Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielrennen op tv

Gebruikersavatar
erikvdmaat
Forum-lid
Berichten: 251
Lid geworden op: 28 jun 2004 15:55
Contact

Gebruikersavatar erikvdmaat 10 apr 2012 21:05

carbonfire schreef:Vanavond 20.25 uur Ned 2, docu over Johan van de Velde. Waarschijnlijk vooral ook over het leven na zijn wielercarriere.
http://www.omroepmax.nl/?waxtrapp=qoelkPsHnHUVONiExDR
Beetje teveel over zijn carrière na zijn carrière. Johan was een goede renner met mooie resultaten maar in deze docu wordt hij mijn inziens toch wel een beetje zielig neergezet.
Ook ik fiets: http://www.erikvandermaat.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 10 apr 2012 21:24

erikvdmaat schreef:
carbonfire schreef:Vanavond 20.25 uur Ned 2, docu over Johan van de Velde. Waarschijnlijk vooral ook over het leven na zijn wielercarriere.
http://www.omroepmax.nl/?waxtrapp=qoelkPsHnHUVONiExDR
Beetje teveel over zijn carrière na zijn carrière. Johan was een goede renner met mooie resultaten maar in deze docu wordt hij mijn inziens toch wel een beetje zielig neergezet.
Ja, vind je? Ik vond het wel een sympathiek portret.
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 10 apr 2012 21:27

erikvdmaat schreef:
carbonfire schreef:Vanavond 20.25 uur Ned 2, docu over Johan van de Velde. Waarschijnlijk vooral ook over het leven na zijn wielercarriere.
http://www.omroepmax.nl/?waxtrapp=qoelkPsHnHUVONiExDR
Beetje teveel over zijn carrière na zijn carrière. Johan was een goede renner met mooie resultaten maar in deze docu wordt hij mijn inziens toch wel een beetje zielig neergezet.
Juist niet, heel mooi portret hoe iemand opstaat en eigen verantwoordelijkheid neemt voor zijn daden en er wat moois van maakt. Bravo!
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
herera
Forum-lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 25 jul 2004 14:17
Locatie: Huissen

Gebruikersavatar herera 10 apr 2012 21:31

erikvdmaat schreef:
carbonfire schreef:Vanavond 20.25 uur Ned 2, docu over Johan van de Velde. Waarschijnlijk vooral ook over het leven na zijn wielercarriere.
http://www.omroepmax.nl/?waxtrapp=qoelkPsHnHUVONiExDR
Beetje teveel over zijn carrière na zijn carrière. Johan was een goede renner met mooie resultaten maar in deze docu wordt hij mijn inziens toch wel een beetje zielig neergezet.
Ongetwijfeld zal niet alles bloot zijn gelegd maar dat hij diep was gevallen is wel duidelijk. Zo loopt iedereen met de muziek mee als je wint en zo kijken ze je met de nek niet meer aan.. en probeer daar maar eens uit te komen. Ik vind het knap zoals hij nu weer in het leven staat ondanks al die littekens die hij voor de rest van zijn leven zal meedragen. Ik vond het een mooie documentaire..waar je weer eens op de feiten wordt gewezen dat het eigen gras net zo groen of zelfs groener is dat van je buurman.
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

Focus
Forum-lid
Berichten: 735
Lid geworden op: 21 aug 2011 21:48
Locatie: Krimpenerwaard
Contact

Focus 10 apr 2012 23:26

Zeker respect voor Johan, als je weer zo opkrabbelt en je weer tussen wielrenners begeeft en open kunt spreken over dingen die je verkeerd hebt gedaan.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 10 apr 2012 23:47

erikvdmaat schreef:Beetje teveel over zijn carrière na zijn carrière. Johan was een goede renner met mooie resultaten maar in deze docu wordt hij mijn inziens toch wel een beetje zielig neergezet.
Ik keek er toch wat anders tegenaan. Ik vond het JUIST een bikkel na het zien van de docu.
Ondanks de ellende nog van de fiets houden en het familieleven hoog in het vaandel. Mooi!

Ik keek met extra belangstelling omdat ik bij de beginnelingen wat koersjes heb gereden waar Johan ook in uitkwam. Mooi om te zien dat hij de negatieve spiraal heeft weten om te keren.

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 25 jun 2012 16:10

:x :x Krijg nou wat!! Geen Wimbledon op Eurosport en op de Belg!?!? Blijft alleen de BBC nog maar over... :(

( :? Oeps, verkeerde topic, dan wel forum......)

dixy100
Forum-lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 04 aug 2011 21:49

dixy100 25 jun 2012 22:03

deze site gebruik ik regelmatig, http://www.sportlemon.tv/" onclick="window.open(this.href);return false; hier kun je de meeste wedstrijden wel vinden (ook andere sporten)

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 15 jul 2012 09:21

Wat er anders is dan voorgaande jaren bij de avond etappe kan ik zo niet precies aangeven,maar het is het bekijken meer dan waard dit jaar.
De gasten aan tafel geven vaak een boeiende inkijk in een of ander onderwerp van het wielrennen.
Gisterenavond twee mannen, ex prof, die zichzelf niet op de voorgrond zetten.
Allebei een indrukwekkend verhaal over de achterkant van de medaille van een profbestaan.
En de presentator lijkt met het ouder worden steeds aangenamer te kunnen sturen aan tafel.
Zij is ook tegen

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 15 jul 2012 09:35

Vooral Thijs is een verademing.
What makes the boat go faster?

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 15 jul 2012 10:05

liviolivius schreef:Vooral Thijs is een verademing.
Zijn week zit erop hij maakt plaats voor een ander.
Ik wist overigens niet dat hij zich nog steeds met de berg bezighield.
Zij is ook tegen

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 15 jul 2012 11:41

Ik had vorig jaar een lichte voorkeur voor de avondetappe boven tour du jour maar dit jaar merk ik dat imijn voorkeur heb voor de avondetappe boven tour du jour veel sterker is geworden.
Tour du jour is voor mij te schreeuwerig en ik erger me aan de cynische (afzeik) vragen van Wilfried Genee.
De gesprekken in Tour du jour igaan ook teveel van de hak op de tak; zodra iets op een gesprek begint te lijken gaat men over op het volgende onderwerp.
Wat betreft nemen ze bij de avondetappe meer de tijd voor een gesprek.
Ook de keuze van de gasten is beter bij de avondetappe, veel oud renners en zelden figuren als Guido Wijers of Jack Spijkerman.

Overigens zijn de kijkcijfers van de avondetappe zo'n 25 % hoger als die van tour du jour, ondanks het feit dat tour du jour een half uur eerder begint.

Plaats reactie