Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielrennen in studententijd

tyrw
Forum-lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 18 mei 2004 13:58

tyrw 25 mar 2005 19:01

Quoten: Origineel geplaatst door Wijkie op 22 Maart 2005


Quoten: Origineel geplaatst door Erik vD op 21 Maart 2005


 Is er nog een studentenvereniging in het bijzonder aan te raden wat betreft wielrennen?



Hahaha, nee volgens mij maakt dat echt niets uit. Er zijn geen verenigingen die een wielersub hebben naar mijn weten.
De meeste mensen fietsen gewoon met hun vrienden.
Allard


Die zijn er wel, maar niet echt actief. WTOS is als sportvereniging wel erg actief, maar daar weet ik verder niet veel van.
Bij mijn studentenvereniging, de Delftsche Studenten Bond, wordt binnen een aantal vriendenclubjes vrij fanatiek getoerd. En er zijn ook veel SMST-studenten lid
(btw, het was toch Media, Science & Technology? Waar is die eerste S van?)

erikvd
Forum-lid
Berichten: 237
Lid geworden op: 11 aug 2004 04:12

erikvd 27 mar 2005 16:02

Nee het is: Sustainable Molecular Science & Technology . Jaja, 't is een hele mond vol. (= ook niet altijd even handig als je voor de 689e keer aan je familie/vrienden moet vertellen wat je gaat studeren) 
Kort gezegd houdt de studie in dat ik scheikunde ga studeren met als doel om 'dingen' (processen, energieproductie etc.) duurzamer te maken, dus zodat er bijv. minder afvalstoffen of minder grondstoffen nodig zijn.

anton84
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 mar 2005 01:41

anton84 04 apr 2005 20:04

Hoi Erik,
Als er geen studentenwielrenvereniging is in Leiden, is er zelf een oprichten dan geen optie? Het is een grote studentenstad (volgens mij) dus er zullen vast meer enthousiaste mensen zijn die zo'n club missen. En als je er zelf niet te actief mee bezig wilt, is het natuurlijk altijd goed om het balletje aan het rollen te brengen.
Nou ben ik zelf de voorzitter van Dutch Mountains, dus misschien ben ik een beetje over-enthousiast, maar dat komt omdat het besturen van zo'n vereniging erg leuk is!

erikvd
Forum-lid
Berichten: 237
Lid geworden op: 11 aug 2004 04:12

erikvd 04 apr 2005 20:51

Hee Anton,
Gaaf dat je voorzitter bent van die vereniging! Vooraf wil ik nog ff kwijt dat ik nog nog niet weet waar ik ga op kamers ga, leiden of delft. Het eerste half jaar zal m'n aandacht vooral gaan naar de nieuwe studie, studeren op zich en wat fietsvrienden zoeken daar. Daarna kan ik kijken hoeveel animo er is voor een vereniging (hoeveel enthousiaste wielrenners). Daar moet wel bij worden gezegd dat ik niet bepaald het type ben dat zoiets opzet, maar wie weet verandert dat wel als ik het samen met wat anderen doe.
PS: Jij moet Bikeaddict dan wel kennen, hij is ook lid van de dutchmountains.

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 04 apr 2005 21:07

Quote: Origineel geplaatst door Erik vD op 04 April 2005
PS: Jij moet Bikeaddict dan wel kennen, hij is ook lid van de dutchmountains.


Goh, echt?

anton84
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 mar 2005 01:41

anton84 04 apr 2005 21:36

Ja die ken ik wel

casswn
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 apr 2005 17:09

casswn 02 mei 2005 14:52

Hoi Erik van D,
Er is sinds 22 april een koepelorganisatie voor de studenten wielersport (Studenten Wielersport.Nederland) die je graag helpt bij het zoeken naar andere studenten om jou eventueel mee te helpen om iets in leiden op te zetten mocht je daar nog gaan studeren.
Ik zag vorige week een student op het forum die ook uit leiden komt, misschien kun je via het forum contact leggen met die jongen.

erikvd
Forum-lid
Berichten: 237
Lid geworden op: 11 aug 2004 04:12

erikvd 02 mei 2005 15:47

Hee Cas,
Bedankt voor je reactie. Ik zal de site zeker onthouden. Sowieso duurt het nog ruim een half jaar voordat ik daar studeer, dus tegen die tijd zal ik daar (leiden of delft) wel kijken wat ik doe: lid worden van een vereniging of misschien zelfs met anderen een nieuwe vereniging proberen op te zetten.
 

hdbg
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2005 10:02

hdbg 07 mei 2005 10:18

Doe eens gek, test jezelf op het NK parkoers in Rotterdam. Je bent van harte welkom.
TOERVERSIE NK WIELRENNEN 2005 Voor de tweede keer organiseert Top Sports Group dit jaar een Toerversie voorafgaand aan het Nederlandse Kampioenschap Wielrennen in Rotterdam. Op zondagmorgen 26 juni wordt het officiële, afgesloten parkoers van 9.00 uur tot 11.15 uur opengesteld voor alle sportieve wielerrecreanten die zich hebben ingeschreven.
Ervaar het gevoel om vlak vóór het officiële NK dwars door Rotterdam te fietsen inclusief de beklimming van de Van Brienenoord en Erasmusbrug. Ook de straffe wind op de lange Maasboulevard kan een scherprechter zijn. Uitdagingen dus die er mogen zijn voor de echte wielerliefhebbers. Uw individuele rondetijden worden geregistreerd door middel van een bikechip, er wordt een klassement opgemaakt met uw rondetijden, gemiddelde snelheid en eindklassering.  
 
Om uiterlijk 10:45 mogen deelnemers hun laatste ronde inzetten, degenen die na 10:45 over de finish komen, worden uit de koers gehaald. Let op! Vanwege het snelle parkoers is het dragen van een fietshelm absoluut verplicht, zonder helm mag u niet starten!Aarzel niet, het parkoers is slechts open voor een gelimiteerd aantal deelnemers. Via deze link kunt u zich direct inschrijven: inschrijving.htm Toerfietsen
Het toerfietsen is ook in Nederland uitgegroeid tot een hype. Bijna wekelijks worden grote en kleine wedstrijden georganiseerd in het Limburgse heuvelland, door een bosrijke omgeving of over de eindeloze polderwegen om jezelf het gevoel te geven dat je werkt aan je conditie en je lichaam test door het leveren van een prestatie. De organisatie van het NK wielrennen, altijd op zoek naar nieuwigheden, heeft vorig jaar een begin gemaakt met deze ontwikkeling en vindt het bijna vanzelfsprekend dat naast het wedstrijdfietsen voor jong en oud ook het toerfietsen voor jong en oud aan bod dient te komen.
Bijzonderheden
·          Ruime parkeermogelijkheden rondom het Feyenoord-stadion
·          Vanaf 7 uur zondagmorgen 26 juni gaat het Rotterdamse Topsportcentrum met ontvangstbalies, douche- en kleedruimtes open.
·          De start is pal voor het Feyenoord-stadion; net als de elite
·          De deelnemers rijden op het afgesloten kampioensparkoers
·          Motard-begeleiding van de deelnemers
·          Deskundige medische verzorging ter plekke
·          Registratie van de snelste rondetijd en de beklimming van de Van Brienenoordbrug wordt verzorgd door ChampionChip
·          SMS-service: ntvang uw rondetijden op uw mobiele telefoon
·          Gezellige ambiance voor familieleden rondom het Feyenoord-stadion
·          Herinnering na afloop
 
KostenInschrijfgeld: € 15*Huur Bikechip (ChampionChip) € 2,50* Het inschrijfgeld en de BikeChip huur wordt door middel van een éénmalig machtiging automatisch van u rekening afgeschreven.** Rabobank rekeninghouders ontvangen €2,50 korting, zij betalen dus €15 ipv €17,50
 
Inschrijven
U kunt per direct online inschrijven via de officiële website: color=#800080www.nkwielrennen.nl/toerversie. Hier is tevens alle informatie te vinden omtrent het parkoers en alle bijzonderheden.
 
hdb

janee
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 13 feb 2005 17:29

janee 13 mei 2005 22:31

Dat van die Toer NK is inderdaad leuk, zo ben ik trouwens ook ooit begonnen.
Ikzelf ben lid van een gewone vereniging en ik heb zat tijd voor het wielrennen (studie natuurkunde).
------------
Ik heb een paar vraagjes aan de studenten/ studentes hier op het forum: Zijn er speciale verenigingen voor studenten of zijn jullie lid van een 'gewone' vereniging?Hoeveel tijd hebben jullie om te wielrennen, naast je studie? Dit verschilt natuurlijk per studie, maar hoe zit dit bij jullie?Hebben jullie tips voor een vereniging in Leiden of Delft? (ik ga een studie doen in Leiden en Delft: SMST)
Bedankt, Erik
DM-LM-ORM

casswn
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 apr 2005 17:09

casswn 26 mei 2005 16:26

Hoi Janne,
In welke stad studeer je, is daar geen Studenten Wielersport Vereniging?? Anders is het erg leuk om eens mee te trainen met de Studenten Wielersport Vereniging in jou stad!!!
Groetjes,
Casper

cosmo
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jun 2005 10:21

cosmo 03 jun 2005 17:21

hier in Maastricht is wel een hele goede studenten mountainbike en wielren-vereniging. Dutch Mountains: http://www.studver.unimaas.nl/dutchmountains/.
<a target="_blank" href= "http://www.karluk.nl">World of Cycling Racing; Alles over wielrennen en de wielersport</a>

Plaats reactie