Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2012

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 06 jul 2012 17:57

Het is nogal onzin om te roepen dat rabobank niet goed zat, dat gold net zo hard voor argos met hun sprinter Veelers, voor vacansoleil en nog heel veel andere teams.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 06 jul 2012 18:02

Karl66 schreef:Het is nogal onzin om te roepen dat rabobank niet goed zat, dat gold net zo hard voor argos met hun sprinter Veelers, voor vacansolei en nog heel veel andere teams.
Je bevestigd het nog even dus ;)

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 06 jul 2012 18:03

Karl66 schreef:Het is nogal onzin om te roepen dat rabobank niet goed zat, dat gold net zo hard voor argos met hun sprinter Veelers, voor vacansolei en nog heel veel andere teams.
Tsja, precies, gaan we lekker met 198 renners op de eerste rij zitten dan kan er niets gebeuren. Alleen moeten ze dan wel wegen aanleggen die een kilometer breed zijn. In de praktijk zal dus altijd het grootste gedeelte van het peloton niet op de eerste rij zitten. We hebben Wiggins ook al een paar keer achter een valpartij zien zitten de afgelopen dagen, ditmaal had hij geluk.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

eelcoz

eelcoz 06 jul 2012 18:07

pluisje schreef:
eelcoz schreef:
daniel1975 schreef:Vandaag was domme pech: er waren er heel veel bij betrokken. En Rabo was niet de enige ploeg. Wel apart dat oa Greenedge, Sky, Bmc en Lotto met zoveel mannen in de 1e groep zaten.
Dat is toch volkomen logisch? BMC en Sky hebben een Tour-kandidaat, dus zorgen ze dat ze voorin zitten. Lotto zit daar vanwege Greipel. Als Rabobank podium wil rijden met Gesink, zouden ze daar ook moeten zitten.
schei toch uit !!! krijgen we die onnozele discussie weer. Ze zaten goed.
Ze zaten inderdaad briljant! De Rabo's hebben dan ook geen enkele schade opgelopen.... :roll: :roll: :roll: Neem een voorbeeld aan Evans, zoals WvdB terecht stelt: Van begin tot eind geconcentreerd voorin.

Ik word echt zo moe van dat Rabo-klapvee hier. Blegh...

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 06 jul 2012 18:09

Goh, maar goed dat ik de etappe helemaal gemist heb. Ik kan me geen zwartere dag in het Nederlandse wielrennen herinneren. Letterlijk alle Nederlanders die kunnen klimmen zijn zowat uitgeschakeld. Alle 8, onwaarschijnlijk. Wanneer is de Vuelta ook al weer?

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 06 jul 2012 18:10

eelcoz schreef: Neem een voorbeeld aan Evans, zoals WvdB terecht stelt: Van begin tot eind geconcentreerd voorin.
Nogmaals, als iedereen een voorbeeld neemt aan Evans heb je OF wegen nodig waarop 198 man naast elkaar op de eerste rij kan rijden OF je krijgt elke etappe van start tot finish een gigantisch geduw en getrek tegen 60 kilometer per uur omdat iedereen constant naar voren wordt gereden en wie daar al zit wordt weggedrongen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

pluisje
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 16 okt 2011 17:39

pluisje 06 jul 2012 18:21

eelcoz,

Jij gaat er dus vanuit dat als iemand schade oploopt dat diegene per definitie slecht zit!

Zo ken ik er nog een paar.

en om zoals jij stelt te beweren dat ze een voorbeeld aan Bijv. evans te nemen, slaat kant noch wal (zie commentaar wat je daarop heb gekregen), dus het is een zinloze discussie zoals ik in eerste instantie al zei.

welterusten trouwens

jansen01
Forum-lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 sep 2011 19:13

jansen01 06 jul 2012 18:26

Dacht eerst dat Cancellara bij de valpartij betrokken was, althans er lag een 'geel' persoon in de sloot. Achteraf gewoon een toeschouwer :mrgreen:
Addict R1

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 06 jul 2012 18:29

Ja, die gele persoon was iets te dik om Cancellara te zijn :mrgreen:
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

jansen01
Forum-lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 sep 2011 19:13

jansen01 06 jul 2012 18:30

Zag jij het ook ja, vond het wel opmerkelijk (van een afstandje) ;)

Edit: zeg nou zelf.. dit screen shot
http://www.telegraaf.nl/telesport/tour- ... val__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Addict R1

eelcoz

eelcoz 06 jul 2012 18:34

pluisje schreef:eelcoz,

Jij gaat er dus vanuit dat als iemand schade oploopt dat diegene per definitie slecht zit!

Zo ken ik er nog een paar.

en om zoals jij stelt te beweren dat ze een voorbeeld aan Bijv. evans te nemen, slaat kant noch wal (zie commentaar wat je daarop heb gekregen), dus het is een zinloze discussie zoals ik in eerste instantie al zei.

welterusten trouwens
Met jou deze discussie aan gaan lijkt me inderdaad zinloos.

Conclusie: De Rabo-renners zaten perfect gepositioneerd, namelijk midden in het peloton. Dat ze betrokken raakten bij de valpartij was brute pech. Maar ach, morgen weer een dag. Er zijn belangrijkere zaken dan een stukje fietsen. :roll:

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 06 jul 2012 18:43

pinarello schreef:
Karl66 schreef:Het is nogal onzin om te roepen dat rabobank niet goed zat, dat gold net zo hard voor argos met hun sprinter Veelers, voor vacansolei en nog heel veel andere teams.
Je bevestigd het nog even dus ;)
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk dat ik het verkeerd opschreef. Maar de stelling dat er maar één team niks van snapt, namelijk de rabobank, is natuurlijk een beetje dom. Het is namelijk Garmin die bij elke valpartij ligt, die een sprinter hebben, die niet meer voorin durft te rijden en die hun klassementsrenner op achterstand hebben. Als er dus één team is dat de hele koers op een slechte plek zit, dan is het Garmin wel.

Het is gewoon botte pech dat vijfentwintig km voordat de bergen beginnen een flink aantal klassementrenners, waaronder alle nederlanders, op achterstand gezet worden door een domme valpartij.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Plaats reactie