Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2005

timowr
Forum-lid
Berichten: 689
Lid geworden op: 11 sep 2004 17:54

timowr 03 jul 2005 01:03

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 02 Juli 2005

Armstrongs fietsje... wow!!




Is niet zo handig zo'n gejatte foto van www.cyclingnews.com zonder credits terwijl ze de laatste tijd zo druk zijn met jagen op jatters. Is maar een tip:  niet meer doen.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 03 jul 2005 01:52

Quoten: Origineel geplaatst door TimoWr op 02 Juli 2005

Is niet zo handig zo'n gejatte foto van http://www.cyclingnews.com zonder credits terwijl ze de laatste tijd zo druk zijn met jagen op jatters. Is maar een tip:  niet meer doen.


Hmmm... wat is er op tegen? tIs maar dat ik juridisch geen foto "jat" maar enkel een hot-linking leg (nl. de url hiertussen "" plaats); het zit juridisch anders in elkaar als ik hem op een andere webspace gooi, niet?
 
(hetzelfde geldt bv. voor mijn banner hieronder, of het plaatje uit de eerste post...)
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 03 jul 2005 02:00

Je "jat" wel hun bandbreedte, als op 100 fora steeds dat plaatje geladen moet worden, dan merken ze dat wel...

timowr
Forum-lid
Berichten: 689
Lid geworden op: 11 sep 2004 17:54

timowr 03 jul 2005 02:00

Probleem is dat je bij vrijwel alle browsers als je rechts klikt op de afbeeldingen op die site, je een tekst krijgt dat dit copy right protected is en je dus niet mag linken en/of downloaden. Bij o.a. firefox krijg je die tekst niet maar dat betekent niet dat het dan plotseling wel mag.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 03 jul 2005 02:09

Quoten: Origineel geplaatst door TimoWr op 03 Juli 2005



Probleem is dat je bij vrijwel alle browsers als je rechts klikt op de afbeeldingen op die site, je een tekst krijgt dat dit copy right protected is en je dus niet mag linken en/of downloaden. Bij o.a. firefox krijg je die tekst niet maar dat betekent niet dat het dan plotseling wel mag.



Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 03 Juli 2005



Je "jat" wel hun bandbreedte, als op 100 fora steeds dat plaatje geladen moet worden, dan merken ze dat wel...



True... ze hebben een simpele "right click disable" geïnstalleerd (hoewel ze 't de laatste tijd niet meer doen op hun foto's), doorzichtig, en werkt idd niet voor Mozilla Firefox. Er zijn beter manieren om je foto's te beschermen.
Nu, als rechtenstudent vind ik het wel boeiend uit te zoeken in hoeverre het kan (lees: juridisch niet strafbaar is), maar ik meen dat dit momenteel mag. Ik weet niet of het technisch mogelijk is te achterhalen wie er allemaal hotlinkt naar hun server, maar ik denk het wel hé... Er zijn servers waarnaar je niet eens kan hotlinken vanop een andere site (bv. geocities-websites).
Hebben jullie er iets op tegen? Valt op te lossen... dan zet ik in het vervolg enkel de url.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

timowr
Forum-lid
Berichten: 689
Lid geworden op: 11 sep 2004 17:54

timowr 03 jul 2005 02:10

Het was meer een waarschuwing dan kritiek.

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 03 jul 2005 02:11

Ik heb ook menig CN plaatje ge-hotlinked op dit forum, maar sinds ze tegenwoordig dat minder op prijs stellen wil ik me daar wel in schikken. Het zijn toch sympathieke gasten, heb een keer een hele emailconversatie met enkele van hun redacteurs gehad over een van hun reviews.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 03 jul 2005 02:17

Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 03 Juli 2005

Ik heb ook menig CN plaatje ge-hotlinked op dit forum, maar sinds ze tegenwoordig dat minder op prijs stellen wil ik me daar wel in schikken. Het zijn toch sympathieke gasten, heb een keer een hele emailconversatie met enkele van hun redacteurs gehad over een van hun reviews.


 
Idd een prima website; hou er wel van.
Een ex-ploegmaat van me, de Aussie Kane Oakley (kwam in onze ploeg na een telefoontje van Brakelnaar Robbie McEwen, die op 1km van het clublokaal woont), is overgestapt naar de Cyclingnews continentale ploeg overigens.
 
Quoten: Origineel geplaatst door TimoWr op 03 Juli 2005

Het was meer een waarschuwing dan kritiek.


No prob zenne.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

maatchen
Forum-lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 24 aug 2004 13:09

maatchen 03 jul 2005 22:03

Boonen!

Na de deceptie van mijn groene favoriet van gisteren, 3 minuten+ is toch te veel voor een goede tijdrijder, vandaag een tweede plaats. Zie weer hoop. Als de timing nog iets beter wordt.......

Morgen naar Tours.

Cooke
McEwen
Hushovd
Boonen
Pineau

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 03 jul 2005 22:14

Zeker netjes gedaan van Boonen, McEwen was toch wel de man in bloedvorm dit jaar.

Het viel me trouwens op dat er 2 man in het CSC treintje (Zabriksie en wrsch Julich) een slankere versie van de Cervelo bereden. Een of andere SL versie?

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 04 jul 2005 15:09

Hoorde dat McEwen niet op zijn 11 kon schakelen. Iets verkeerd met de derailleur.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 04 jul 2005 15:17

Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 03 Juli 2005

Zeker netjes gedaan van Boonen, McEwen was toch wel de man in bloedvorm dit jaar.


Heel krachtig van Boonen, maar op 't moment dat hij naar de andere kant van de weg naar McEwens wiel schiet schakelt hij -onbedoeld- Baden Cooke wel vollédig uit met een kwak. Super krachtig van Boonen.
Ook Hushovd spurtte gewoon heel snel maar die zette te laat aan.
McEwens startsnelheid was gigantisch en hij viel gewoon stil: te vroeg op kop dus. McEwen raakte idd niet op z'n 11.. heb ik het verkeerd als ik denk dat de schakel naar het zwaarste tandje bij Campa de moeilijkste is?? Ik heb er gisteren in koers ook last van gehad (mijn oplossing is dan even opschakelen en ineens naar het zwaarste tillen, waar in een spurt geen tijd voor is natuurlijk).
Denk dat dit idd de 3 sterkste mannen zijn!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie