Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielrennen in studententijd

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 03 jun 2005 19:27

Quote: Origineel geplaatst door cosmo op 03 Juni 2005
hier in Maastricht is wel een hele goede studenten mountainbike en wielren-vereniging. Dutch Mountains: http://www.studver.unimaas.nl/dutchmountains/.





Dank je!

anton84
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 mar 2005 01:41

anton84 03 jun 2005 20:35

Quote: Origineel geplaatst door cosmo op 03 Juni 2005
hier in Maastricht is wel een hele goede studenten mountainbike en wielren-vereniging. Dutch Mountains: http://www.studver.unimaas.nl/dutchmountains/.

cas_
Forum-lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 06 jun 2005 00:49

cas_ 08 jun 2005 21:27

Hallo,
Hier nog een wielrennende student! Eentje uit Amsterdam. Weet één van jullie of er in Amsterdam een ECHTE wielrenver. is? Ik ken wel Skits maar dat is meer een schaatsver. die in de zomer fietsen, geloof ik.
Casper, (he leuk naamgenoot) wat houdt die SWN nu precies in. Ik heb net 15 min. jullie site (via dit forum) ontdekt. Ik las in een bericht hierboven dat je met de plaatselijke WSN kring kan gaan fietsen oid? Ik heb wel een aantal fietsmaten hier in Amsterdam en de meeste daarvan zijn lid van ASC Olympia, dat is, voor zover ik weet, een gewone burgervereniging.
Hebi k nog een vraag die hier ook (beetje) betrekking op heeft en jullie misschien kunnen beantwoorden; Wat zijn nu de verschillende licenties/niveau's? Ik weet dat je A, B en C-licenties hebt waarbij A het hoogst is. Wat zijn dan: beloftes, jongelingen, neo-profs etc etc.....
Ik zou bv. wel eens op het parcours avn Sloten mee willen rijden (zaterdag) maar dan heb je een licentie nodig en die kan je weer alleen krijgen als je lid bent bij een vereniging? Zonder licentie meerijden kan ook maar dan alleen bij de trimmers?
Bv. die gasten die bij Lowik, AXA, Skil-Moser en dat soort ploegen rijden, wat zijn die dan? Zitten vrij jonge jongens (17?) maar ook oudere gasten bij (30?) Zijn dat studenten, werkende mensen of krijgen ze vol betaald bij die ploegen, lijkt me niet dat je er nog een baan naast kunt hebben.
Nog wielrenners uit Amsterdam hier?
Gr. Cas(per)
"hooghartig als van adel, deint de perzik boven het zadel" G. Cox

remi
Forum-lid
Berichten: 379
Lid geworden op: 09 aug 2004 17:29

remi 09 jun 2005 00:31

Quoten: Origineel geplaatst door cosmo op 03 Juni 2005

hier in Maastricht is wel een hele goede studenten mountainbike en wielren-vereniging. Dutch Mountains: http://www.studver.unimaas.nl/dutchmountains/.

ik denk dat ik in maastricht ga studere, mooie omgeving om te fietse + leuke vereniging + leuke stad etc, me broer studeert er nu ook maar die gaat weg maar ik kom er over 2 jaar heen denk ik

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 13 jun 2005 03:01

Hoi,


Toffe bedoening daar in Nederland, vooral Maastricht, met die studenten-wielerclubs. No such things in Belgium.

Ik studeer rechten in Gent. Sport met studie combineren is geen makkie, maar een topsportstatuut helpt wel.
Er zijn nog wel student-wielrenners aan de universiteit en de hogescholen in de stad, dus ik kan wel afspreken met de jongens die ik ken om samen te trainen. Er vertrekt ook elke ochtend een trainingsgroep langs de Schelde, of in het voorjaar train ik met de buitenlandse profs die in Gentse hotels logeren tijdens hun wedstrijdseizoen.

kZit momenteel in een niet-competitieperiode wegens examens... rotte boel hoor.


Grtz,
hou jullie taai!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

remi
Forum-lid
Berichten: 379
Lid geworden op: 09 aug 2004 17:29

remi 13 jun 2005 14:43

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 13 Juni 2005

Hoi,Toffe bedoening daar in Nederland, vooral Maastricht, met die studenten-wielerclubs. No such things in Belgium. Ik studeer rechten in Gent. Sport met studie combineren is geen makkie, maar een topsportstatuut helpt wel.Er zijn nog wel student-wielrenners aan de universiteit en de hogescholen in de stad, dus ik kan wel afspreken met de jongens die ik ken om samen te trainen. Er vertrekt ook elke ochtend een trainingsgroep langs de Schelde, of in het voorjaar train ik met de buitenlandse profs die in Gentse hotels logeren tijdens hun wedstrijdseizoen.kZit momenteel in een niet-competitieperiode wegens examens... rotte boel hoor. Grtz,hou jullie taai!

met buitenlandse profs!? wat vet!! willen zij wel met jouw trainen en hoe je hun wel bij? 

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 13 jun 2005 14:58

Quote: Origineel geplaatst door Remi op 13 Juni 2005
met buitenlandse profs!? wat vet!! willen zij wel met jouw trainen en hoe je hun wel bij?




Oh, je leert elkaar snel kennen... Veel buitenlanders rijden vanuit Gent 's morgens mee met de groep die om 9u langs de Schelde vertrekt.

Ik leerde dit voorjaar Tomas Vaitkus kennen toen we samen opgaven in een kermiskoers en we in de kleedkamers zaten te babbelen. Kwam hem later nog eens op training tegen en zo spraken we af en toe eens af. Kon later dan ook mee met AG2R gaan trainen.

Enne... profs trainen niet per se harder dan amateurs hoor, don't worry. Sommigen trainen zelf echt traag, onprofessioneel of weinig.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

brecht.be
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 apr 2004 14:45

brecht.be 13 jun 2005 15:15

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 13 Juni 2005

Oh, je leert elkaar snel kennen... Veel buitenlanders rijden vanuit Gent 's morgens mee met de groep die om 9u langs de Schelde vertrekt.Ik leerde dit voorjaar Tomas Vaitkus kennen toen we samen opgaven in een kermiskoers en we in de kleedkamers zaten te babbelen. Kwam hem later nog eens op training tegen en zo spraken we af en toe eens af. Kon later dan ook mee met AG2R gaan trainen.Enne... profs trainen niet per se harder dan amateurs hoor, don't worry. Sommigen trainen zelf echt traag, onprofessioneel of weinig.


Aha, bekend volk :) Welkom Pieter! Zeker een belangrijke meerwaarde voor ons forum!En aan de rest: watch this guy! Ik heb hem ooit daags voor de ronde van Vlaanderen eens in het centrum van Sint-Denijs een vrachtauto weten remonteren die minstens zestig per uur reed :) Volgens mij gaan we er nog van horen nadat zijn studies afgelopen zijn!
 Nadat z'n studies afgelopen zijn direct transfer naar een protour ploeg ;)
Gazelle Torrente 2002

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 13 jun 2005 15:24

Quote: Origineel geplaatst door Brecht.[Be] op 13 Juni 2005
Aha, bekend volk :) Welkom Pieter! Zeker een belangrijke meerwaarde voor ons forum!
En aan de rest: watch this guy! Ik heb hem ooit daags voor de ronde van Vlaanderen eens in het centrum van Sint-Denijs een vrachtauto weten remonteren die minstens zestig per uur reed :) Volgens mij gaan we er nog van horen nadat zijn studies afgelopen zijn!
Nadat z'n studies afgelopen zijn direct transfer naar een protour ploeg ;)




   

Lol, gij hier op dit forum.


En niet overdrijven hé makker!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

brecht.be
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 apr 2004 14:45

brecht.be 13 jun 2005 16:13

Gazelle Torrente 2002

pietje
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 aug 2005 18:10

pietje 05 aug 2005 18:20

Amsterdammers zijn OK!
Ik studeer medicijnen in Amsterdam en fiets hier ook zoveel mogelijk, meestal in mn eentje. Mijn ervaring leert dat ik dan gewoon het hardst fiets. Ik heb de toerversie v/h NK in Rotterdam gereden en dat was heel vet! Mijn eerste ervaring met rijden in een peleton. Nu ben ik verslaafd, probeer sindsdien in verenigingsverband te rijden. SKITS is volgens mij ook niet zo bijzonder, de beste verhalen hoor ik over Olympia, maar ik vraag me af hoeveel studenten daar bij zitten. Ik ga binnenkort maar eens met ze meerijden in Sloten, je kan daar een daglicentie halen en meerijden, als het wat is word ik lid, want ik wil heel graag wedstrijden gaan rijden. Is lid worden van een vereniging dan de meest slimme zet denken jullie? Van die website van olympia word ik alleen totaal niet wijs. Heb jij ook plannen om wedstrijden te rijden?

vassago
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 apr 2005 19:38

vassago 07 aug 2005 20:57

Ik combineer het ook met mijn studie. Ik studeer in Rotterdam maar loop nu stage in Noordwijk. Overdag kan ik dus nooit gaan fietsen wat ik wel jammer vind, maar goed. Ik fiets alleen in het weekend want om elke week de fiets heen en weer te slepen vanaf Vlissingen naar Noordwijk met de trein is ook niks.
Na mijn stage weer goede hoop om elke dag te gaan fietsen.
/

Plaats reactie