Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2012

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 05 jul 2012 20:44

timo2.0 schreef:Stond Hunter in ééns of was er een "hupje"?
Hij stond volgens mij wel weer direct op zijn voetjes, maar was toen zijn fiets kwijt...

paulwindtegen
Forum-lid
Berichten: 294
Lid geworden op: 05 aug 2010 00:59
Locatie: Gilze

paulwindtegen 05 jul 2012 20:46

trannel schreef:Als ik de beelden bekijk is mijn conclusie dat Farrar te weinig aan zelfreflectie doet. Hij hoeft niet dat robbertje aan te gaan met Veelers. Als hij dan toch een zondebok wil, moet hij eens bij de Lampre-bus gaan praten. Die Lampre-rijder week misschien wat ver van zijn lijn af.

Verder wel mooi om te zien, dat het peloton het al lijkt te zien aankomen. Nergens een gat behalve achter Veelers en Farrar.
Zou dat kunnen bij die snelheden? Farrar heeft wel een naam geloof ik.

Hoe kwam het dat onze rassprinter van Hummel er vandaag weer hopeloos achteraan fietste?
Heb ik weer, bloedarmoede! Iemand tips?

eelcoz

eelcoz 05 jul 2012 20:55

paulwindtegen schreef:
trannel schreef:Als ik de beelden bekijk is mijn conclusie dat Farrar te weinig aan zelfreflectie doet. Hij hoeft niet dat robbertje aan te gaan met Veelers. Als hij dan toch een zondebok wil, moet hij eens bij de Lampre-bus gaan praten. Die Lampre-rijder week misschien wat ver van zijn lijn af.

Verder wel mooi om te zien, dat het peloton het al lijkt te zien aankomen. Nergens een gat behalve achter Veelers en Farrar.
Zou dat kunnen bij die snelheden? Farrar heeft wel een naam geloof ik.

Hoe kwam het dat onze rassprinter van Hummel er vandaag weer hopeloos achteraan fietste?
Van Poppel had het over 'Gegokt en weer verloren'. Ik zou dat willen veranderen in 'Gewoon een maatje te klein voor de wereldtop (Cavendish, Greipel, Farrar etc.)'.

sparko
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 27 apr 2005 11:51

sparko 06 jul 2012 09:20

van Poppel benoemt het in mijn ogen wel goed, als niet top-sprinter, wat Kenny is, zal je moeten gokken in een finale, welk wiel pak je, waar ga je mee, waar blijf je nog even zitten. Meestal gok je ergens wel een keer fout als niet echte top sprinter.

Een Cavendish of een Greipel hoeven niet te gokken, die hebben zoveel meer snelheid dat ze er (bijna) altijd wel uitkomen en meedoen om de winst.

Als je kijkt naar Dumoulin gister, ook geen top-sprinter, hij gokt een keer goed en zit er een keer kort bij.
Ik denk als Kenny ook een keer goed gokt hij een enkele keer meedoet voor een top-5, maar meer ook niet en zeker niet elke etappe.

Als je kijkt naar Veelers, geen eens een veel betere sprinter, die wordt netjes gebracht en afgezet door 3 a 4 ploegmaten, hij hoeft minder te gokken in een finale en heeft dus ook minder kans om fout te gokken, en daardoor finisht die wel kort. Maar ja, Kenny heeft het een beetje over zichzelf af geroepen door altijd maar anderen de schuld te geven van het niet meedoen om de winst.

trouwens, die valpartij van Farrar, Veelers laat zich gewoon niet aan de kant zetten door Farrar en houdt hem af, die renner van Lampre wijkt af van zijn lijn en rijdt tegen het voorwiel van Farrar, geen enkele fout of onhandige actie van Veelers.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 06 jul 2012 09:22

sparko schreef:trouwens, die valpartij van Farrar, Veelers laat zich gewoon niet aan de kant zetten door Farrar en houdt hem af, die renner van Lampre wijkt af van zijn lijn en rijdt tegen het voorwiel van Farrar, geen enkele fout of onhandige actie van Veelers.
+1 het zou Farrar sieren als hij nadat hij de beelden heeft gezien nog een keer zo flink is om even bij Veelers langs te gaan en hem laten weten dat hij het verkeerd gezien heeft.

eelcoz

eelcoz 06 jul 2012 09:29

Gastheerg schreef:
sparko schreef:trouwens, die valpartij van Farrar, Veelers laat zich gewoon niet aan de kant zetten door Farrar en houdt hem af, die renner van Lampre wijkt af van zijn lijn en rijdt tegen het voorwiel van Farrar, geen enkele fout of onhandige actie van Veelers.
+1 het zou Farrar sieren als hij nadat hij de beelden heeft gezien nog een keer zo flink is om even bij Veelers langs te gaan en hem laten weten dat hij het verkeerd gezien heeft.
Iets wat Cav wel deed bij van Hummel, waarvoor hulde.

paulwindtegen
Forum-lid
Berichten: 294
Lid geworden op: 05 aug 2010 00:59
Locatie: Gilze

paulwindtegen 06 jul 2012 09:42

Op de site van Fiets:

Cavendish, op wie doorgaans geen maat staat in de eindspurt, wist na afloop precies waar het aan schortte. “Een kilometer voor de streep probeerde ik een beetje naar achter te zakken.”

“Zo hoopte ik op een mooie aanloop. Dat werkte niet”, concludeerde de Engelsman op Twitter. “Ik moest een te grote afstand goedmaken. Gefeliciteerd, André Greipel.”


Zo lust ik er nog wel een paar.
Heb ik weer, bloedarmoede! Iemand tips?

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1171
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 06 jul 2012 10:00

Gastheerg schreef:
sparko schreef:trouwens, die valpartij van Farrar, Veelers laat zich gewoon niet aan de kant zetten door Farrar en houdt hem af, die renner van Lampre wijkt af van zijn lijn en rijdt tegen het voorwiel van Farrar, geen enkele fout of onhandige actie van Veelers.
+1 het zou Farrar sieren als hij nadat hij de beelden heeft gezien nog een keer zo flink is om even bij Veelers langs te gaan en hem laten weten dat hij het verkeerd gezien heeft.
Ik zag op twitter iemand al heel gevat zeggen " Lees overal dat Farrar op vuist wil met tom veelers Heb er niets van gezien hier maar zou hij weten hoe groot de vuisten van Veelers zijn?"

Ik denk het niet, die zijn echt enorm :mrgreen: Tom deed m.i. niets verkeerd, maar die opgefokte Farrar bij de bus van Argos leverde wel mooie beelden op. Leuk dat Tom voorin meedoet!
~live fast, die young ~

Chevalierr
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 dec 2011 15:08

Chevalierr 06 jul 2012 10:56

Ik begrijp dat Farrar boos is, als je de complete beelden ziet na afloop van de rit dat hij nog net word tegengehouden bij het binnen lopen van de bus van Veelers.
Als je al 2 dagen achter elkaar met dik 50 op je plaat gaat en het loopt de hele week al niet..
Na het nogmaals goed bekijken van de beelden kun je zien dat het Farrar zijn eigen schuld is dat ie valt, hij wil in het gaatje wat naast veelers zit.
Dat kan helemaal niet en Veelers geeft heel wijs ook geen ruimte omdat ie anders zelf in gevaar komt en Farrar valt doordat ie met zijn voorwiel tegen het achterwiel
van Petacchi knalt.

Dit zijn de beelden van een boze Farrar die bij de bus van Veelers naar binnen wil maar nog net tegengehouden word, bij de nos lieten ze de helft maar zien.

http://www.telegraaf.nl/telesport/tour- ... ers__.html" onclick="window.open(this.href);return false;

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 06 jul 2012 11:03

Gastheerg schreef:
sparko schreef:trouwens, die valpartij van Farrar, Veelers laat zich gewoon niet aan de kant zetten door Farrar en houdt hem af, die renner van Lampre wijkt af van zijn lijn en rijdt tegen het voorwiel van Farrar, geen enkele fout of onhandige actie van Veelers.
+1 het zou Farrar sieren als hij nadat hij de beelden heeft gezien nog een keer zo flink is om even bij Veelers langs te gaan en hem laten weten dat hij het verkeerd gezien heeft.
Idd, ook Cavendish gaf aan dat het TF zijn eigen schuld was ipv die van Veelers.

Danman1980
Forum-lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 26 apr 2012 15:04

Danman1980 06 jul 2012 11:11

Eigenlijk niet eens een discussie waard omdat het echt overduidelijk was dat het Farrar zijn eigen schuld was, maar deze tweet van Kroon vond ik gisteren wel aardig.

http://twitter.com/KarstenKroon/status/ ... 9034843137

paulwindtegen
Forum-lid
Berichten: 294
Lid geworden op: 05 aug 2010 00:59
Locatie: Gilze

paulwindtegen 06 jul 2012 14:12

Karsten Kroon in de ontsnapping. Naïef van me maar het kijkt toch leuker met een Nederlander voorop (die een kilometer of 4 voor de streep wordt opgeraapt).
Heb ik weer, bloedarmoede! Iemand tips?

Plaats reactie