Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2012

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 12 jul 2012 09:52

Gastheerg schreef:
bottecchia schreef:Overigens heb ik nog altijd liever iemand die misschien eens een keer te veel theater maakt dan een verzameling grijze muizen.
+1 Zag gister dat interview met hem op de Belg en ik vind hem wel ok.
Als Gesink vanmiddag geen last meer van z'n wonden heeft en de etappe wint komt er een extra nieuwsuitzending maar Voeckler moet blijkbaar de hele Tour last van z'n knie houden.
Hadden we maar een coureur die het zo deed in de Tour :oops:

Het is waar. Die Voeckler doet het gewoon iedere keer wee en hij heeft het (ook) deze keer zelf gedaan en de overwinning allerminst gestolen. Maar hij heeft gewoon iets wat mij iig tegen de haren instrijkt. Het was knap hoe hij toch zo lang wist te pokeren dat Sanchez achter Voigt aanging. Dat hij het daarna afmaakt in een van de leukste etappes van de tour tot nu toe was prima. Ik had liever Sanchez of Voigt zien winnen dat dan weer wel :) Dan moeten ze maar harder rijden dan die komediant van een Voeckler. En nee, het is ook zeker geen grijze muis dat maakt het ook wel weer vermakelijk.

Ben benieuwd naar de etappe van vandaag: ik zit vanmiddag voor de TV!
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

sparko
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 27 apr 2005 11:51

sparko 12 jul 2012 09:58

de Spanjaarden van Rabo pakken altijd een etappe als de nood bij Rabo het hoogst is, dus schrijf Sanchez maar op voor een
etappe in de pyreneeën.
Het had wel straf geweest als hij hem direct had gepakt na alle ellende in de eerste week.

en over Voekler, wat een geweldige renner, ondanks dat die gehaat schijn te worden in het peloton rijdt hij wel een meer dan
behoorlijke erelijst bij elkaar.

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 12 jul 2012 10:07

JeanineL schreef:
havana schreef:En een broek aandoet met normale pijpen. Ziet er niet uit die nichterige korte vrouwenpijpjes. Hoogerland idem.
Het is helemaal 'in', die lange pijpen, óók bij de vrouwenkleding. Maar ik zou vanwege de esthetiek graag wel weer terug gaan naar wat kortere pijpjes. Kan ik tenminste een gewone korte broek aan als ik niet op de fiets zit :roll:
Het gaat juist over korte pijpjes!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 jul 2012 10:08

Ik hoop eigenlijk niet dat sanchez er een pakt. Ik gun het de man van harte, maar laat ze de beker bij rabo nu maar helemaal leegdrinken. Hopelijk dat er da eindelijk eens iets verandert*. Gewoon ook met een echtr kopman naar de Giro en Vuelta en niet alles op die tour waarhet toch niet lijkt te lukken.
(of de medische staf van OQS overnemen ;-) )


* droomt lekker verder
Less is bore

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 12 jul 2012 10:12

daniel1975 schreef:Ik hoop eigenlijk niet dat sanchez er een pakt. Ik gun het de man van harte, maar laat ze de beker bij rabo nu maar helemaal leegdrinken. Hopelijk dat er da eindelijk eens iets verandert*. Gewoon ook met een echtr kopman naar de Giro en Vuelta en niet alles op die tour waarhet toch niet lijkt te lukken.
(of de medische staf van OQS overnemen ;-) )


* droomt lekker verder
Je hoopt op aanstelling van een ploegleider zoals Raas of Post die de boel verrot scheld als ze weer eens niet gepresteerd hebben? ;)
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 jul 2012 10:33

Ja, misschien wel. Je mist (althans zo komt het over) de echte bevlieging en ziel in die ploeg. En dat terwijl er volgens mij wel echt potentie zit om met de grootsten mee te doen.
Less is bore

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 12 jul 2012 10:35

daniel1975 schreef:Ik hoop eigenlijk niet dat sanchez er een pakt. Ik gun het de man van harte, maar laat ze de beker bij rabo nu maar helemaal leegdrinken. Hopelijk dat er da eindelijk eens iets verandert*. Gewoon ook met een echtr kopman naar de Giro en Vuelta en niet alles op die tour waarhet toch niet lijkt te lukken.
(of de medische staf van OQS overnemen ;-) )


* droomt lekker verder
Ik ben ook bang dat als Sanchez een etappe wint de leiding bij Rabo de Tour een succes zal noemen. Want er waren toch 10 ploegen die helemaal geen prijs hadden.
Betrouwbaarheid is voor de Rabo belangrijk imago dus de ideale schoonzonen zullen wel op de payroll domineren.
Overigens iedereen heeft het over van die ideale schoonzonen maar als mijn dochter er met zo een thuiskomt beschouw ik de opvoeding als mislukt. :cry:

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 12 jul 2012 10:41

daniel1975 schreef:Ja, misschien wel. Je mist (althans zo komt het over) de echte bevlieging en ziel in die ploeg. En dat terwijl er volgens mij wel echt potentie zit om met de grootsten mee te doen.
Ben ik met je eens. Het lijkt, maar ik kan het natuurlijk niet beoordelen, op een praatgroepcultuur. De renners en leiding Rabo afschilderen als een stelletje nietsnutten is onterecht. Er worden weldegelijk resultaten behaald. Maar ik geef toe dat ik ook meer bezieling zou willen zien. Al lijkt dat wel heel erg ver weg van het huidige wielrennen.

@gastheerg: Wat zou jij willen zien/anders willen doen?
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

fredhhw
Forum-lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 apr 2011 01:04
Locatie: Noord-Holland

fredhhw 12 jul 2012 12:38

Cancellara houd het voor gezien:
@f_cancellara Goodbye #TDF12. I am not only bike rider.i am a husband as well.My family needs me to be close for the pregnat and to assist.

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1171
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 12 jul 2012 12:43

fredhhw schreef:Cancellara houd het voor gezien:
@f_cancellara Goodbye #TDF12. I am not only bike rider.i am a husband as well.My family needs me to be close for the pregnat and to assist.
Jammer... Was een leuke Vivelevelo dinsdag. Maar wel goed dat ie weet waar de prioriteiten liggen ;)
~live fast, die young ~

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 12 jul 2012 13:05

mrcoffee schreef:@gastheerg: Wat zou jij willen zien/anders willen doen?
Ik zie graag dat mensen zelf persoonlijk risico nemen. Dat is een vorm van commitment. Als iemand zwaar persoonlijk risico neemt dan gelooft hij ergens in EN als dat geloof even wegzakt is er wel een stok achter de deur om dat gevoel even op te frissen.

Stel eens als hypothese. De Raboploeg is te koop. De kosten zijn 11 miljoen maar met een beetje slimme aanpak is de omzet echt wel boven die kosten uit te duwen. Zeg 13 miljoen.
Je vermarket dan zo’n ploeg. Bijvoorbeeld met een concept zoals Jan Lammers dat heeft gedaan.

Zeg dat de winstverwachting dus 2 miljoen is. Met een multiple van 5 (wat royaal is) kan zo’n ploeg dus te koop zijn voor 10 miljoen.

Welke renners EN staf steken AL hun spaargeld erin om de ploeg over te nemen?
Deze vraag stellen is eigenlijk al het antwoord weten.

Het gaat er niet om dat de oplossing is om de Raboploeg te verkopen. Er zo eens naar kijken geeft inzicht. Dat inzicht kan tot een basis voor een oplossing zorgen.

De Raboploeg heeft twee belangrijke knelpunten:
- De hobby van
- Brave (ik gerbuik liever het woord saai) uitstraling sponsor moet terug komen in de ploegopbouw

Overigens wel een inspirerende gedachten om een ploeg te kopen.
A: je kan het dan zakelijk maken
B: je bent niet gebonden aan de brave uitstraling

Dan de vraag aan alle lezers: ik koop de Raboploeg en je kan voor 2000 Euro meedoen in een certificaatvorm (je krijgt dus WEL rendement maar mag NIET meepraten).
Ik regel 13 miljoen omzet en heb alleen invloed op wat er op de truitjes staat.
Verder verander ik NIKS aan de ploeg (renners en staf) en laat het marcheren zoals het gaat. Wie legt er dan 2000 neer voor een certificaat?

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 12 jul 2012 13:32

Ondertussen is Robert Gesink aan het aanvallen... Ik hoop dat hij het geluk heeft uiteindelijk in de goede ontsnapping te zitten. Goed teken dat hij het probeert.

Plaats reactie