Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Ronde van Vlaanderen

eelcoz

eelcoz 27 mar 2012 15:15

Komende zondag is het zover. Een van de absolute hoogtepunten van het wielerseizoen. Een nieuw parcours zonder Muur van Geraardsbergen (overigens zit de Muur pas sinds begin jaren '70 in de Ronde, die zelf al sinds 1913 bestaat).

Boonen en Cancellara zijn momenteel de meeste genoemde namen, er is echter nog een heel pak renners om rekening mee te houden. Dit topic voor alle voorspellingen, bespiegelingen, analyses achteraf, emotionele betogen en 'forumgevechtjes'.

Overigens lees ik net bij Sporza dat de burgemeester van Oudenaarde een dreigbrief heeft ontvangen van iemand die 'van de Ronde houdt'. Hij of zij dreigt punaises op het parcours te strooien als protest tegen het nieuwe parcours.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 27 mar 2012 15:38

eelcoz schreef:Overigens lees ik net bij Sporza dat de burgemeester van Oudenaarde een dreigbrief heeft ontvangen van iemand die 'van de Ronde houdt'. Hij of zij dreigt punaises op het parcours te strooien als protest tegen het nieuwe parcours.
Mooi hij is binnen. Ik was even bang dat ik hem te laat op de bus had gedaan.

Zondag? Ja 1 van de 2 zondagen dat echt niemand iets in m'n agenda moet zetten. Ik rol een beetje dubbel die kant op. Ik denk dat evolutie nodig is maar ik ben bang dat het maar zwaarder maken van een parcours ook voor een bepaalde behoudendheid gaat zorgen.

Ik sta niet gek te kijken als ze straks met 25 man Oudenaarde binnenstormen maar evengoed kan het een half uur lang renners druppelen.


***** Boonen, Cancellara
**** Vanmarcke, Pozzato
*** Boasson Hagen, Breschel, Sagan
** Wijnants, Oss, Ballan
* Langeveld, Marcato
Laatst gewijzigd door Gastheerg op 27 mar 2012 18:47, 2 keer totaal gewijzigd.

martijnnnn
Forum-lid
Berichten: 360
Lid geworden op: 06 dec 2009 17:27

martijnnnn 27 mar 2012 15:43

Als dat met de punaises gebeurd, wint degene met het meeste geluk en die het beste de punaises ontwijkt;-) Maar ik hoop op een sportieve race, onvoorspelbaar en met mooie duels tussen de renners. Als dat gebeurd maakt het mij niet uit wie wint, mijn dag is dan geslaagd, ik ben er in ieder geval klaar voor!

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 27 mar 2012 17:48

Ik gok op een overwinning voor Ballan.

Ik denk namelijk dat de Ronde niet op de Pater wordt beslecht maar juist op de Kwaremont. En dat is geen moeilijke bult qua stijgingspercentage maar wel een bult waar de kasseien goed rottig liggen. En Ballan is een renner die niet bekend staat om zijn tactisch vernuft maar wel een renner die van hard stoempen houdt. Hij zal niet eens gaan demareren op de Kwaremont. Gewoon het grote mes erop leggen en de rest naar huis rijden. Cancelara is dan miscchien de enige die hem kan volgen. Het wordt ook wel eens tijd dat BMC een deftige koers gaat winnen dit voorjaar.

Van de Nederlanders verwacht ik niet zoveel. Terpstra misschien, die is in vorm. Maar Boom is ziekjes, Langeveld onzichtbaat en Johny rijdt volgens mij niet eens mee.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37371
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 mar 2012 17:59

FC 'misschien' de enige die kan volgen? Geloof niet dat er momenteel veel renners rondrijden die FC niet zou kunnen volgen....
Less is bore

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 27 mar 2012 18:04

Gastheerg schreef:Possato
Gio Lippons? :mrgreen:

c.zaballa
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 12 feb 2009 12:24

c.zaballa 27 mar 2012 19:12

Gastheerg schreef:
***** Boonen, Cancellara
**** Vanmarcke, Pozzato
*** Boasson Hagen, Breschel, Sagan
** Wijnants, Oss, Ballan
* Langeveld, Marcato
*** Chavanel, Flecha ?

** / * Devolder, van Avermaet, Muravyev, Freire, Paolini
Gazelle Team TVM \'99

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 27 mar 2012 19:37

Flecha ben ik bang dat de blessure hem teveel uit koers heeft gehouden. Chavanel is idd een goede aanvulling! Sterk blok die ploeg!

eelcoz

eelcoz 27 mar 2012 19:54

rob74 schreef:
Van de Nederlanders verwacht ik niet zoveel. Terpstra misschien, die is in vorm. Maar Boom is ziekjes, Langeveld onzichtbaat en Johny rijdt volgens mij niet eens mee.
Vanmiddag in de Panne was Langeveld toch veel in de aanval (samen met Westra). Maar goed, ik zie ook geen Nederlanders om de prijzen meedoen. Terpstra is in vorm, maar moet voor Boonen en/of Chavanel werken.

Overigens valt Volderke (Devolder) me de laatste weken ook weer in positieve zin op. Toch een 2-voudig oud-winnaar.

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 27 mar 2012 20:34

***** Boonen, Cancellara, Chavanel
**** Vanmarcke, Pozzato, Sagan, Devolder
*** Breschel, Ballan, Oss, Van Avermaet, Hoste
** Wijnants, Boasson Hagen, Langeveld, Marcato

1 ster voor al de rest!

Idealiter mag Chavanel een keer winnen (die heeft al veel voor luxehelper gespeeld), en Boonen een 4de Roubaix (ik denk dat Boonen dat scenario ook wel genegen is).
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

vegeta
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 feb 2012 07:43
Locatie: kempen provincie anterpen

vegeta 28 mar 2012 09:58

geef mij ook maar chavanel en leukemans

t-kops
Forum-lid
Berichten: 398
Lid geworden op: 17 feb 2009 23:09

t-kops 28 mar 2012 12:00

Gastheerg schreef:Flecha ben ik bang dat de blessure hem teveel uit koers heeft gehouden. Chavanel is idd een goede aanvulling! Sterk blok die ploeg!
volgens mij rijdt Flecha uberhaupt niet mee!

overigens gun ik het Chavanel het meest, maar hij zal waarschijnlijk alleen weg moeten rijden wil hij kans maken

Plaats reactie