Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2012

arjenv
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 09 sep 2008 02:10

arjenv 08 feb 2012 14:02

Het seizoen is nog maar net begonnen, maar man wat maakt Tom Boonen een sterke indruk in Qatar!

Gooide constant alles op de kant, waardoor ze met een elite groepje (Steegmans, Veelers, Cancellara, Flecha en Boonen) op de streep afkwamen.

Nog een demarrage van Cancellara maar Boonen knalde daar wel met zo veel overmacht overheen, ongelovelijk. Ben benieuwd wat Boonen gaat doen in het voorjaar, persoonlijk verwacht ik grootse prestaties van hem in de Ronde en Roubaix..

Gebruikersavatar
JeanineL
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 14 dec 2011 12:05
Locatie: Leiderdorp
Contact

Gebruikersavatar JeanineL 08 feb 2012 14:55

arjenv schreef:Nog een demarrage van Cancellara maar Boonen knalde daar wel met zo veel overmacht overheen, ongelovelijk.
En onze Nederlandse Tommeke ook he, Veelers kwam mooi als 2e over de streep!
La Laudy fietst en schrijft
--------------------------------------------------------------------------------
http://www.jeaninelaudy.nl
http://www.twitter.com/jeaninelaudy

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 08 feb 2012 15:11

Waar kijken jullie Qatar mensen? Tv of livestream ofzo? Hoop dat je gelijk hebt Arjen, Boonen-fan.. Maar verbazen zou het me enorm als hij nog weer een klassieker zou winnen!

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 08 feb 2012 15:37

Hier een linkje naar de laatste kilometers vandaag:
http://www.youtube.com/watch?v=W2DSvriw5rA" onclick="window.open(this.href);return false;
Boonen is misschien terug de oude, maar het is Cancellara die (zoals de laatste jaren) dé man is die er bovenuit steekt als het op 'het verschil maken' aankomt.
Ik denk dat Boonen weer eens een klassieker kan winnen (net als afgelopen jaar Gent-Wevelgem) want hij ziet er goed uit en heeft grote honger, maar Cancellara zal dé te kloppen man zijn en blijven...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

cobra427
Forum-lid
Berichten: 383
Lid geworden op: 11 nov 2009 01:23
Locatie: Druten

cobra427 08 feb 2012 16:05

Cancellara heeft niet voortdurend meegedraaid op kop, Boonen wel en gisteren en de eerste etappe ook al.
Die heeft me toch veel werk verricht. Vandaag ook nog even tussensprintje gepakt.....

Boonen verbaasd mij.
(en ik ben een Cancellara-fan)
Mag best een beetje pijn doen.

Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 08 feb 2012 16:37

Tsja, iedereen slaat meteen weer aan het koffiedik kijken. Prestaties in de eerste week van februari kun je niet extrapoleren naar de eerste week van april.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

jopie49
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 24 jan 2012 18:33

jopie49 08 feb 2012 16:57

cobra427 schreef:Cancellara heeft niet voortdurend meegedraaid op kop, Boonen wel en gisteren en de eerste etappe ook al.
Die heeft me toch veel werk verricht. Vandaag ook nog even tussensprintje gepakt.....

Boonen verbaasd mij.
(en ik ben een Cancellara-fan)
Inderdaad, de inspanningen van Boonen vandaag zien niet te vergelijken met die van Cancellara (die de hele tijd zich schuil hield).
Maar het belooft in ieder geval een interessant voorjaar te worden.

bve
Forum-lid
Berichten: 1170
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:09

bve 10 feb 2012 11:43

http://www.procyclinglive.com/livestream/#

Staan een aantal links naar de Engelse Eurosport. Om 13.00 begint Qatar meestal. Eergisteren was een spectaculaire waaier etappe.
Ik hoop echt dat het Boonen vs Cancellara wordt dit Vlaamse voorjaar. Die twee renners durven in ieder geval tegen elkaar te rijden terwijl de rest alleen maar vanuit Cancellara's wiel kan/wil winnen. Wie het na een harde strijd dan wint maakt mij niks uit.

arjenv
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 09 sep 2008 02:10

arjenv 10 feb 2012 12:11

Verwacht inderdaad weer een felle strijd tussen die twee, ook met mannen als Flecha en Hushovd erbij.

Hopen dat Langeveld en Boom zich ook kunnen laten zien in met name de Ronde!

dario
Forum-lid
Berichten: 3822
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 10 feb 2012 14:09

Ik hoop van harte op nog eens een glansprestatie van Boonen in een topklassieker (Primavera, RVV); hopelijk wordt de Ronde van Qatar dus weer niet het hoogtepunt van zijn seizoen... Want dat blijft toch maar een onnozel koersje uiteindelijk, ondanks de vele oliedollars en het op zich interessante deelnemersveld (waarvan de meeste toppers hem weliswaar enkel zien als warmdraaien voor het èchte seizoen). Langs de hele weg niet meer publiek dan een verdwaalde kameel, en aan de aankomst 15 toeschouwers (die er wellicht allemaal beroepshalve zijn): boeiend, die mondialisering! Kan het nog kunstmatiger?
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 10 feb 2012 17:21

hoi jongens, er rijdt ook nog ene Gilbert mee!
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

vezelf
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 07 nov 2007 22:24

vezelf 11 feb 2012 09:31

Zoals vaker gezegd wordt: 'De eerste pannenkoeken zijn voor de kinderen'.

Plaats reactie