Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielrennen in studententijd

erikvd
Forum-lid
Berichten: 237
Lid geworden op: 11 aug 2004 04:12

erikvd 20 mar 2005 22:47

Ik heb een paar vraagjes aan de studenten/ studentes hier op het forum: Zijn er speciale verenigingen voor studenten of zijn jullie lid van een 'gewone' vereniging?Hoeveel tijd hebben jullie om te wielrennen, naast je studie? Dit verschilt natuurlijk per studie, maar hoe zit dit bij jullie?Hebben jullie tips voor een vereniging in Leiden of Delft? (ik ga een studie doen in Leiden en Delft: SMST)
Bedankt, Erik

wijkie
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 jul 2004 20:25

wijkie 21 mar 2005 10:46

Hallo Erik,
Ik studeer in Leiden (nog heel even dan ben ik klaar). Ik ben nooit lid geweest van een club. Wielrennen doe ik met vrienden van de studentenvereniging en uit mijn huis.
Over het algemeen zijn er behoorlijk wat studenten hier die fietsen. De omgeving leent zich er ook wel goed voor. De wielerclub hier in Leiden heeft Swift maar ik weet niet of daar veel studenten lid zijn.
In Delft is volgens mij wel een actieve studentenwielerclub, je moet maar eens aan TyrW vragen, volgens mij was/is die daar lid.
Groeten,
Allard

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 21 mar 2005 11:30

Ik had al klaar moeten zijn met m'n opleiding (lerarenopleiding algemene economie/ bedrijfseconomie aan de NHL te Leeuwarden). Helaas heb ik nogal wat vertraging opgelopen in het derde jaar en loopt het dus een jaar uit. Die ben ik nu aan afronden, uiteindelijk doe ik dus over de studie 5 ipv 4 jaar. Intussen ben ik al lekker aan het werk en tussendoor met de studie bezig.
Ik heb ook nooit bij een club oid gezeten. Fiets meestal alleen en zo nu en dan met een studiegenoot. Heb er ook nooit echt de behoefte aan gehad.