Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielrennen op tv

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 24 apr 2017 15:35

Mbt de koers zondag (en trouwens ook woensdag): Het gedrag van de andere ploegen snap ik echt niet.

1: Waarom springt er niemand van LTJ mee in de vroege vlucht?? Bij roompot probeert eerst pieter weening het, dan Nick van der Lijke en jawel, we zitten er bij. Heb niet alles van eerste deel gezien, maar LTJ schittert door afwezigheid (weer!). Zonder een favoriet voor de overwinning MOET je meezitten.
2: Ik snap van een aantal ploegen werkelijk niet waarom ze tegen het eind van de koers als een dolle achter de vluchters aan jagen (met name Orica) terwijl ze in de echte finale tekort komen. Waarom laten ze Movistar dit niet doen?
3: Waarom wacht Daniel Martin niet nog even. Ik denk dat als hij nog een paar honderd meter gewacht had hij ruim zo snel was geweest als valverde. Nu was hij echt te vroeg! Lijkt een beetje op de Greg van Avermaet kwaal van enekel jaren geleden.

Dit alles gezegd hebbende, ik weet: "de beste stuurlui staan aan wal!". Zelf 6 koersje gereden dit jaar; uitslag: 2e, 3e, 4e, 2e, 2e, 3e. Dus als er iemand is die weet hoe het niet moet ben ik het ;) :(
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 24 apr 2017 15:40

Ondanks je eigen resultaten volgens mij een prima analyse ;)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 apr 2017 15:58

TLJ heeft zich er al lang bij neergelegd. "wij gaan voor de giro, bla bla, geen ploeg voor de klassiekers, bla bla"
Wat doe je daar dan? En laat die mannen eens een beetje koershardheid opdoen zeg.
Ze verkopen zichzelf ook echt totáál niet; een goede media coach zou volgens mij nog meer wonderen doen daar dan een top 10 uitslag.
Less is bore

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 24 apr 2017 16:14

@ Daniel: Is precies wat ik bedoel. Als je geen kopman hebt, ga dan gewoon koersen, klap er in. Demareer op de redoute, pak 10 seconden voorsprong en wordt dan voorbij gereden door het hele peloton. Maakt niet uit, daar wordt je hard van, kom je met je ploeg op TV en voor je einduitslag maakt het niet uit. Of je nu 75e of 85e wordt. Beste TLJ'er mijn provincie genoot en eerste jaars bij TLJ Antwan Tolhoek 40e (22 jaar!!, 2e jaarsprof) wat op zich hartstikke knap is.

Nee dan Battaglin: 57e, Paul Martens: 101e!! DROEVIG!

@ GastheerG: Ja ik weet best hoe het moet, maar in de praktijk is het vaak o zo lastig. Bovendien gaan de jaren een beetje tellen (49) en is mijn sprint niet meer dezelfde als 20 jaar geleden.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 24 apr 2017 16:17

Roompot moet die Wildcard voor volgend jaar weer verdienen, dan moet je actief koersen, als je al weet dat je er in de finale niet toe doet, dan is de enige optie mee in de vroege vlucht. Maar ja het hele jaar in kansloze vroege vlucht rijden, is dat nu zaligmakend?

Ploeg van TLJ is gewoon niet sterk genoeg op dit vlak en de mannen die het wel zouden kunnen hebben de aandacht ergens anders liggen. Als je nu gewoon van te voren je verwachtingen wat realistisch insteekt, dan valt het na afloop ook niet zo tegen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

SupaX
Forum-lid
Berichten: 256
Lid geworden op: 30 apr 2013 17:41

SupaX 24 apr 2017 16:27

Als TLJ de Giro wint dan hoor je niemand meer over het mislukte voorjaar.

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 24 apr 2017 16:38

@ Amclassic: Het valt mij niet tegen, ik had dit wel verwacht. Als het hebben van een pro tour licentie betekent dat je niet meer hoeft te koersen dan vrees ik het ergste voor TLJ in de eendagskoersen.

Natuurlijk weet iedereen dat de vlucht van de dag gedoemd is te mislukken. Maar je gaat mij niet vertellen dat Jumbo als hoofdsponsor gisteren tevreden voor de televisie zat omdat we zo lekker in beeld zijn geweest.

TLJ pakt 13 uci punten. Als Pro tour club s dat werkelijk bedroevend!
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

Wilier_Granturismo
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 mar 2012 14:56

Wilier_Granturismo 24 apr 2017 17:50

Vind heel TLJ bedroevend.

Ik zie ze het niet eens proberen, Roompot vliegt er tenminste nog in. Eind van de rit op papier zelfde resultaat maar ze hebben het tenminste geprobeerd.

"Als ze de Giro winnen ..." en als dat nou eens niet gebeurd (die kans is eigenlijk best wel heeeeel erg groot) ?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 24 apr 2017 18:11

Erik schreef:Goeie vraag en ik ben het helemaal met je eens. Lijkt wel alsof de boel steeds meer geregisseerd wordt...

@EmPeHa: De opmerking over Armstrong door GastheerG. Vond de vergelijking niet kies als er gisteren iemand doorgereden is.
:winkthumb: terwijl deze persoon wel het feit dat je het absoluut niet erg vond dat Kruijswak in de laatste Giro door een qua lichamelijke gevolgen vrij onschuldige val de roze trui in rook zag opgaan je ongeveer de hel verwenste.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 apr 2017 18:14

Bedroevend, het niveau van MW :| Wie er niet is kan niemand verslaan.
http://m.sporza.be/#!/snippet/58fdea36c447b0080af849a8
Less is bore

BikeT
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 21 jun 2016 14:07

BikeT 24 apr 2017 18:30

Is dat dezelfde MW die roept tijdens LBL dat het een schande is dat Froome niet LBL rijdt en hij eigenlijk vind dat dit een verplichting is voor de winnaar van de TdF. Want vroeger reden de ronderenners ook de Waalse klassiekers.....

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 24 apr 2017 18:37

Tracing_NL schreef:@ Amclassic: Het valt mij niet tegen, ik had dit wel verwacht. Als het hebben van een pro tour licentie betekent dat je niet meer hoeft te koersen dan vrees ik het ergste voor TLJ in de eendagskoersen.

Natuurlijk weet iedereen dat de vlucht van de dag gedoemd is te mislukken. Maar je gaat mij niet vertellen dat Jumbo als hoofdsponsor gisteren tevreden voor de televisie zat omdat we zo lekker in beeld zijn geweest.

TLJ pakt 13 uci punten. Als Pro tour club s dat werkelijk bedroevend!
Het hoofddoel van profwielrennen is niet het winnen van wedstrijden maar het verwerven van publiciteit voor de sponsor(en). Het belangrijkste middel daartoe is wel het winnen van koersen en podiumplekken scoren maar als je bij voorbaat al weet dat vrij kansloos is dan zijn er nog andere middelen. Met name de kleinere ploegen , zoals Roompot bewandelen met succes daartoe de weg van de vroege ontsnapping. TLJ benut beide mogelijkheden niet. Onvoldoende kwaliteit om serieus mee te doen om het belangrijkste middel en misschien onvoldoende realiteitszin om het op de Roompot-manier te proberen. Immers TLJ is kwalitatief niet heel veel beter dan Roompot

Plaats reactie