Over de wielersport en zijn beoefenaars.

WK 2012

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 25 sep 2012 22:07

Boys, get a life!

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 26 sep 2012 07:57

Terechte reactie van Nico Verhoeven op de opmerkingen van Van Vliet:
Hij schrijft de vijfde plaats van Lars Boom aan zichzelf toe, maar schuift het falen af op anderen.
Zo hoort een coach niet te werken.

dogestyle
Forum-lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 26 mei 2006 16:54

dogestyle 26 sep 2012 08:33

Heb het genoegen gehad een aantal maal met van Vliet gesproken te hebben. Kwam totaal niet over als iemand van 'de harde hand'. Aardige man, maar volgens mij geen groot licht... Zijn uitspraken lijken me ook eerder gewoonweg knullig en dom dan met opzet en met een (coachende) bedoeling.

Greetz

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 26 sep 2012 08:53

Steven Rooks als bondscoach? Talent, top rijder en slimme coureur in zijn tijd. Wellicht in de snoepwinkel geweest maar dat waren al zijn collega's destijds ook, dus geen issue. :-)
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27561
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 26 sep 2012 09:02

Ik denk persoonlijk dat je de rol van de coach ook behoorlijk moet relativeren, zeker in een WK waarbij je elkaar maar een week ziet en tijdens de koers geen communicatie hebt. Iedere coach is zo goed als z'n materiaal, althans, daar geloof ik heilig in.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 26 sep 2012 09:05

walterg schreef:Boys, get a life!
:lol: :lol: :lol: Lang niet meer gezien, wat heb ik om die kerel gelachen.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 26 sep 2012 10:29

boswielrenner schreef:Steven Rooks als bondscoach? Talent, top rijder en slimme coureur in zijn tijd. Wellicht in de snoepwinkel geweest maar dat waren al zijn collega's destijds ook, dus geen issue. :-)
Rooks is net aan de slag gegaan als ploegleider en technisch manager bij het Dolmans Boels vrouwenteam. Dus het lijkt me niet dat hij beschikbaar is....

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 26 sep 2012 10:33

Ok...dat was me ontgaan, maar wellicht een dubbel funtie aangezien bondscoach geen full time baan is. Van Vliet mag van mij ook aanblijven, maar dan moet er wel een assistent bij die goed ligt bij de renners, kan motiveren/prikkelen en ook zijn sporen heeft verdiend in de wielrensport.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 26 sep 2012 10:42

Als je als renner gemotiveerd moet worden om je best te doen op een WK dan is het tijd dat je voor een andere carriere kiest. Die renners zijn echt wel gemotiveerd, ook als er geen bondscoach is.

Rooks lijkt me niet echt geschikt als bondcoach: z'n zure optredens in 't RTL tourprogramma, vroeger was alles beter mentaliteit, enz.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 26 sep 2012 10:54

Ik vind een optreden in een RTL programma geen graadmeter. Als zijn opdracht bij RTL was om zuur te doen, om het allemaal wat smeuiger te maken, dan is hij daar voor betaald. Wellicht is dat helemaal niet zijn visie en gedachte.
Eens dat motiveren op een WK niet nodig zou moeten zijn, maar met motiveren bedoel ik ook altijd tot het gaatje willen gaan om te winnen.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

gandalf
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 08 mei 2004 19:21

gandalf 26 sep 2012 10:58

havana schreef:Ik denk persoonlijk dat je de rol van de coach ook behoorlijk moet relativeren, zeker in een WK waarbij je elkaar maar een week ziet en tijdens de koers geen communicatie hebt. Iedere coach is zo goed als z'n materiaal, althans, daar geloof ik heilig in.
Mee eens, maar je moet wel keuzes durven te maken als bondscoach en zorgen dat je team op 1 lijn zit. Wat er nu gebeurde is dat er werd gekozen voor 4(!) kopmannen en dat er achteraf (en dat zal vooraf dan ook wel gespeeld hebben) spraken bleek van twee kampen.

Kortom, #fail voor de bondscoach
It is not a lie if you believe it...

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 26 sep 2012 11:03

boswielrenner schreef:Ik vind een optreden in een RTL programma geen graadmeter. Als zijn opdracht bij RTL was om zuur te doen, om het allemaal wat smeuiger te maken, dan is hij daar voor betaald. Wellicht is dat helemaal niet zijn visie en gedachte.
Zijn columns in het AD waren van hetzelfde laken een pak, dat begint toch wel aardig op een visie en gedachte te lijken...

Plaats reactie