Over de wielersport en zijn beoefenaars.

WK 2011 Kopenhagen

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 04 sep 2011 09:59

Over 3 weken op 25 september is het WK voor profs in Kopenhagen. Het lijkt me tijd voor een topic. Wie volgt Thor Hushovd op?
Hebben Nederlandse klimmers als Gesink, Mollema, Poels en Kruijswijk een kans op het parcours van Kopenhagen?
Wie zijn de favorieten: Gilbert, Hushovd, Cavendish?
Laatst gewijzigd door vantheman op 04 sep 2011 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.

remmiedepemmie
Forum-lid
Berichten: 815
Lid geworden op: 01 feb 2011 14:40

remmiedepemmie 04 sep 2011 10:35

De Belgen zijn in de breedte op zo'n parkoers bijzonder sterk, die zijn voor mij favoriet.

fredhhw
Forum-lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 apr 2011 01:04
Locatie: Noord-Holland

fredhhw 04 sep 2011 11:36

Breschel is er helaas niet bij, hij was zeker een van de grote favorieten. http://www.wielerland.nl/index.php?opti ... 3&Itemid=1
De beoogde Nederlandse kopman Langeveld blijft helaas ook thuis. http://www.wielerland.nl/index.php?Item ... &task=view

Het parcours is zeker niet zwaar genoeg voor onze Nederlandse klimmers, het is eerder geschikt voor de aankomst van een grote groep.
Alhoewel er maar een land is welke een sprint wil aan de finish, of zullen de USA (Farrar) en Duitsland (Kittel) gaan rijden voor een 2e en 3e plek achter Cav?

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5891
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 04 sep 2011 12:16

hoogteprofiel van het parkoers:
Afbeelding

Het plaatje doet vermoeden dat er heuvels in het parkoers zitten maar het plaatje overdrijft sterk. De laatste 5 km gaan met 1% omhoog. Het is dus een sprinters parkoers. Klimmer kunnen beter thuis blijven en zich voorbereiden op Lombardijen.

Ik zeg:
Cavendish
Cavendish
Cavendish
Cavendish
Cavendish

en dan misschien: Sagan, Hushovd, Kittel
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
Daantje92
Forum-lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 02 aug 2011 22:12

Gebruikersavatar Daantje92 04 sep 2011 20:44

Volgens mij is de afstand te lang voor Sagan en Kittel, ik gok op Gilbert of Boonen in een goeie dag.
Wilier Cento1Air (2017)
Specialized Crave (2013)

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 04 sep 2011 22:04

Afwachten wat het parcours geeft bij de beloften en vrouwen, maar Cavendish zijn voorbereiding is ook verre van optimaal, dat zal hij wel bekopen zeker. Hushovd, Freire, Haussler, ... Sagan zet ik er toch maar bij. Als je in Milaan San Remo al behoorlijk vooraan zit op je 21e, dan kan je wat.
Hopelijk krijgen we wat regen, om de koers wat straffer te maken!

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 04 sep 2011 23:02

Boonen kunnen we ook wegstrepen, polsbreuk en einde seizoen.

jummeltje
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 29 jan 2009 16:21

jummeltje 04 sep 2011 23:32

Wat mij betreft in ieder geval in de nederlandse afvaardiging:
-Hoogerland (valt altijd aan en gaat zo een keer een mooie zege boeken,
- Terpstra (man voor het vlakke en zeker ook altijd lekker in de aanval. Heeft bewezen ook na 250km er nog bij te kunnen zijn)
- Tjallingi (een man die op durft en wil offeren voor de kansen van een ander. Daarbij ook zeer sterk op het vlakke
-Posthuma (een zeer goeie knecht die op het vlakke ook het beste uit is)
-Ligthart (Een van de betere sprinters/aankomers die Nederland bezit. Zelf na meer dan 200 km, zo bewijst het NK)
- Gesink (omdat hij er normaal gesproken in ieder geval nog bij zit als het ruim boven de 200 gaat. Zolang je erbij zit maak je een grotere kans dan wanneer je eraf gepiert bent)
-Clement ( ik weet neit zo goed hoe zijn vorm is op het moment, maar lijkt mij een stabiele renner voor het vlakke)
-Bos (Liever een renner mee die eventueel een kansje maakt in de sprint dan een renner die kansen heeft op de Angliru)
-Boom (aanvaller met een redelijk eindschot)

Ik zit alleen een beetje te twijfelen over de tactiek. Volgens mij moet je boom of terpstra een gok laten doen op een geslaagde aanval.
En de rest in dienst van een sprinter. Ik denk dat Bos rapper is maar ik geef Ligthart een grotere kans dat hij er nog bij zit na zoveel km's....

Graag jullie ideeen over welke nederlandse renners er allemaal gestuurd moeten worden :)
Dik? Ja. Gek? Ja. Stroopwafel? Ja.

stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 05 sep 2011 00:10

ik zou Johan Vansummeren sturen, hoewel dat dan geen nederlander is

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 05 sep 2011 01:21

NoChain schreef:Afwachten wat het parcours geeft bij de beloften en vrouwen, maar Cavendish zijn voorbereiding is ook verre van optimaal, dat zal hij wel bekopen zeker. Hushovd, Freire, Haussler, ... Sagan zet ik er toch maar bij. Als je in Milaan San Remo al behoorlijk vooraan zit op je 21e, dan kan je wat.
Hopelijk krijgen we wat regen, om de koers wat straffer te maken!
Nog een keertje Freire zou mooi zijn! In z'n laatste jaar weer met de regenboogtrui rondrijden (bij Rabobank hopelijk).... 8-)

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 05 sep 2011 08:09

@Jummeltje
Voor wat betreft de tactiek van de Nederlanders denk ik dat we alleen een redelijke kans hebben in een ontsnapping (zoals vele andere landen).
Ik zou Bos ook selecteren maar hem alleen achter de hand houden voor een massasprint en niet te veel renners aan hem opofferen.
Hij is de enige Nederlands sprinter die een kans heeft tegen types als Cavendish maar de afstand is waarschijnlijk toch te lang voor hem en dit soort wedstrijden te zwaar.

Andere Nederlandse renners die nog in aanamerking komen voor een selectie zijn voor mij Bram Tankink, Rob Ruijgh en Lieuwe Westra.

De Australiers hebben Cadel Evans niet opgenomen in hun selectie.
De Autralische voorselectie bestaat uit Jack Bobridge, Baden Cooke, Simon Gerrans, Matthew Goss, Stuart O'Grady, Adam Hansen, Heinrich Haussler, Mathew Hayman, Leigh Howard, Michael Matthews, Robbie McEwen, Cameron Meyer, Richie Porte, Mark Renshaw, Rory Sutherland en Chris Sutton.

De Spaanse voorselectie: Oscar Freire, Luis Leon Sanchez, Carlos Barredo, Juanma Garata (Rabobank), Imanol Erviti, Pablo Lastras, José Josquim Rojas Gil (Movistar), Egoi Martinez, Koldo Fernandez (Euskaltel-Euskadi), Juan Antonio Flecha (Team Sky), Vicente Reynes (Omega Pharma-Lotto) en Luis Angel Maté (Cofidis)

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 12 sep 2011 16:11

De Nederlandse selectie met wel erg veel klimmers voor een vrij vlak parcours:
Robert Gesink (Rabobank), Bauke Mollema (Rabobank), Johnny Hoogerland (Vacansoleil), Wout Poels (Vacansoleil), Niki Terpstra (QuickStep), Lars Boom (Rabobank), Pim Ligthart (Vacansoleil), Maarten Tjallingii (Rabobank) en Pieter Weening (Rabobank)

De Belgische selectie: Philippe Gilbert, Kevin de Weert, Olivier Kaisen, Bjorn Leukemans, Klaas Lodewyck, Nick Nuyens, Jürgen Roelandts, Greg Van Avermaet en Johan Vansummeren.

Plaats reactie