Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielrennen op tv

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27561
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 17 jul 2012 09:06

Hij had wel één briljante quote over Kenny van Hummel, zie andere topic. :D

Wat ik vooral storend vind bij TdJ is het enorme gehalte commercie. Ik snap dat een programma op de commerciële tv gesponsord moet worden maar zij maken het wel héél bont, bijna nog erger dan de Eigen Huis & Tuin.

Gemeente Naaldwijk, Tacx, Boretti, Dr. Oetlul, Skoda, Eneco, Heineken :?

P.S. Smeets gasten in z'n waarde laat? :D :D Laat hem eerst maar eens de namen van de Nederlanders uit z'n hoofd leren....

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 17 jul 2012 09:11

Heb gisteren oprecht genoten van Vive le Velo. Mooit programma gemaakt door mensen die van het wielrennen houden. Niet kritisch maar gewoon mooi, mag van mij gerust een programma vanuit bewondering en verwondering. En niet het altijd kritische Nederlandse gezeur.
Ach, ik zeg ook maar wat

dario
Forum-lid
Berichten: 3823
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 17 jul 2012 10:14

ophetkantje schreef:Heb gisteren oprecht genoten van Vive le Velo. Mooit programma gemaakt door mensen die van het wielrennen houden. Niet kritisch maar gewoon mooi, mag van mij gerust een programma vanuit bewondering en verwondering. En niet het altijd kritische Nederlandse gezeur.
Die beate bewondering van Vannieuwkerke vind ik net vaak storend: die zit zo te blinken van trots als hij naast een echte coureur mag zitten, dat hij soms vergeet dat hij journalist is (en vorig jaar bij de dood van Wouter Weyland zat hij zowat te huilen): een hart voor koers is prima, maar te veel betrokkenheid staat een goede verslaggeving in de weg. En Lieven Van Gils is wel zowat de domste-vragensteller die ik ken...
Ik vind het trouwens absurd dat ze wel gigantisch veel budget overhebben voor zo'n praatjes-tegen-de-vaak-proramma op locatie (dat net zo goed in een studio in Brussel zou kunnen worden opgenomen: dat Franse decor geeft geen enkele inhoudelijke meerwaarde), terwijl dan wel de ronde van Zwitserland moet sneuvelen wegens besparingen...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 17 jul 2012 10:36

Niet mee eens. Niet ieder programma hoeft van mij journalistiek verantwoord te zijn. Vind het soms juist heerlijk dat programmamakers dezelfde emoties hebben als ikzelf. Niet altijd, maar soms en juist in dit programma vind ik het heel goed gedaan. Soms vind ik het fijn een programma te kijken dat voelt als het lezen van een boek in plaats van een krant en juist dat gevoel krijg ik hier.
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27561
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 17 jul 2012 10:43

Lieven zou inderdaad wel eens wat meer kritische en "diepere" vragen moeten stellen. Wel knap dat hij moeiteloos interviewt in het Nederlands, Frans, Duits, Engels en Spaans. Zie ik Mart niet doen.

Verder vind ik het programma teveel op Belgen gefocust. Eerste vraag aan Fedrigo gisteren: wat moet Devenyns anders doen? Wat is dat nu voor eerste vraag?? Vraag eerst eens wat zijn tactische plan was voor de finale.

Ik vind dat Karl het wel aardig doet trouwens, het zijn vaak de enorm saaie gasten die het af laten weten (al is het minder erg vorig jaar).

eelcoz

eelcoz 17 jul 2012 10:48

ophetkantje schreef:Heb gisteren oprecht genoten van Vive le Velo. Mooit programma gemaakt door mensen die van het wielrennen houden. Niet kritisch maar gewoon mooi, mag van mij gerust een programma vanuit bewondering en verwondering. En niet het altijd kritische Nederlandse gezeur.
+1

Wat mij betreft de beste van de 3 avondprogramma's. Smeets kijk ik af en toe, maar vind ik zo laat. Aan TdJ ben ik dit jaar vol goede moed begonnen, omdat het ook wel eens lekker is om gewoon naar dom vermaak te kijken. Inmiddels ben ik echter afgehaakt vanwege het dramatische niveau en het hoge afzeikgehalte.

dario
Forum-lid
Berichten: 3823
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 17 jul 2012 10:54

Toegegeven, het heeft iets gezelligs en kabbelt rustig voort - en ik moét er niet naar kijken, dus heb er op zich ook weinig last van. Alleen lul ik in het algemeen liever zelf een eindje weg aan de toog dan naar de cafépraat van anderen te kijken, en stoort het me wel wat dat Sporza TV niet minder dan zeven reporters in de Tour heeft rondlopen, terwijl dat net zo goed met de helft zou kunnen: ze zouden perfect flink in het budget kunnen snoeien zonder aan de inhoudelijke kwaliteit van het programma te raken, zodat het niet ten koste van de echte verslaggeving in andere koersen hoeft te gaan (en ook al is niet kijken op zich ook een optie, hiér heb ik dan weer wel last van). Want uiteindelijk zijn die opnames op locatie toch vooral leuk voor de makers zelf...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5743
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 17 jul 2012 11:14

Dat van die van die vele reporters vind ik ook wel overdreven, volgens mij kunnen ze dat best wel combineren.
Dat zie je ook bij de NOS, bij een interessant onderwerp zie reporters van het journaal, eenvandaag en nieuwsuur.
En het liefst in het buitenland.
Daar zouden ze van mij op mogen bezuinigen.
Maar verder vind ik de opzet van Vivelevelo en de Avondetappe zeer geslaagd.

jansen01
Forum-lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 sep 2011 19:13

jansen01 17 jul 2012 11:18

Wie wordt naar jullie verwachting aankomend jaar de presentator van de Avondetappe? Smeets gaat immers naar omroep MAX :mrgreen:
Addict R1

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4516
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 17 jul 2012 11:19

jansen01 schreef:Wie wordt naar jullie verwachting aankomend jaar de presentator van de Avondetappe? Smeets gaat immers naar omroep MAX :mrgreen:
Bram M.

jansen01
Forum-lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 sep 2011 19:13

jansen01 17 jul 2012 11:27

En Jinek paraderend -tussen de 'iele' renners- op locatie? :D
Addict R1

eelcoz

eelcoz 17 jul 2012 11:34

jansen01 schreef:Wie wordt naar jullie verwachting aankomend jaar de presentator van de Avondetappe? Smeets gaat immers naar omroep MAX :mrgreen:
Rob Harmeling. :lol:

Plaats reactie