Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Terugblik 2011, doelen 2012

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 13 dec 2011 17:26

depoldertoerist schreef:Afgelopen jaar bijna elke dag wel op de fiets gezeten, maar, vooral vanwege het weer deze zomer, is de woonwerk fiets beduidend meer gebruikt dan de racer.
de hoogtepunten zaten in de vakanties.
Zo heb ik in het voorjaar mijn best gedaan om alle fietspaden van Texel te verkennen en klokte ik daar 61,2 op een recht stuk. Volgens mij is me dat nog nooit eerder gelukt.
Wat ben ik toch een mazzelaar he dat ik op Texel woon. :P Maar de keerzijde van de medaille is wel dat je tegenwind weer terug moet dan, en daarmee zal de snelheid dan wel zakken tot ergens rond de 20 km/pu :cry:
Hoe sterk is de eenzame fietser...

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 13 dec 2011 17:40

razenderoeland schreef:
depoldertoerist schreef:Afgelopen jaar bijna elke dag wel op de fiets gezeten, maar, vooral vanwege het weer deze zomer, is de woonwerk fiets beduidend meer gebruikt dan de racer.
de hoogtepunten zaten in de vakanties.
Zo heb ik in het voorjaar mijn best gedaan om alle fietspaden van Texel te verkennen en klokte ik daar 61,2 op een recht stuk. Volgens mij is me dat nog nooit eerder gelukt.
Wat ben ik toch een mazzelaar he dat ik op Texel woon. :P Maar de keerzijde van de medaille is wel dat je tegenwind weer terug moet dan, en daarmee zal de snelheid dan wel zakken tot ergens rond de 20 km/pu :cry:
Dit was op de weg terug :-) inderdaad over de heenweg moeten we het maar niet hebben.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27462
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 dec 2011 12:08

Mijn hoofddoel was de Marmotte binnen de 8 uur te rijden, dit is met 7h52 gelukt. Verder hoopte ik regelmatig heuvelachtig terrein op te zoeken en ook de Waalse Pijl stond op het programma, al was dit dan op eigen gelegenheid omdat de organisatie geen vergunning kreeg.

Omdat ik binnenkort voor het eerst vader word, heb ik voor komend seizoen bescheiden doelen, namelijk enkele cols in de Pyreneën afvinken.

Gebruikersavatar
arepol
Forum-lid
Berichten: 1467
Lid geworden op: 17 jun 2008 14:07
Locatie: Eindhoven
Contact

Gebruikersavatar arepol 14 dec 2011 14:01

Een goede eerste seizoenshelft gedraaid, en de meeste doelen wel gehaald (behalve een criterium winnen, maar daartegenover stond 2x etappe-winst in meerdaagse klassiekers).
Afbeelding

Eind mei de overstap naar de Elite gemaakt, waardoor er nieuwe doelen gesteld konden worden. Hier had ik echter weinig zicht op, dus het was in eerste instantie een kwestie van meerijden/uitrijden.
Afbeelding

Het ambitieuze doel om het NK Elite te halen was een lastige (want maar 2 kansen), maar wist ik toch voor elkaar te krijgen door 2e te worden op het districtskampioenschap. 8-)
Afbeelding

Het NK zelf was mijn best wedstrijd, waar ik 13e kon worden in barre omstandigheden (en niet eens in een massasprint :D )
Afbeelding

In augustus veel wedstrijden gereden, en dat had zijn weerslag op mijn fitheid, die hard achteruit liep. Dit had als gevolg wat mindere uitslagen.
Afbeelding

Na een maand rust, toch in Oktober nog een hoogtepuntje met winst op het NK studenten :ugeek: . Mijn eerste overwinning bij de Elite en mijn eerste rood-wit-blauwe truitje.
Afbeelding
Afbeelding

Globale doelen:
Structureel top 10 criteriums - Amateurs (check) / Elite (nog niet, wel top 20)
5 koersen winnen - 8 trainingskoersen (maar die tellen niet), 2 klassieker-etappes, 1 CK, 1 NSK
Goed zijn in de april/mei klassiekers (podium) en op het NK - Dit is wel goed gelukt
Vaker in de ontsnapping meezitten - Nee, ben ik te lui voor
Sprints domineren - Ja, ben ik lui genoeg voor

Doelen voor volgend jaar:
staan op papier ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
edwin01
Forum-lid
Berichten: 1777
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

Gebruikersavatar edwin01 15 dec 2011 13:56

Ik ga na een jaar inactiviteit vanwege wat hartprobleempjes weer eens op de fiets zitten en kijken of ik weer het niveau kan bereiken om wedstrijdjes te rijden. Bleek te gaan om een vaatspasme die met amplodipine goed onder controle is te houden. Van de cardioloog mag ik alles weer doen wat ik voorheen deed, dus geen beperkingen. Behalve dan dat ik een natte krant ben en te zwaar......
En een nieuwe vereniging (vanwege verhuizing) met een bijbehorende stapel nieuwe kleding, dus ik kan er weer tegenaan!

rotterdammer77
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 okt 2011 16:37

rotterdammer77 07 jan 2012 19:50

Nou over 2011 valt niet veel te melden..doelen voor het nieuwe jaar dan maar :)
Het eerste volle jaar trainen en km maken afwisselend met de sportschool in de donkere natte stormachtige dagen hehe.

Nu ik een nieuwe baan heb die het op energie gebied toe staat vergeleken mijn oude rug brekende baan ben ik tog veel meer gemotiveerd en heb er zin in om ertegenaan te gaan en mn conditie naar een hoog niveau te brengen en niet meer af en toe een paar weken met mooi weer of als ik zin en puff had de racer te pakken zoals de afgelopen 2 jaren want dat schiet ook niet veel op he.
En ook op een mooie afstand woon/werk 20 km dus als de dagen langer worden want in het donker zit ik liever niet op de racefiets... zijn die 40 km op een dag mooi meegenomen :P
Eind 2012 zie ik wel hoever ik ben gekomen met de conditie van beginneling af .Dan ga ik me in 2013 orienteren voor tourtochten ritten voor goede doelen en andere leuke ritten die ik tegenkom :)

Maar vooralsnog het eerste doel..dit jaar ertegenaan!

gekke_henkie
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 04 nov 2010 00:19

gekke_henkie 10 jan 2012 23:36

2011 een redelijk jaar gehad, ca 7500 km dit jaar (daarnaast ca 1500km hardlopend en 300Km zwemmend), voor mij een record.

Mijn grote doel (halve triathlon) is wel mislukt door een hardloopblesure die ik 2 weken van te voren opgelopen heb, heb ik na een zeer goede zwem en fiets tijd uit moeten stappen tijdens het lopen. (erg jammer)
Ik heb enkele grote stappen gezet op fiets gebied. Hierdoor enkele sterke tijdritten gereden waaronder de Monstertijdrit (122KM) met meer dan 37 gem.
In de zomer op vakantie de marmotteroute weer eens volbracht en de Ventoux 3X op 1 dag. (nu officieel "malloot van de ventoux" ;-)

Voor 2012
herkansing voor de halve, minstens 1 halve triathlon en mogelijk ga ik 2 halves doen. (2013 mogelijk een hele???)
Ik heb me aangesloten bij een tijdritploeg, dus ik ga wat meer tijdritjes rijden.
En tenminste wat minder blesure leed!!!, ik heb nu weer een gekneusde elleboog in november opgelopen tijdens het MTB'en
“Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”

Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3

otje2
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 07 jul 2009 17:24

otje2 17 jan 2012 15:37

2011. Jaar van de inhoud. 200km+jes! en veel heuveltjes in de Benelux. Sprintkoning fietsclubje! Plezier op de mtb terug. KM-teller: 10000km+!!

Doelen 2012. JNC 2012, Otztaler marathon (hoofddoel) en wat bekende col's beklimmen. Daarnaast op de mtb de Salzkammergut Trophy. Maar eerlijk gezegd vind ik onze fietsweekendjes door de heuvels Eiffel/Ardennen met vrienden het allermooiste.......

Ook ga ik een cyclocrosser opbouwen, kijken of dat wat is.

Gebruikersavatar
lenidentite
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 13 apr 2011 14:40

Gebruikersavatar lenidentite 26 jan 2012 17:05

JarnoV20 schreef:2011 was een redelijk jaar bij de amateurs alleen mede door mijn onkunde(niet kunnen sprinten) veel koersen verloren en beste notering slechts:4e
Sinds een paar weken ben ik actief op de baan en dit bevalt me wel. Volgend baanseizoen misschien maar eens meedoen met wedstrijden. Verder maak ik volgend jaar halverwege de stap naar de beloften.. Waarom pas halverwege? ik hoop eerst nog een overwinning bij de a amateurs binnen te halen en in de 1e maanden ben ik nooit goed vandaar. Hoogtepunt was de laatste wedstrijd een koppeltijdrit die ik met overmacht won met mijn koppelgenoot
Op sarcastische toon (doch met enige grappige bedoeling):
Ik rij zelf bij de sportklasse. Nu kan ik er "geen zak van". Maar naar aanleiding van jouw bericht zie ik dat toch anders. Misschien mag ik wel bij de nieuwelingen starten voor het eerste deel van het seizoen. Dan kan ik nog een overwinning meepakken! Of beter nog, bij de jeugd. Lekker die jongeren naar huis fietsen! En dan ook nog meepeddelen/wieltjes zuigen en in de laatste paar ronden "even laten zien hoe het moet".
Doe een helm op, das beter voor je kop!
Of:
Mensen die geen helm op doen, hebben die blijkbaar ook niet nodig?!

Gebruikersavatar
rhino7
Forum-lid
Berichten: 1052
Lid geworden op: 08 dec 2011 11:50
Locatie: 0251

Gebruikersavatar rhino7 26 jan 2012 18:51

2 Doelen dit jaar , heel blijven en de Tour uitfietsen.

http://www.tourdeconcorde.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

Gebruikersavatar
Roycosoepie
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 07 aug 2011 12:17
Locatie: Oost-Souburg

Gebruikersavatar Roycosoepie 27 jan 2012 22:12

Vorig jaar een introductiejaar. Vanwege knieproblemen minder gaan hardlopen en overgestapt op de fiets. Bij iemand een 2e hands gekocht. Voorjaar was schitterend, veel in het weekend gefietst en soms 's avond in de week. Uiteindelijk 1.500 km gefietst. Een aantal toertochten gedaan van 80 km. Wist niet wat ik er van moest verwachten. Ging beter dan ik dacht en ga daarom dit jaar toertochten van 120 km rijden. Als het weer meezit wil ik in maart beginnen met fietsen. Eerst een andere fiets gaan kopen en me op laten meten. Ik heb er nu alweer zin. Ben nu 45 maar had eigenlijk al eerder moeten beginnen. Heerlijke sport
Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd

Plaats reactie