Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Andy Schleck

mr.chrono
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 11 sep 2010 01:48

mr.chrono 09 jun 2012 14:47

Ik bespeur een steeds toenemende aversie tegen Andy Schleck. Hij lijkt een notoire opgever te zijn die altijd een excuus klaar heeft voor zijn mindere prestatie(s).

Wat is jullie mening?

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 09 jun 2012 14:51

Schleck zit in een vormcrisis, ligt in de clinch met Bruyneel en het traject van de komende Tour is door de vele tijdritkilometers ook verre van gunstig wat zijn motivatie er niet beter op lijkt te brengen. Aversie, weet ik niet, maar hij behoort zeker niet tot mijn favoriete renners.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

wouterj
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 31 mei 2008 01:17

wouterj 09 jun 2012 14:58

Ik vind het al jaren een strandzjannet. ben blij dat hij flink door het ijs aan het zakken is.

Gebruikersavatar
fietser1972
Forum-lid
Berichten: 551
Lid geworden op: 25 sep 2009 15:50

Gebruikersavatar fietser1972 09 jun 2012 14:59

Ik vind Schleck een sympathieke renner maar hijj krijgt in de media het imago dat hij zijn talenten verspilt door te weinig te trainen. Ik las laatst een artikel waarin hij werd neergezet als de nieuwe ulrich. Veel talent maar beetje lui. Probleem van schelck is ook dat er maar twee koersen zijn in het jaar waar hij zich op richt: LBL en tour. Als dat tegenvalt is gelijk het seizoen over en sluiten. Ik vrees voor schelck dat het deze tour niet gaat lukken.
Scott Addict 10 | Specialized Sequioa | Specialized Roubaix | Van Nicholas Mistral

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12640
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 09 jun 2012 15:04

Misschien heeft ie zijn doel bereikt, tour gewonnen.

Of hij dacht, eindelijk een tour zonder Contador hebben ze er weer 100 tt kilometers is gestopt :D .
Ik zie hem zomaar 3 minuten verliezen in de eerste tijdrit.

Ben zelf ook geen fan van hem. Altijd dan gejank, dan weer een te lange tt, dan weer een finish na een afdaling, nog erger.... Regen in een afdaling. Neem een keer les afdalen en ga die tt oefenen.

mr.chrono
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 11 sep 2010 01:48

mr.chrono 09 jun 2012 15:06

Ik mis al jaren een beetje pit bij die jongen, als het goed gaat kan hij fietsen als een wilde, zit het tegen dan laat ie het lachend lopen.
Toen hij bv. op de Balès dat kettingincident had met Contador, deed hij na afloop of hij er niet kwaad om kon worden. "Hey, that's cycling!"

noah
Forum-lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 05 mar 2010 21:40
Locatie: Parkstad Heerlerbaan

noah 09 jun 2012 16:20

Ik vind Andy Schleck ook een sympathieke vent en schat de kans heel groot in, dat hij de Tour nog eens gaat winnen.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 09 jun 2012 16:36

Hij zou er goed aan doen zich terug te trekken voor de Tour en zich te richten op de Vuelta.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37660
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 jun 2012 16:56

Ben eigenlijk veel meer geinteresseerd wat er nu echt aan de hand is met hem.
Less is bore

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 09 jun 2012 20:43

k las laatst een artikel waarin hij werd neergezet als de nieuwe ulrich. Veel talent maar beetje lui.
Daar zou ik hem zeker niet mee vergelijken. Ullrich is op te jonge leeftijd in de Oostduitse wielerschool kapot getraind en was op jonge leeftijd weliswaar niet lichamelijk maar wel geestelijk volledig op (je hersenen kunnen de enorme trainingsintensie niet meer aan), Ullrich was een veel kompletere renner dan Schleck ook zal worden en had met de juiste begeleiding heel veel meer uit zijn loopbaan als renner kunnen halen.

Schleck is zo langzamerhand potentiële topper af en nu zal hij zijn status daadwerkelijke waar moeten maken en dat is het lastigste van topper/kopman zijn. Als je je status in één grote ronde moet verdienen dien je een compleet renner te zijn en daar hoort ook een bovengemiddeld goede tijdrit bij en die heeft hij nog lang niet. Overigens denk ik dat het grootste probleem van de Schleckjes hun enorme zelfaangemeten ego is, prima als je overal waar je komt wint maar bij tegenslag zul je op weinig sympathie kunnen rekenen......

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12640
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 09 jun 2012 20:58

sharkman113 schreef:
k las laatst een artikel waarin hij werd neergezet als de nieuwe ulrich. Veel talent maar beetje lui.
Daar zou ik hem zeker niet mee vergelijken. Ullrich is op te jonge leeftijd in de Oostduitse wielerschool kapot getraind en was op jonge leeftijd weliswaar niet lichamelijk maar wel geestelijk volledig op (je hersenen kunnen de enorme trainingsintensie niet meer aan), Ullrich was een veel kompletere renner dan Schleck ook zal worden en had met de juiste begeleiding heel veel meer uit zijn loopbaan als renner kunnen halen.

Schleck is zo langzamerhand potentiële topper af en nu zal hij zijn status daadwerkelijke waar moeten maken en dat is het lastigste van topper/kopman zijn. Als je je status in één grote ronde moet verdienen dien je een compleet renner te zijn en daar hoort ook een bovengemiddeld goede tijdrit bij en die heeft hij nog lang niet. Overigens denk ik dat het grootste probleem van de Schleckjes hun enorme zelfaangemeten ego is, prima als je overal waar je komt wint maar bij tegenslag zul je op weinig sympathie kunnen rekenen......
Ik ben het wel met je eens maar op papier 1x de tour en een aantal podiums, niet veel die hem dat nadoen, maargoed zijn en onze verwachtingen zijn hoger.

Hij is simpelweg niet de beste van het moment, dat is er maar een en dat nekt hem met name.
Wiggens heeft ook niet heel veel meer gepresteerd, maar wordt door velen heel anders bekeken.

Schleck, Ullrich en zoetemelk had/ hebben een groot probleem, op dat moment was er steevast iemand beter.

klaas-kippegaas
Forum-lid
Berichten: 283
Lid geworden op: 23 mei 2009 20:36

klaas-kippegaas 10 jun 2012 13:11

wasbeer2006 schreef:Misschien heeft ie zijn doel bereikt, tour gewonnen.

Of hij dacht, eindelijk een tour zonder Contador hebben ze er weer 100 tt kilometers is gestopt :D .
Ik zie hem zomaar 3 minuten verliezen in de eerste tijdrit.

Ben zelf ook geen fan van hem. Altijd dan gejank, dan weer een te lange tt, dan weer een finish na een afdaling, nog erger.... Regen in een afdaling. Neem een keer les afdalen en ga die tt oefenen.
+1

Afgelopen jaar met verbazing gekeken naar zijn geklaag over de technische afdaling in de 16e ettape in het bos, zou een schande zijn dat een iets dergelijks in de tour was opgenomen :shock:
Wielrennen is gelukkig meer dan alleen rucksichtloss hard fietsen en klimmen, opmerkelijk dat vooral de oud mtb-kampioenen zich in positieve zin onderscheiden in het afdalen.....
mijn bikes :

Wilier Cento Cunego | Specialized Epic Carbon | Cube Reaction | Tomahawk ICE

Plaats reactie