Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielrennen in studententijd

erikvd
Forum-lid
Berichten: 237
Lid geworden op: 11 aug 2004 04:12

erikvd 20 mar 2005 22:47

Ik heb een paar vraagjes aan de studenten/ studentes hier op het forum: Zijn er speciale verenigingen voor studenten of zijn jullie lid van een 'gewone' vereniging?Hoeveel tijd hebben jullie om te wielrennen, naast je studie? Dit verschilt natuurlijk per studie, maar hoe zit dit bij jullie?Hebben jullie tips voor een vereniging in Leiden of Delft? (ik ga een studie doen in Leiden en Delft: SMST)
Bedankt, Erik

wijkie
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 jul 2004 20:25

wijkie 21 mar 2005 10:46

Hallo Erik,
Ik studeer in Leiden (nog heel even dan ben ik klaar). Ik ben nooit lid geweest van een club. Wielrennen doe ik met vrienden van de studentenvereniging en uit mijn huis.
Over het algemeen zijn er behoorlijk wat studenten hier die fietsen. De omgeving leent zich er ook wel goed voor. De wielerclub hier in Leiden heeft Swift maar ik weet niet of daar veel studenten lid zijn.
In Delft is volgens mij wel een actieve studentenwielerclub, je moet maar eens aan TyrW vragen, volgens mij was/is die daar lid.
Groeten,
Allard

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 21 mar 2005 11:30

Ik had al klaar moeten zijn met m'n opleiding (lerarenopleiding algemene economie/ bedrijfseconomie aan de NHL te Leeuwarden). Helaas heb ik nogal wat vertraging opgelopen in het derde jaar en loopt het dus een jaar uit. Die ben ik nu aan afronden, uiteindelijk doe ik dus over de studie 5 ipv 4 jaar. Intussen ben ik al lekker aan het werk en tussendoor met de studie bezig.
Ik heb ook nooit bij een club oid gezeten. Fiets meestal alleen en zo nu en dan met een studiegenoot. Heb er ook nooit echt de behoefte aan gehad.
Over tijd denk ik niet na. Fietsen hoort inmiddels gewoon bij m'n dagelijkse ritme. Ik trek daar gemiddeld toch wel zo'n 1,5 á 2 uur per dag voor uit. PUNT. Elke dag ff ontspannen is gewoon belangrijk, dan wil de studie ook veel beter als je je dan ff uit kunt leven op de fiets!

wijkie
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 jul 2004 20:25

wijkie 21 mar 2005 12:09

Quoten: Origineel geplaatst door mensma op 21 Maart 2005


Elke dag ff ontspannen is gewoon belangrijk, dan wil de studie ook veel beter als je je dan ff uit kunt leven op de fiets!


Precies! Elke dag sporten houdt de geest scherp! Een gezonde geest in een gezond lichaam zeg maar...pfffffffff zweef!
Allard

erikvd
Forum-lid
Berichten: 237
Lid geworden op: 11 aug 2004 04:12

erikvd 21 mar 2005 17:01

Hee Allard,
Bedankt voor je reactie. Op welke studentenvereniging zit je? Is er nog een studentenvereniging in het bijzonder aan te raden wat betreft wielrennen? Goed om te horen dat er heel wat fietsende studenten zijn daar!
QuoteIn Delft is volgens mij wel een actieve studentenwielerclub, je moet maar eens aan TyrW vragen, volgens mij was/is die daar lid.
>Nou Tyr W, bij deze...

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 21 mar 2005 18:01

In Delft zit WTOS, de studenten wielren- en mountainbikeclub.

Ik zit zelf sinds het begin van mijn studie bij de Maastrichtse studenten wielerclub Dutch Mountains, maar ik heb een jaartje bij een locale "burgervereniging" gezeten omdat ik daar met een KNWU licentie kon rijden en bij mijn eigen club niet. Dit jaar rijd ik gewoon bij de studentenclub wedstrijden maar dan met een NWB amateur A licentie (i.p.v. KNWU).

Met mijn studie was het prima te combineren, hoewel ik in sommige perioden zo obsessief bezig was met de sport dat sommige studie onderdelen er wel een beetje bij in schoten. Maar met een beetje discipline (wat ik iets te weinig heb) kun je je studie best combineren zelfs met wielrennen op hoog niveau. Bij mijn universiteit kun je ook een topsport-status aanvragen wat het allemaal nog wat makkelijker doet combineren.

wijkie
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 jul 2004 20:25

wijkie 22 mar 2005 12:15

Quoten: Origineel geplaatst door Erik vD op 21 Maart 2005


 Is er nog een studentenvereniging in het bijzonder aan te raden wat betreft wielrennen?


Hahaha, nee volgens mij maakt dat echt niets uit. Er zijn geen verenigingen die een wielersub hebben naar mijn weten.
De meeste mensen fietsen gewoon met hun vrienden.
Allard

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 22 mar 2005 15:52

Erik bedoelde een studenten wielerclub denk ik, niet een wielersub binnen een gezelligheidsvereniging.

En ik denk dat het antwoord moet zijn: ga gewoon bij de locale studenten wielerclub, heel gezellig, extra motivatie om te trainen, mogelijkheid om wedstrijden te rijden etc etc

wijkie
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 jul 2004 20:25

wijkie 22 mar 2005 20:26

Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 22 Maart 2005

En ik denk dat het antwoord moet zijn: ga gewoon bij de locale studenten wielerclub, heel gezellig, extra motivatie om te trainen, mogelijkheid om wedstrijden te rijden etc etc


Daar ligt het probleem: in Leiden is er geen studenten wielerclub. Je hebt wel Swift dat is de 'gewone' wielerclub hier. Volgens mij is zelfs de hoofdredacteur van FIETS er lid..
Allard

remi
Forum-lid
Berichten: 379
Lid geworden op: 09 aug 2004 17:29

remi 22 mar 2005 23:52

kunnen jullie eigenlijk wielrennen, student zijn, en uitgaan (wat dat doen toch al die studenten toch zoveel :P) met elkaar combineren? lijkt me mooi dat ga ik dan ook doen! (lekker naar een universiteit heb je lekker veel tijd, 1 uurtje per dag naar collega áls je zin hebt :P (zo doet me broer het haha)
gr. Remi

erikvd
Forum-lid
Berichten: 237
Lid geworden op: 11 aug 2004 04:12

erikvd 23 mar 2005 00:10

Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 22 Maart 2005

Erik bedoelde een studenten wielerclub denk ik, niet een wielersub binnen een gezelligheidsvereniging. En ik denk dat het antwoord moet zijn: ga gewoon bij de locale studenten wielerclub, heel gezellig, extra motivatie om te trainen, mogelijkheid om wedstrijden te rijden etc etc


Ik bedoelde toch wel een wielersub binnen een gezelligheidsvereniging. Ik dacht dat er wel verschil zat tussen gezel. verenigingen qua wielrennen. Bijv. dat 'die ene gezelligheidsvereniging' er bekend om staat dat er heel wat wielrennende leden zijn ofzo.  Ik moet nog ff kijken of ik in leiden of delft op kamers ga. Stel dat het leiden wordt, dan zal ik wel bij de lokale 'normale' wielervereniging kijken, Swift dus. Als het Delft wordt dan zal het vast en zeker WTOS worden, die site trok me wel.Maar in ieder geval bedankt voor jullie antwoorden, bikeaddict & allard!

robbie
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 jan 2005 17:05

robbie 23 mar 2005 18:21

Quoten: Origineel geplaatst door Remi op 22 Maart 2005


kunnen jullie eigenlijk wielrennen, student zijn, en uitgaan (wat dat doen toch al die studenten toch zoveel :P) met elkaar combineren? lijkt me mooi dat ga ik dan ook doen! (lekker naar een universiteit heb je lekker veel tijd, 1 uurtje per dag naar collega áls je zin hebt :P (zo doet me broer het haha)
gr. Remi

Wielrennen, student zijn en uitgaan is best te combineren. Ik ben zelf student en doe het dus allemaal! Meestal heb je wel tijd genoeg om te fietsen en anders maak je maar tijd! En op zondag fietsen is misschien niet zo'n goed idee, maar zelfs dat doe ik weleens ;)

Plaats reactie