Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2005

schmo
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 12 feb 2005 12:47

schmo 06 jul 2005 12:16

Echt balen om door haperend materiaal te vallen en de gele trui kwijt te spelen. Armstrong nu al in het geel, tegenstand weer te defensief ben ik bang, als Boonen de lijn doortrekt zit een strijd om het groen tot in Parijs er ook niet in.... Er kan nog van alles gebeuren, de koers kan vreemd uitpakken, hoop ik dan...

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 06 jul 2005 15:03

Lance rijdt nu al in het geel, hij heeft de tour nu al gewonnen, ik vind er geen zak meer aan.++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++Dat ligt niet aan Lance en zijn ploegleider, maar aan de onmacht van zijn concurrenten. De Amerikanen geven de Europeanen gewoon rijles zoals blijkt uit de stand van vandaag na de tijdritten. Ze kunnen alleen maar hopen dat Lance door  het een of ander ongemak of ongeluk minuten verliest want met ECHT koersen maken ze er geen bal van. Als hij het zou willen wint hij de TdF nog 3x bij gebrek aan tegenstanders.Het verschil lijkt nu nóg groter dan in voorgaande jaren. Nu is het voor Lance nog een kwestie van meegaan in de bergen en nog wat tijdwinst pakken bij aankomsten bergop. Dan nog ff de puntjes op de  " I  "  zetten in de tijdrit voor Parijs en the  Boss heeft nummer 7 op zijn naam staan. De rest maar jammeren ipv aanvalluh!Misschien dan der Jan nog wat presteert als hij eindelijk in vorm is, maar dat zal te laat zijn. De rest figureert zoals in alle voorgaande jaren.
 
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 06 jul 2005 15:15

Ik begrijp de ontgoocheling over "spanning in de Tour" maar ten dele...

Mbt de ploegentijdrit... viel er iets anders te verwachten dan dat Discovery de beste zou zijn? Basso verloor maar 2 seconden: dat had ik vóór de Tour niet verwacht en is alleen maar goed voor de spanning. En van T-Mobile mag ook gezegd worden dat ze toch wel beter dan verwacht presteerden: vorig jaar wrong Illes Balears er zich nog tussen.
Enkel de eerste tijdrit zorgde dus voor verschillen die niet echt verwacht werden.

Voorts is er dus nog een hele Tour om Armstrong te bestoken: met Basso, Vinokourov, Landis, Ullrich,...

En wat kan je als wielerliefhebber meer verwachten dan een favoriet die in zijn beste conditie aan de start verschijnt? Hetzelfde geldt voor Vinokourov en Basso.
Van Ullrich weten we het niet (al stel ik me ernstig vragen bij zijn "ik vlieg eens door een ruit"-incident), maar daar kan je nu eenmaal niet aan doen als de man zich niet 100 WENST voor te bereiden. Ik begrijp dan ook moeilijker dat je voor zo'n man kan blijven supporteren: iemand die willens nillens ónder zijn capaciteiten rijdt.


We mogen nog mooie topsport verwachten. En als nu eenmaal de grootste atleet (qua capaciteiten, spirit, voorbereiding) van het peloton, Armstrong dus, de beste blijkt, dan verdient ie het. En ik zal als wielerliefhebber er ook ontzettend van genieten!!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 06 jul 2005 15:32

Ullrich: Ik vind het niet eerlijk om van hem als enige in het hele peleton te verwachten dat hij meer en anders traint. Vorig jaar zijn letterlijk ALLE kopmannen door het ijs gezakt. Allemaal, stuk voor stuk. Alleen bij Ullrich zeggen we dan dat hij meer had moeten trainen. Ullrich kan gewoonweg niet meer trainingsarbeid aan dan nu het geval is. Meer trainen betekent minder presteren, daar ben ik van overtuigd. Ik stel wel vraagtekens bij het programma dat hij rijdt. Ik denk dat hij gebaat is bij meer races, gewoon meerijden vanaf april. Niet te gek natuurlijk, maar meer ritme dan nu.
Als je naar de tijdsverschillen kijkt, hoeft het nog lang niet gedaan te zijn. Ook grote kampioenen kunnen ziekjes worden en 6 minuten aan de zeem krijgen. Acht het zeer onwaarschijnlijk, maar het kan wel.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 06 jul 2005 15:43

Quote: Origineel geplaatst door ponsteen op 06 Juli 2005
Ullrich: Ik vind het niet eerlijk om van hem als enige in het hele peleton te verwachten dat hij meer en anders traint. Vorig jaar zijn letterlijk ALLE kopmannen door het ijs gezakt. Allemaal, stuk voor stuk. Alleen bij Ullrich zeggen we dan dat hij meer had moeten trainen. Ullrich kan gewoonweg niet meer trainingsarbeid aan dan nu het geval is. Meer trainen betekent minder presteren, daar ben ik van overtuigd. Ik stel wel vraagtekens bij het programma dat hij rijdt. Ik denk dat hij gebaat is bij meer races, gewoon meerijden vanaf april. Niet te gek natuurlijk, maar meer ritme dan nu.


Ik denk niet dat je Ullrich zomaar mag vergelijken met andere kopmannen. Samen met Armstrong is Ullrich zowat hét wereldtalent van zijn generatie voor het grote rondewerk: al de andere kopmannen in het peloton kunnen qua fysiek potentieel alleen maar hun hielen likken.
Maar naast die ongelooflijke begaafdheid moet je ook trainingsarbeid zetten, een mentaliteit, een gedrevenheid. Als je merkt dat Ullrich vorig jaar door de ingenieurs van Audi is voorgesteld om in de windtunnel aan zijn tijdritpositie te werken en hij gewoon niet opdaagde, als je merkt dat hij tevoren niet eens de ritten ging verkennen (wrslk de reden waarom hij ooit viel in de afdaling van de Peyresourde), sja... Ik las onlangs in het boek van Wilcockson dat Ullrich zegt dat "renners hun eigen beste trainers zijn". Ik kan dan alleen maar vaststellen dat die man er niet het maximale uit haalt.

En het maximum halen uit je capaciteiten, dat is nu toch net wat niet van Vinokourov, Basso, Beloki ed. gezegd kan worden de laatste jaren. Die jongens zijn gewoon iets minder getalenteerd dan Armstrong, maar zetten schitterende resultaten neer!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

maatchen
Forum-lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 24 aug 2004 13:09

maatchen 06 jul 2005 19:27

Boonen-McEwen 2-1

Kreeg McEwen toch gelijk, het is mogelijk om Boonen te verslaan. En ik, tja, vervelende valpartij valk voor de finish, en Boonen was daar ook 'bij' , maar ik erger me toch weer aan de verkeerde timing van mijn groene favoriet. (Geel interesseert me al niet meer. De enige mogelijkheid die ik zie (nee, geen pech voor Armstrong) is een samenwerking tussen wat groten tegen Armstrong, maar dat is teveel gevraagd, ben ik bang. )

Volgens TourdeFrance.nl kukelde Zabriskie over een achterwiel. Iemand nog ergens wat van Zabriskie zelf kunnen lezen over dit voorval?

mars_vos
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 12 nov 2004 22:40

mars_vos 06 jul 2005 19:50

Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 04 Juli 2005

Hoorde dat McEwen niet op zijn 11 kon schakelen. Iets verkeerd met de derailleur.

jah campa he
keep the bike alive

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 06 jul 2005 20:18

Zabriskie had zeker materiaalpech, aangezien hij niets mag zeggen. Mij ga je niet wijsmaken dat je op je bek valt, zonder te weten waarom. Wat een kutzooi zeg. Of slechte kettingbladen / cassete (overslaande ketting), of afbrekende pedalen (zag wat afbreken, maar of dat de oorzaak was).
He he, eindelijk McEwen. Het lichtere manneke was gewoon sneller. Maar de rest is helemaal niets. Zo'n 200 renners en maar 2 die winst kunnen halen. Was vorig jaar anders, veel breder.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 06 jul 2005 22:18

Quoten: Origineel geplaatst door Maatchen op 06 Juli 2005

Boonen-McEwen 2-1Kreeg McEwen toch gelijk, het is mogelijk om Boonen te verslaan. En ik, tja, vervelende valpartij valk voor de finish, en Boonen was daar ook 'bij' , maar ik erger me toch weer aan de verkeerde timing van mijn groene favoriet. (Geel interesseert me al niet meer. De enige mogelijkheid die ik zie (nee, geen pech voor Armstrong) is een samenwerking tussen wat groten tegen Armstrong, maar dat is teveel gevraagd, ben ik bang. )Volgens TourdeFrance.nl kukelde Zabriskie over een achterwiel. Iemand nog ergens wat van Zabriskie zelf kunnen lezen over dit voorval?


Het incident tussen kilometer 3 en 4 was volgens mij de fout van Tankink. Ik zag het aankomen toen ik Tankink zo overdreven scherp die bochten zag aansnijden: dat is om problemen vragen aan die snelheid. Voor het zelfde geld had ie zijn hele ploeg in de dranghekken (of op die strobalen) gereden, zoals Petacchi overkwam in de Giro. Bij overwinning van Hushovd in dat geval waren ze 't groen kwijt... Boonen zei zélf (tv-interview) dat hij gehinderd is.
Trenti trok slecht (te zwak) de spurt aan voor Boonen.
 
Zabriskie zegt in een putje gereden te zijn toen zijn ketting blokkeerde; Julich die achter hem reed zei ook dat hij zijn ketting zag blokkeren. Hij is zeker niet tegen een achterwiel gereden, kon je zien op de beelden. Zijn ketting lag er idd af, maar dat kan ook het gevolg van de val zijn.
Zou me verbazen als hij "spreekverbod" over mechanische defecten heeft. Boonen verloor vorig jaar 2 ritten door wat achteraf de te slappe cranks van FSA bleken.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 06 jul 2005 23:29

Bij de 4 uitlopers vandaag zat een Lampre renner  (Commesso?) en die had een zadeltasje! Waar zou dit goed voor geweest zijn? Extra gewicht voor zijn Cannondale fiets? Of plek voor een batterij voor een electr. versnelling? Kan mij niet voorstellen dat hij daar een reserve tube in had zitten.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 06 jul 2005 23:33

Quote: Origineel geplaatst door Marconi op 06 Juli 2005
Bij de 4 uitlopers vandaag zat een Lampre renner (Commesso?) en die had een zadeltasje! Waar zou dit goed voor geweest zijn? Extra gewicht voor zijn Cannondale fiets? Of plek voor een batterij voor een electr. versnelling? Kan mij niet voorstellen dat hij daar een reserve tube in had zitten.





Apparatuur voor het LIVE doorsturen van de gegevens van zijn SRM. Ik zat vandaag ook doodleuk op het internet de trapfrequentie, snelheid, wattage-meting van Michael Rich en Patrick Sinkewitz te volgen.



edit:

Iemand vroeg me een link in de SRM-topic... meer info op www.livebiodata.de; je vindt leuke hartslaggrafiekjes op www.tourtotals.com.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie