Over de wielersport en zijn beoefenaars.

MyLaps fietschips.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 mar 2011 12:24

En wat nu ook mooi is, in Duitsland gebruiken ze dezelfde chips in sommige wedstrijden. Maar dan krijg je van de organisatie de chip. Moet de Nederlandse chip weer van je fiets afgeknipt worden. Mag hopen dat de Duitse en Belgische bond niet dadelijk ook zo'n chip verplicht gaan stellen dat de boel niet compatible is.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

wielrenner2
Forum-lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 31 mar 2010 12:35
Locatie: Den haag

wielrenner2 25 mar 2011 23:25

Nog even een vraagje.

Ik heb een polar draadloos dus.. kan ik dan de chip en polar zender bij elkaar monteren? of moet ik dan de ene links en de ander rechts doen?

En maakt de hoogte nog uit waar de chip zit?
Mvg
Merida Race lite 904

jasperr
Forum-lid
Berichten: 1078
Lid geworden op: 26 okt 2009 20:51

jasperr 25 mar 2011 23:44

Vorige week zaterdag ben ik mijn chip verloren bij een valpartij tijdens de Ronde van Haarlemmerliede. Direct na de valpartij, toen ik weer opkrabbelde, was het mij uiteraard niet meteen opgevallen dat de chip niet meer op mijn fiets zat. Ik had verder geen schade, dus heb de aansluiting met het peloton weer kunnen maken. Na de wedstrijd kwam ik er dus achter dat mijn chip niet meer op mijn fiets zat. Flink balen dus.

Dus maar even een mailtje gestuurd naar Mylaps en gevraagd of er een optie is zodat ik met korting een nieuwe kon krijgen. Antwoord was nee, maar ik kon wel nogmaals de 10 euro korting van de KNWU krijgen, dus heb ik dat maar gedaan. Want ja, dat ding heb ik uiteraard zo snel mogelijk nodig, want zonder mag je geen wedstrijden rijden.

Vind het toch raar dat hier niet een soort regeling voor is. Voor als je chip kwijt raakt of als hij bijv. gestolen wordt.
Ik baal er wel flink van. Kost toch weer aardig wat geld, maarja, gelukkig had ik verder geen andere schade.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 26 mar 2011 00:30

Wielrenner2 schreef:Nog even een vraagje.

Ik heb een polar draadloos dus.. kan ik dan de chip en polar zender bij elkaar monteren? of moet ik dan de ene links en de ander rechts doen?

En maakt de hoogte nog uit waar de chip zit?
Mvg


Voor je 1e vraag: Nee dat maakt niets uit, het zou elkaar niet moeten storen.
2e vraag: Zo laag mogelijk.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

jada
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 jan 2009 21:55

jada 26 mar 2011 10:24

Jasperr schreef:
Vind het toch raar dat hier niet een soort regeling voor is. Voor als je chip kwijt raakt of als hij bijv. gestolen wordt. Ik baal er wel flink van. Kost toch weer aardig wat geld, maar ja, gelukkig had ik verder geen andere schade.
Ook hier de chip kwijt (zie eerdere posts) en contact gehad met Mylaps. Na een langdurige discussie (verdeeld over meerdere dagen en gesprekken) 20% korting gehad. Ook nog even contact gehad met een bekende bij het voormalige ChampionChip. De gele is namelijk wel voor de helft van de prijs aan te schaffen als deze verloren gaat. Blijkt dus binnen Mylpas geen eenduidige beleid te zijn als het gaat om vervanging van een chip als deze verloren gaat. Volgens CC is het een kwestie van vertrouwen dat men de chip daadwerkelijk kwijt is en stuurt CC zonder problemen een nieuwe chip. Nu Mylaps nog met de rode chip.

Wellicht toch eens tijd voor actie richting de KNWU voor het toevoegen van een goede vervanging regeling aan de "verplichte chip actie"?

Jasperr, gelukkig dat de val partij goed is afgelopen en de schade beperkt is gebleven tot de chip kosten.

joeriras
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 07 jan 2010 11:41

joeriras 28 mar 2011 15:10

Afgelopen zondag weer een grote mislukking met de Chip's,
Bij de Ronde van de IJzerenman in Weert werd hier ook gebruik van gemaakt...

Verschillende mensen komen niet in de uitslag voor terwijl ze top 20. hebben gereden...
Er werd doorgereden nadat de gedubbelden eruit moesten, uiteindelijk zijn deze mensen toch hoog in de uitslag gekomen omdat zei nog een keer extra over de finish zijn gereden...

Naar mijn idee; Weer lekker tellen + de chip.
Dan is het in ieder geval sowieso goed...
2010. Specialized Allez.
2011. Tweede Jaars Nieuweling.

kawouter
Forum-lid
Berichten: 842
Lid geworden op: 22 jun 2010 10:53
Locatie: Arnhem

kawouter 28 mar 2011 15:54

offtopic:

ik vond het in weert sowieso een bende, was schandalig wat er gebeurde toen de amateurs de junioren inhaalden. Pff.

jasperr
Forum-lid
Berichten: 1078
Lid geworden op: 26 okt 2009 20:51

jasperr 29 apr 2011 23:14

Afgelopen maandag tijdens de Ronde van Waddinxveen een behoorlijk negatieve ervaring met de Mylaps chip ondervonden.

Het was een zeer snelle en best zware wedstrijd bij de elite/beloften en ik was blij dat ik nog in het peloton kon finishen. Ik zat ongeveer 10 plaatsen voor één van mijn ploeggenoten die 58ste was geworden. Dus ik was rond de 45ste plek gefinished. Niet echt top dus, maar er waren volgens mij wel meer dan 100 starters, dus echt heel slecht was het nu ook weer niet voor mijn eerste Nederlandse criterium bij de elite/beloften.
Maar toen ik de uitslag zag heb ik deze volgens mij wel 6 keer doorgekeken, maar ik zag tot mijn grote verbazing nergens mijn naam staan bij de eerste 68, terwijl ik toch echt rond de 45ste plek was gefinished. Dat is dus even flink balen.
Als ik inlog op Mijn-KNWU sta ik overigens wel in de uitslag, op een 109e plek..... Bovendien staat een andere ploegmaat van mij als 110e geclasseerd, terwijl hij niet eens is gestart. Daar komt nog bij dat er renners waren die de wedstrijd halverwege zijn gestaakt en toch voor mij in de uitslag staan... Abracadabra...

Maandagavond meteen een mailtje naar de KNWU gestuurd met de vraag hoe dit nu kan en of er iets mis is met de registratie van mijn chip.
Antwoord was dat mijn chip correct is geregistreerd, maar dat er iets mis is gegaan in het systeem waardoor ik niet in de uitslag ben opgenomen (maar er later als 109e op de lijst ben achtergeplakt). Mij werd verteld dat dit een probleem is dat incidentieel kan voorkomen...

Nou daar ben ik dan dus lekker klaar mee. Rijd je een uitslag, maar kom je niet in de uitslag door een falend systeem. Stel dat je een keer prijs rijdt, dan is het het helemaal lekker, want dan krijg je dus gewoon helemaal niks. ;)

thomwittendorp
Forum-lid
Berichten: 1160
Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28

thomwittendorp 29 apr 2011 23:34

Jasperr, daarom worden de prijzen ook verdeeld door de aankomst rechter, vaak zijn de eerste 20/30 bepaald door hem.
en ik heb nog nooit mee gemaakt dat de prijzen hoger werden verdeeld ;) in een knwu koers dan
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

jasperr
Forum-lid
Berichten: 1078
Lid geworden op: 26 okt 2009 20:51

jasperr 29 apr 2011 23:59

Dat klopt inderdaad.

Maar het blijft belachelijk dat een systeem dat correcte uitslagen opstellen juist makkelijker zou moeten maken zo faalt. Daar betaal je dan ook nog eens 85 euro voor.

Gebruikersavatar
lenidentite
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 13 apr 2011 14:40

Gebruikersavatar lenidentite 02 mei 2011 15:38

Met dit soort zaken heb je vaak "opstartuitdagingen". Worden bij de wedstrijden de zaken nu niet nog dubbel gedaan? D.w.z. Zowel met een chip als dat een jury aanwezig is?
Voor de gebruikers is het in ieder geval niet erg prettig deze gang van zaken...
Ik ga er vanuit dat het binnenkort beter gaat. Bij ons op het clubparkoers werkt het in ieder geval al en volgens mij ook correct.

Misschien binnenkort een app? Kan het publiek live de doorkomsttijden zien met de gemiddelde snelheden, hartslag etc. etc. ;-)
Doe een helm op, das beter voor je kop!
Of:
Mensen die geen helm op doen, hebben die blijkbaar ook niet nodig?!

joeptimmermans
Forum-lid
Berichten: 496
Lid geworden op: 16 feb 2009 14:12
Locatie: Nijmegen

joeptimmermans 27 apr 2013 22:03

Kom ik er mee weg als ik mijn chip monteer aan de onderkant van mijn stuurpen ipv aan mijn voorvork? Vind het echt niet uitzien om dat ding aan m'n voorvork te monteren.

Plaats reactie