Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Gert-Jan Theunisse

coppicoppi
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jun 2005 17:26

coppicoppi 12 jul 2005 14:25

Zag hem vrijdagavond bij Mart Smeets, gekortwiekt en wel: Gert-Jan Theunisse. ,,Wat ziet-ie er eng uit'' zei mijn vrouw, en ik begreep wat ze bedoelde. Het fanatisme spatte ervan af, zijn kop leek een schedel overtrokken met een dun laagje perkament. Was het niet in 1989 dat hij won op de Alpe d'Huez, op Rasmussen-achtige wijze? Lang voor types als Chris Horner, Zabriskie en Armstrong was Theunisse rock'n roll op een fiets. Wat een uitstraling, wat een rijstijl, wat een lef. En op 42-jarige leeftijd is hij nog volop actief op de ATB, alles brekend wat er maar te breken valt. ,,Ik ben dit jaar twee keer lek gereden en heb een spaak gebroken'' zeg ik over het afgelopen seizoen, Gert-Jan Theunisse: ,,Brak dit jaar mijn heup en borstbeen, moest het even wat rustiger aandoen''. Ik voelde me er soms zelfs wat ongemakkelijk bij, zoals hij er bij zat. Moet deze man niet tegen zichzelf in bescherming worden genomen? Of moeten we het fantastisch vinden wat hij nog klaarspeelt? En hebben we alle sterke verhalen over hem al gehoord?
Ben niet te zwaar voor mijn lengte, maar te kort voor mijn gewicht.

maatchen
Forum-lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 24 aug 2004 13:09

maatchen 12 jul 2005 15:15

Ooit was deze man mee in de 'royal break out' samen met de vier andere koplopers van het klassement vluchtte hij in één van de laatste etappes weg van het peleton, hij eindigde in dat roemruchte jaar op de vierde plaats..............

-ilpirata-
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jul 2005 15:49

-ilpirata- 12 jul 2005 15:52

 
Hij zag er vet strak uit!
Lkkr afgetraind, een voorbeeld!!!!!!!!!
en 40 uur fietsen in de week is ook niet mis.
 Hij blijft een ster
hard fietsen in geen vak, afzien dat is pas een vak!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 jul 2005 16:17

Hmmm... en wat is de overeenkomst tussen Il Pirata en GJT?
Ik vond hem er zwaar ongezond uitzien eigenlijk.
Less is bore

schmo
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 12 feb 2005 12:47

schmo 12 jul 2005 16:22

Dat ze allebei BESCHULDIGD zijn van dopinggebruik?

coppicoppi
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jun 2005 17:26

coppicoppi 12 jul 2005 17:09

Quoten: Origineel geplaatst door schmo op 12 Juli 2005

Dat ze allebei BESCHULDIGD zijn van dopinggebruik?

Klopt, in het zelfde jaar dat Delgado de Tour won en ook gepakt had. Theunisse kreeg een tijdstraf, Delgado niet of nauwelijks. Eigenlijk had Rooks dus de Tour verdiend. Maar ja, in Nederland halen we altijd achteraf ons gelijk, zie Hennie Kuiper in 1977...
Ben niet te zwaar voor mijn lengte, maar te kort voor mijn gewicht.

leich
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 mei 2004 14:52

leich 13 jul 2005 16:58

Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 12 Juli 2005


Hmmm... en wat is de overeenkomst tussen Il Pirata en GJT?
Ik vond hem er zwaar ongezond uitzien eigenlijk.

Vind/vond het een waanzinnige atleet, vraag me wel af of het in zijn hoofd allemaal zo lekker zit.....

clarien
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 09 jan 2005 17:11

clarien 15 jul 2005 00:14

Ik vond hem er geweldig uitzien, ook als kale indiaan!! Maja... altijd al een zwak gehad voor GJT........ en vooral voor zijn principe van ALTIJD volle bak rijden. Dat was dus nog VOOR de tijd van het berekend rijden, vandaag paar uurtjes D1, morgen blokkentraining, dan een dag rust, dan weer D1. In die tijd was iedere training nog gewoon VOL derin. Helaas heeft dat bij de renners uit die tijd ook een veel grotere slijtageslag opgeleverd  - 
Bij GJT ook. En toch.... leeft hij nog steeds volgens dat principe: GAAN = GAAN, VOL = VOL
ndanks mss zijn bezetenheid -ik heb zwaar respect voor die man!

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 16 jul 2005 02:55

Heb het gezien, hij straalde enorm veel uit... echt overdreven bezeten, maar cool als hij het kan.

Toch stel ik me ernstig vragen bij de trainingsuren die hij vermeldde. Ik heb het er al met enkele wielervrienden over gehad en kan dit wel??
"40u fiets, 5u lopen, 5u powerplate, per week!!!??"
Zelfs een toptrainingsweek bij Armstrong ziet er zo niet uit... bovendien is het gewoon te veel trainen om nog efficiënt te zijn: waar is de rust?
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 16 jul 2005 12:35

Over de gasten bij Mart Smeets gesproken... afgelopen zondag zat ik, in afwachting van de Tour, op een terrasje bovenop de Ballon d'Alsace naar een tv-scherm te kijken. Plots komt Theo Bos naast me zitten, gevolgd door een NOS-cameraploeg, en iets later ook D66-politicus De Graaf. Best wel sympathieke mensen. Toen ze even verderop een koffie dronken en langs de weg stonden, nam ik onder meer volgende foto's:





(watermerk van mn ploegwebsite waar nog meer foto's van mn trainingsreisje staan)
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

clarien
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 09 jan 2005 17:11

clarien 17 jul 2005 23:47

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 16 Juli 2005

Heb het gezien, hij straalde enorm veel uit... echt overdreven bezeten, maar cool als hij het kan.Toch stel ik me ernstig vragen bij de trainingsuren die hij vermeldde. Ik heb het er al met enkele wielervrienden over gehad en kan dit wel??"40u fiets, 5u lopen, 5u powerplate, per week!!!??"Zelfs een toptrainingsweek bij Armstrong ziet er zo niet uit... bovendien is het gewoon te veel trainen om nog efficiënt te zijn: waar is de rust?


Dit is de man die als kind zijn handen kapotbeukte tegen de muur om z'n pijngrens te verleggen, de man die z'n fiets met loden kogeltjes verzwaarde als hij een klimtraining had, de man die met gebroken botten en bloedend als een rund weer op de fiets stapte en gewoon de etappe uitreed... het woord 'rust' staat niet in zijn woordenboek vlgs mij beschouwt hij 'rust' voor iets in het hiernamaals, waar hij overigens al diverse malen om het hoekje heeft gekeken.
Leuke fotoos trouwens Casran, je bent wel steeds op het juiste moment op de juiste plek plek zo te lezen

Plaats reactie