Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Breukink weg bij Rabo

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 26 sep 2012 07:52

Karl66 schreef:Het grote probleem is dat je wel een deel van het management kan vervangen, maar dat je daarmee niet de onrrealistische verwachtingen wegfiltert. Ook met het nieuwe management zal een deel van het publiek pas tevreden zijn als rabobank minstens twee voorjaar klassiekers wint.
Ik denk dat het publiek tevreden is als een Nederlandse Rabo renner een belangrijke wedstrijd wint.
In het verleden heeft de Rabo diverse grote wedstrijden gewonnen: Giro, Vuelta(2x), werledkampioenschap op de weg, Milaan-San Remo (3x), Ronde van Vlaanderen, AGR, Parijs-Tours, Classico San Sebastian, groene trui, bolletjestrui, 23 etappes in de ronde van Frankrijk etc (de potentiele tourzege van MR buiten beschouwing gelaten).
Ondanks die overwinningen was er toch vaak kritiek omdat veel van die overwinningen door niet-Nederlandse renners werd behaald.

gandalf
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 08 mei 2004 19:21

gandalf 26 sep 2012 07:55

Volgens de Televaag geen Ronde van Emilia wegens geen zin bij de Rabo renners
http://www.telegraaf.nl/telesport/wiele ... ml?cid=rss

Da's koren op de molen van van Vliet c.s. De verwijzing naar Breukink begrijp ik niet zo goed. Wie heeft deze beslissing nu genomen dan?
It is not a lie if you believe it...

zipper
Forum-lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 feb 2006 03:58

zipper 26 sep 2012 09:54

en vervolgens zeker weer wel zin in Lombardije... zie mezelf al aankomen bij mijn werkgever.

herwerdenrijder
Forum-lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 19 jul 2012 16:52

herwerdenrijder 26 sep 2012 10:00

Het staat in een kwaliteitskrant dus het zal wel waar zijn...

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 26 sep 2012 10:06

Emilia valt samen met Parijs-Tours, dus zo raar is het niet dat je keuzes maakt in wat je wel en niet rijdt. Bovendien hebben velen al een heel drukke periode achter de rug en koersen ze al sinds feb. Er is een pak renners die het seizoen al lang beëindigd heeft en nog niet eens in het voorjaar een eerste koers heeft gereden. Dat zijn helemaal lamzakken, begrijp ik?

gandalf
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 08 mei 2004 19:21

gandalf 26 sep 2012 10:47

Ik vind van niet, maar de Telegraaf denkt daar anders over :-)

Dit is misschien wat genuanceerder (van wielerland.nl)
Rabobank neemt na de Ronde van Lombardije van komende zaterdag niet deel aan de Ronde van Emlia (6 oktober) en de GP Beghelli (7 oktober). De ploeg beschikt - ook vanwege blessures -over onvoldoende renners die opgesteld kunnen worden voor deze
Italiaanse semi-klassiekers. Robert Gesink won Emilia de afgelopen jaren twee keer. Nu kiest hij voor de Tour of Beijing, waar de WorldTour-teams verplicht aan mee moeten doen. Rabobank wijst erop dat ook Omega Pharma-QuickStep en Movistar dezelfde afweging maken.
It is not a lie if you believe it...

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 26 sep 2012 12:01

vantheman schreef:
Karl66 schreef:Het grote probleem is dat je wel een deel van het management kan vervangen, maar dat je daarmee niet de onrrealistische verwachtingen wegfiltert. Ook met het nieuwe management zal een deel van het publiek pas tevreden zijn als rabobank minstens twee voorjaar klassiekers wint.
Ik denk dat het publiek tevreden is als een Nederlandse Rabo renner een belangrijke wedstrijd wint.
In het verleden heeft de Rabo diverse grote wedstrijden gewonnen: Giro, Vuelta(2x), werledkampioenschap op de weg, Milaan-San Remo (3x), Ronde van Vlaanderen, AGR, Parijs-Tours, Classico San Sebastian, groene trui, bolletjestrui, 23 etappes in de ronde van Frankrijk etc (de potentiele tourzege van MR buiten beschouwing gelaten).
Ondanks die overwinningen was er toch vaak kritiek omdat veel van die overwinningen door niet-Nederlandse renners werd behaald.
Je zou gelijk hebben als de critici zouden kijken naar wat er wel gepresteerd is. Maar je ziet dat er meestal gekeken wordt naar wat er niet gepresteerd is en dat de behaalde prestaties weggewoven worden.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
tieky
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:08
Locatie: Breda

Gebruikersavatar tieky 26 sep 2012 12:48

Je kunt het 'gepamper' bij Rabobank op een andere manier interpreteren:
Namelijk dat ze bij Rabobank professioneel bezig en is dus voor de renners alles perfect geregeld, zodat zij zich alleen druk hoeven te maken over hun trainingen en wedstrijden. Dit impliceren de Kort en Kroon ook door te stellen dat het bij andere teams anders/minder is geregeld.
Ik kan me ook best voorstellen, dat als van jou een topprestatie wordt verwacht, je dat ook mag doen in de best denkbare omgeving, en dat je je bijvoorbeeld niet druk hoeft te maken over een verkeerde broek.

Want als jij op kantoor achter je PC zit en het netwerk functioneert niet zoals jij dat wilt of je krijgt klachten door een verkeerde bureaustoel, dan ga je daar toch ook achteraan. En als je daardoor niet optimaal kunt functioneren, geef je dat ook aan bij je leidinggevende.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 26 sep 2012 13:01

Nee, joh. Dat is toch helemaal niet leuk om het zo uit te leggen? Daar haal je de krant niet mee, hoor!

sparko
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 27 apr 2005 11:51

sparko 26 sep 2012 13:09

over het "gepamper" bij Rabo; ik denk dat je het idd meer moet zien dat alles perfect geregeld wordt.
De 1 noemt dit professionaliteit, de ander gepamper.

Ik denk trouwens te weten wie de renner was die commentaar leverde op de broeken;
Laurens ten Dam poste gisteren namelijk het volgende;

Morgen weer eens trainen na 2 dagen inactiviteit... #lastvanmijnzitvlak

tja, toch een essentieel punt, als je in de voorbereiding op een belangrijke koers de laatste week daarvoor
al rond moet rijden met een broek die niet lekker zit en voor irritatie zorgt, dan kan je natuurlijk niet verwachten
dat je optimaal aan de start van die belangrijke koers staat. Ik zelf zou dan ook eens informeren of ik niet in een
andere broek mag trainen zodat de voorbereiding wel optimaal is.

En als je gewent bent dat alles perfect is, ja, dan valt het wel eens tegen als het niet zo gaat als je gewent bent; zeker
voor zo'n belangrijke koers als het WK.

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 26 sep 2012 13:46

sparko schreef: Morgen weer eens trainen na 2 dagen inactiviteit... #lastvanmijnzitvlak

tja, toch een essentieel punt, als je in de voorbereiding op een belangrijke koers de laatste week daarvoor
al rond moet rijden met een broek die niet lekker zit en voor irritatie zorgt, dan kan je natuurlijk niet verwachten
dat je optimaal aan de start van die belangrijke koers staat. Ik zelf zou dan ook eens informeren of ik niet in een
andere broek mag trainen zodat de voorbereiding wel optimaal is..
Van bijbal ontstekingen en schaafplekken op je billen,daar wordt je hard van en leer je eindelijk te winnen!

Lance die reed in de voorbereiding daarom zonder zeem, zodat hij karakter kweekte en jan Ulrich kon wegblazen. Contador die gaat nog verder, die traint met schoenen die twee maten te klein zijn zodat hij elke pijn tijdens het klimmen weg kan lachen. Die van Vliet, VISIONAIR! Slecht zittende koersbroeken, dat is wat Rabo mist! :mrgreen:

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 26 sep 2012 16:53

Als ik zie hoe perfectionistisch ze alles bij Team Sky geregeld hebben, een paar jaar terug werden ze nog uitgelachen door de conservatieve wielerwereld maar nu zijn ze de norm. En dan is het opeens geen "pamperen" nee dan heet dat "professioneel".
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Plaats reactie