Over de wielersport en zijn beoefenaars.

De sprinters uit de tour.

dskv
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 jun 2005 23:31

dskv 26 jun 2005 23:41

Wie zien jullie als de beste sprinters voor de tour ?
Vele 'rassprinters' zijn niet van de partij waardoor er wss enkele verrassingen zullen zijn voor de ereplaatsen in de vlakke ritten.
Wie zien jullie als de top 15 voor de vlakke ritten ?

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 27 jun 2005 02:57

Quoten: Origineel geplaatst door dskv op 26 Juni 2005


Wie zien jullie als de beste sprinters voor de tour ?
Vele 'rassprinters' zijn niet van de partij waardoor er wss enkele verrassingen zullen zijn voor de ereplaatsen in de vlakke ritten.
Wie zien jullie als de top 15 voor de vlakke ritten ?


Hoho... 15 is nogal veel gevraagd, maar ik zie Robbie McEwen duidelijk als de snelste man! In de rechtstreekse confrontaties in de Giro is toch verschillende keren gebleken dat hij de snelste was, zeker als je de "remontes" van Robbie bekijkt in spurten waar hij van heel ver moest aanzetten.
Boonen liet zich in de Ronde van Zwitserland ook duidelijk vloeren door McEwen. En toch maakt ook Boonen kans op ritzeges, maar ik denk dat hij duidelijker moet "gepiloteerd" worden. Ik verwacht ook veel van Thor Hushovd die in bloedvorm is, en van een goede Baden Cooke en Eisel (als die laatste de TdF rijdt) bij FdJeux. Bij een mindere dag van McEwen heeft Davitamon-Lotto ook nog Fred Rodriguez achter de hand. En dan zijn Stuart O'Grady en Valverde ook nog snel aan de meet.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

dskv
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 jun 2005 23:31

dskv 27 jun 2005 17:43

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 27 Juni 2005


Quoten: Origineel geplaatst door dskv op 26 Juni 2005


Wie zien jullie als de beste sprinters voor de tour ?
Vele 'rassprinters' zijn niet van de partij waardoor er wss enkele verrassingen zullen zijn voor de ereplaatsen in de vlakke ritten.
Wie zien jullie als de top 15 voor de vlakke ritten ?


Hoho... 15 is nogal veel gevraagd, maar ik zie Robbie McEwen duidelijk als de snelste man! In de rechtstreekse confrontaties in de Giro is toch verschillende keren gebleken dat hij de snelste was, zeker als je de "remontes" van Robbie bekijkt in spurten waar hij van heel ver moest aanzetten.
Boonen liet zich in de Ronde van Zwitserland ook duidelijk vloeren door McEwen. En toch maakt ook Boonen kans op ritzeges, maar ik denk dat hij duidelijker moet "gepiloteerd" worden. Ik verwacht ook veel van Thor Hushovd die in bloedvorm is, en van een goede Baden Cooke en Eisel (als die laatste de TdF rijdt) bij FdJeux. Bij een mindere dag van McEwen heeft Davitamon-Lotto ook nog Fred Rodriguez achter de hand. En dan zijn Stuart O'Grady en Valverde ook nog snel aan de meet.
 


Ik zie er momenteel een 10 tal, maar die zijn de 'gekenden'.
Mc Ewen
Boonen
Hunter
Hushovd
Casper
McGee
Cooke
Hasselbacher
Nazon JP
O'Grady
 
Zien jullie nog outsiders ?

erikvd
Forum-lid
Berichten: 237
Lid geworden op: 11 aug 2004 04:12

erikvd 27 jun 2005 20:42

Ik reken hasselbacher, mcgee, hunter en caspar niet bepaald tot de top 5 iedere sprintetappe.

remi
Forum-lid
Berichten: 379
Lid geworden op: 09 aug 2004 17:29

remi 27 jun 2005 21:03

de sprinters die ik in mijn tourtoto heb is - hushovd - boonen, o'grady - mcewen, welke 5-de zal ik nemen? gr. Remi

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 27 jun 2005 22:42

Quoten: Origineel geplaatst door Erik vD op 27 Juni 2005

Ik reken hasselbacher, mcgee, hunter en caspar niet bepaald tot de top 5 iedere sprintetappe.


Ik vergat er idd enkele.
Bovendien dacht ik dat Haselbacher niet in de Tourselectie van Gerolsteiner zit!! Op die manier kan McEwen overeind blijven.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

dskv
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 jun 2005 23:31

dskv 29 jun 2005 19:08

Doet Kirsipuu nu mee of niet ?

erikvd
Forum-lid
Berichten: 237
Lid geworden op: 11 aug 2004 04:12

erikvd 30 jun 2005 13:09

Quoten: Origineel geplaatst door Remi op 27 Juni 2005

de sprinters die ik in mijn tourtoto heb is - hushovd - boonen, o'grady - mcewen, welke 5-de zal ik nemen? gr. Remi

Bij jouw spel kosten rennners geen punten hè? Dan zou ik McEwen nemen.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 30 jun 2005 15:49

As said, geen Haselbacher in de Gerolsteiner-selectie: Levi Leipheimer (USA)
Robert Förster (Ger)
Sebastian Lang (Ger)
Michael Rich (Ger)
Ronny Scholz (Ger)
Georg Totschnig (Aut)
Fabian Wegmann (Ger)
Peter Wrolich (Aut)
Beat Zberg (Swi)  Volledige deelnemerslijst voor de Tour:http://www.cyclingnews.com/road/2005/to ... =startlist 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

giant-giant
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jun 2005 12:38

giant-giant 01 jul 2005 13:26

Op dit moment lijkt McEwen mij het sterkst, kan een mooie strijd worden met Boonen, Hushovd en Cooke, met een aantal outsiders als Hunter en Nazon.

mars_vos
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 12 nov 2004 22:40

mars_vos 01 jul 2005 17:38

jmmr dat freire er niet bij is.Zou hem wel eens willen zien in de tour.had rabo in ieder geval nog een paar overwinningkjes kunnen hebben.dit is toch ook niet echt een tour voor de sprinters.(nog 1 nachtje en dan begint het)
keep the bike alive

dskv
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 jun 2005 23:31

dskv 03 jul 2005 21:55

Voila, Boonen heeft zijn kaartje afgegeven, de kop is eraf.
De druk komt nu enkel op de schouders te liggen van zijn concurrenten.
 
Go Tom !!

Plaats reactie