al die wieltjesplakkers, maar door al die maniertjes vind ik hem onuitstaanbaar.
Ik heb het niet over de persoon Voeckler maar over zijn wijze van koersen. Zo zijn er nog wel meer aan te wijzen hoor.
Dat snap ik, zijn manier van koersen is inderdaad lovenswaardig. Alleen, als je 'm ziet demarreren weet je alweer dat de hele trukendoos weer opengaat en daar erger ik me mateloos aan.
Wat doet hij dan ? Die gekke bekken treken? Tong uit zijn mond laten hangen?
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 29 sep 2012 11:56

timo2.0 schreef:
marconi schreef:Mooi, die bedragen heb ik ergens ook eens gelezen. Niks mis mee maar dan wordt er ook wel iets van je verwacht natuurlijk.
De vraag is alleen of jouw verwachting dezelfde is als de verwachting van de sponsor, of die verwachting reëel is en in hoeverre het niet halen van die verwachtingen de renner is aan te rekenen.
marconi schreef:Tenslotte maken ze ook nog eens van hun hobby hun beroep. De meeste niet sporters kunnen dat niet zeggen.
De meeste sporters worden gedwongen?
Ik weet alleen dat de veranderingen die door Rabo zijn doorgevoerd niet werden gedaan omdat het zo goed gaat. Op enkele "hard-core fans" na kan iedereen dit begrijpen en zien.

Wat is dat nu weer voor een vraag? Ik heb nergens gesuggereerd dat de meeste sporters gedwongen worden ! Ik wil alleen duidelijk maken dat die prof sporters een luizen leven hebben omdat ze van hun hobby hun beroep hebben kunnen maken en ook nog een mooi inkomen hebben van 3 tot 8 ton p/j. Dat de sponsor en fans ook wat resultaten verwachten lijkt mij toch duidelijk. 6de plek in de Vuelta? Mooi, maar voor een topper als Gesink niet veel bijzonders.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 29 sep 2012 14:02

Een luizen leven wat het over grote deel van de bevolking echt niet op zou kunnen brengen...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 29 sep 2012 14:11

amclassic-fan schreef:Een luizen leven wat het over grote deel van de bevolking echt niet op zou kunnen brengen...
Dat hangt er helemaal vanaf hoe oud een persoon is en of hij/zij gezegend is met een lichaam met veel uithoudingsvermogen.
Die renners kunnen dat over 20/25 jaar ook niet meer. Zij behoren dan tot dat overgrote deel van de bevolking.
Maar als je van je hobby (sport) je beroep kan maken, dan kan je je niets beters wensen.
Als dit niet zo zou zijn dan haakte 99% subiet af en ging een 9 to 5 job zoeken.
Sommigen gaan door tot hun 40ste! Zoetemelk werd nog wereldkampioen toen hij tegen de 40 aanzat. Financieel zal hij het niet nodig hebben gehad denk ik.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 29 sep 2012 14:13

Ik denk dat rabo ook heel erg blij was met de overwinning van Gesink in Californië. Dat is voor Rabo een heel belangrijk zaken gebied.
Bij de Finish hing het dan ook helemaal vol mat Rabobank banners.

En het punt dat er ALTIJD over rabo word geluld is ook heel goed. Het maakt niet uit hoe ze over je praten, als ze maar over je praten.

Plaats reactie