Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Amstel Gold Race (elite)

eelcoz

eelcoz 12 apr 2012 16:10

Joost78 schreef:Vorig jaar was Rabobank DE pleg van februari/maart met prachtige uitslagen in Qatar, Oman, Nieuwsblad en Tirreno. Daarna was het helemaal niks meer en mag 2011 als mislukt beschouwd worden.
Correctie: Weening in de Giro en Mollema in de Vuelta!

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 12 apr 2012 16:14

Ik heb de indruk dat het beste er bij VC al een beetje af is, waarbij vooral de zich snel vullende lappenmand opvalt. Wat was gisteren het probleem bij Hoogerland?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Joost78
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 jun 2011 22:20
Locatie: Utrecht

Gebruikersavatar Joost78 12 apr 2012 16:15

eelcoz schreef:
Joost78 schreef:Vorig jaar was Rabobank DE pleg van februari/maart met prachtige uitslagen in Qatar, Oman, Nieuwsblad en Tirreno. Daarna was het helemaal niks meer en mag 2011 als mislukt beschouwd worden.
Correctie: Weening in de Giro en Mollema in de Vuelta!
Excuus eelcoz. Je hebt gelijk... Ik deed even alsof ik een gemiddelde wielervolger was en keek alleen naar de Tour en de voorjaarsklassiekers :?

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 12 apr 2012 16:20

eelcoz schreef:
Joost78 schreef:Vorig jaar was Rabobank DE pleg van februari/maart met prachtige uitslagen in Qatar, Oman, Nieuwsblad en Tirreno. Daarna was het helemaal niks meer en mag 2011 als mislukt beschouwd worden.
Correctie: Weening in de Giro en Mollema in de Vuelta!
Kruijswijk en Mollema in de Ronde van Zwitserland ook niet vergeten. En zo zijn er wel meer leuke momenten aan te wijzen voor Rabo. Ik heb een beetje de indruk dat als Ruijg, Poels of Hoogerland zo´n rit pakt dat dan iedereen hosanna roept, terwijl we zo´n zege van een Rabo minimaal vinden omdat we eigenlijk meer van ze verwachten.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Joost78
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 jun 2011 22:20
Locatie: Utrecht

Gebruikersavatar Joost78 12 apr 2012 16:27

timo2.0 schreef:Kruijswijk en Mollema in de Ronde van Zwitserland ook niet vergeten. En zo zijn er wel meer leuke momenten aan te wijzen voor Rabo. Ik heb een beetje de indruk dat als Ruijg, Poels of Hoogerland zo´n rit pakt dat dan iedereen hosanna roept, terwijl we zo´n zege van een Rabo minimaal vinden omdat we eigenlijk meer van ze verwachten.
Heeft inderdaad ook met de verwachtingen te maken: die waren hooggespannen voorafgaand aan de Tour. Veel bergen, weinig tijdritkilometers, dus dé kans voor Gesink om het podium te halen, of misschien wel meer... Het mocht niet zo zijn en dan is het toch de teleurstelling die overheerst.

Maar goed... We hadden het over de AGR. Ik tip Evans als dark horse.

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 12 apr 2012 16:29

IK verwacht wel een mooie levendige koers. Hopelijk een beetje wind. Er steeks niemand met kop een schouders bovenuit op dit moment, dus iedereen denkt kans te maken. Daarbij hebben meerdere ploegen meerdere ijzers (kopmannen) in he vuur.

En die Mollema is een rare, kan zomaar winnen zondag! Daarnaast zullen Rodriguez, Gerrants, Nibali, Valverde, Freire...etc wel goed zijn. Als de NL ploegen nou eens samen gaan gaan werken...:-) Dan kunnen ze een moeie coup maken!

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 12 apr 2012 16:32

Joost78 schreef:
timo2.0 schreef:Kruijswijk en Mollema in de Ronde van Zwitserland ook niet vergeten. En zo zijn er wel meer leuke momenten aan te wijzen voor Rabo. Ik heb een beetje de indruk dat als Ruijg, Poels of Hoogerland zo´n rit pakt dat dan iedereen hosanna roept, terwijl we zo´n zege van een Rabo minimaal vinden omdat we eigenlijk meer van ze verwachten.
Heeft inderdaad ook met de verwachtingen te maken: die waren hooggespannen voorafgaand aan de Tour. Veel bergen, weinig tijdritkilometers, dus dé kans voor Gesink om het podium te halen, of misschien wel meer... Het mocht niet zo zijn en dan is het toch de teleurstelling die overheerst.
Euh, ik heb het over het hele seizoen dus niet alleen over de Tour
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Joost78
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 jun 2011 22:20
Locatie: Utrecht

Gebruikersavatar Joost78 12 apr 2012 16:34

timo2.0 schreef:Euh, ik heb het over het hele seizoen dus niet alleen over de Tour
Ik ook... Mijn punt is dat als de Tour tegenvalt (zeker gezien de hooggespannen verwachtingen) dat blijft hangen en de mooie resultaten in andere koersen overschaduwt.

campa_staal
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 19 okt 2011 19:04

campa_staal 12 apr 2012 20:18

Dat vind ik niet.
De Tour is maar 1, overroepen koers in het seizoen. Vaak is de Giro veel lastiger.
De Tour is in mijn ogen 1 van de saaiste koersen om naar te kijken, geef mij dan de Giro maar.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5892
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 13 apr 2012 06:42

De winnaar van het Nieuwsblad staat niet aan de start:
http://www.nu.nl/sport/2786119/vanmarck ... slaan.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Live fast; die young. mijn blog

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 13 apr 2012 09:24

Joost78 schreef:
timo2.0 schreef:Euh, ik heb het over het hele seizoen dus niet alleen over de Tour
Ik ook... Mijn punt is dat als de Tour tegenvalt (zeker gezien de hooggespannen verwachtingen) dat blijft hangen en de mooie resultaten in andere koersen overschaduwt.
Klopt, het grote publiek kijkt nu eenmaal enkel de Tour. Daarom word je daarvoor ook sneller een held door te vechten om op tijd binnen te komen (Van Hummel) of in het prikkeldraad te donderen (Hoogerland) dan door mooie prestaties in een Giro, Vuelta, Zwitserland of klassieker.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 13 apr 2012 12:57

Joost78 schreef:Totnutoe is het inderdaad nog niet veel soeps met Rabo, maar wie zei dat ook alweer: "De eerste pannenkoeken zijn voor de kinderen."
Jan Bos

Plaats reactie