Over de wielersport en zijn beoefenaars.

het doping-debat !

scrymm
Forum-lid
Berichten: 324
Lid geworden op: 19 okt 2006 20:08

scrymm 24 okt 2006 17:26

We zijn het er in ieder geval overeens dat iedereen doping gebruikt,
ik vind het al heel wat dat iedereen hier realistisch genoeg is om dat in te zien.
Daarnaast denk ik niet echt dat verbieden zien heeft, tenzij je zoiets als chipjes in gaat voeren. Bovendien lopen doktoren altijd 1 stap voor op de tests, dus daardoor blijft heel de sport doordrenkt van doping...
Vandaag is morgen alweer gisteren

scrymm
Forum-lid
Berichten: 324
Lid geworden op: 19 okt 2006 20:08

scrymm 24 okt 2006 17:30

Ik denk eigenlijk dat het zendertje waar ik het eerder over had, wel uitgevonden kan worden, maar dat onderzoek nog tegen wordt gehouden i.v.m. de ethische discussie of we zoiets wel in een wielrenner moeten willen stoppen...
Vandaag is morgen alweer gisteren

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 24 okt 2006 17:47

Quoten: Origineel geplaatst door scrymm op 24 Oktober 2006


We zijn het er in ieder geval overeens dat iedereen doping gebruikt,
ik vind het al heel wat dat iedereen hier realistisch genoeg is om dat in te zien.

iedereen pakken? dat wil ik nooit of nooit beweren of denken. Dan zou ik nooit meer naar het wielrennen kijken.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
wesley
Forum-lid
Berichten: 1450
Lid geworden op: 06 nov 2005 19:19

Gebruikersavatar wesley 24 okt 2006 17:49

Quote: Origineel geplaatst door fiedoo op 24 Oktober 2006
iedereen pakken? dat wil ik nooit of nooit beweren of denken. Dan zou ik nooit meer naar het wielrennen kijken.



Inderdaad! Dat wordt hier een beetje uit de lucht gegrepen, maar ik lees hier niet echt dat iedereen het ermee eens is dat elke renner gebruikt! Ik ben het er persoonlijk ook totaal niet mee eens!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 24 okt 2006 18:23

Ik geloof echt niet dat iedereen pakt, daar is ook geen enkel bewijs voor of zelfs maar aanwijzingen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

scrymm
Forum-lid
Berichten: 324
Lid geworden op: 19 okt 2006 20:08

scrymm 24 okt 2006 20:41

Quoten: Origineel geplaatst door fiedoo op 24 Oktober 2006



iedereen pakken? dat wil ik nooit of nooit beweren of denken. Dan zou ik nooit meer naar het wielrennen kijken.


Hmm,  heb je mn 1ste stuk gelezen?
En nog steeds geloof je t niet,  dan ben je inderdaad echt naief
Vandaag is morgen alweer gisteren

scrymm
Forum-lid
Berichten: 324
Lid geworden op: 19 okt 2006 20:08

scrymm 24 okt 2006 20:44

Iedereen loopt hier te roepen dat er geen bewijs is en dat niemand het gelooft, 
bewijs is er zeker dat heb ik zojuist boven aangetoont
Of iedereen gelooft is een tweede,  maar dat heeft vooral te maken met de tunnelvisie, de waarheid is te erg om te geloven, dus kiest met men voor de makkelijke weg.
Zelf weten, ik denk niet dat je er veel mee opschiet als je jezelf voor de gek houdt, ik vind ook niet dat je het als een ramp moet zien dat iedereen in de profsport doping gebruikt. Want als iedereen het doet, wint uiteindelijk de beste alsnog.
Vandaag is morgen alweer gisteren

swind
Forum-lid
Berichten: 461
Lid geworden op: 30 okt 2005 20:14

swind 24 okt 2006 21:23

Of degene met het meeste geld, want die kan de beste doping kopen en peperdure doping arts betalen.

Denk je echt dat iedere renner, zomaar al die doping kan betalen. De medicijnen kosten echt dikke vette knaaken.

De top zou het misschien vergoed kunnen krijgen van het team, maar voor de kleinere teams zou het een flink duit uit de zak kunnen zijn.
Als ie gaar is kom ik terug

scrymm
Forum-lid
Berichten: 324
Lid geworden op: 19 okt 2006 20:08

scrymm 24 okt 2006 21:48

Quoten: Origineel geplaatst door swind op 24 Oktober 2006

Of degene met het meeste geld, want die kan de beste doping kopen en peperdure doping arts betalen.Denk je echt dat iedere renner, zomaar al die doping kan betalen. De medicijnen kosten echt dikke vette knaaken.De top zou het misschien vergoed kunnen krijgen van het team, maar voor de kleinere teams zou het een flink duit uit de zak kunnen zijn.

         Is het ook,    nooit verhalen gehoord van wielrenners uit kleinere ploegen die financieel aan de grond zaten? Terwijl ze ook van het salaris van een kleinere ploeg, makkelijk moeten kunnen leven.
Vandaag is morgen alweer gisteren

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 24 okt 2006 22:36

Dan ken jij de salarissen duidelijk niet, dat zijn geen salarissen zoals in 1e divisie van het voetbal. Je moet echt een serieuse jongen zijn wel je veel geld verdienen. Een heel gedeelte die het complete wereldbeker seizoen bij het crossen rijden moeten in de zomer nog gewoon werken om rond te kunnen komen.
De gemiddeldes die profs rijden zijn alleen voor niet wedstrijdrenners onbegrijpelijk. Op tijdritten van 10 km rijden de beste junioren al gemiddeldes van 47 km/h... In meerdaagse gewoon iedere dag 120 km en dat gaat echt niet met 35 gemiddeld, maar eerder 42 tot 45. Kunnen profs die jaren ouder zijn, jarenlang getraind hebben, het beste materiaal hebben, perfecte begeleiding dan niet nog wat harder en langer rijden???
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 24 okt 2006 23:10

Quoten: Origineel geplaatst door scrymm op 23 Oktober 2006

Graag wil ik in dit topic een hele simpele stelling aantonen en verdedigen:
Iedere wielrenner die op profniveau wielrent gebruikt doping.



Wat betreft je stelling Scrymm. Je stelt dat "iedere professional gebruikt". Ik vind het nogal wat, iedereen beschuldigen van dopinggebruik. En ik zeg uitdrukkelijk “iedereen beschuldigen”. Iedere professional is in het verleden amateur geweest. Hier van afgeleid: iedere amateur heeft volgens jouw stelling de intentie te gebruiken als hij/zij professional is. Je ziet kennelijk niet in dat je met jouw stelling in feite ook jezelf beschuldigt.
Alleen om die reden is je stelling niet te handhaven. Tenzij je ons hier gaat vertellen dat jij verboden en/of stimulerende middelen gebruikt, of dat je van plan bent zulke middelen te gebruiken wanneer je professional bent.
Je had het over drie 'getuigen' (amateurs). Geen professionals dus. En al zijn het professionals, erg representatief is het niet te noemen. Drie zwaluwen maken nog geen zomer (dat is dan wel twee zwaluwen meer dan het spreekwoord). Maar het is en blijft speculatie. Zo’n stelling is op basis van speculatie niet hard te maken. Hardmaken doe je met bewijs. Hoe kom je aan bewijs dat iedereen gebruikt, gebruikt heeft? Dat wordt lastig....
Met wat geruchten in bladen of de krant komen we er ook niet. Het is maar goed dat er zoiets is als "een juridische weg" om  te oordelen of iemand gebruikt heeft of niet, m.a.w. of iemand op basis van strafbare feiten schuldig is of niet.
Het aardige is dat ik een collega renner van je ben. Een collega die mij beschuldigt… want stel dat ik binnenkort professional wordt... Of iemand anders op dit forum die professional is of professional wil/gaat worden, iemand die zich in het geheel niet wenst te associëren met welke vorm van doping dan ook (al dan niet gelegaliseerd).
Je hebt laten weten op een ander topic een (nieuwe) start maken met wielrennen. Ik vraag me af of je daar wel zo goed aan doet. Hoe kun je in godsnaam plezier hebben in deze o-zo-prachtige sport als je zo'n gedachtegoed er op na houd?
Laat ik nu maar hopen dat je er wel plezier in hebt..... Als dat zo is, dat je werkelijk plezier in je sport hebt (dan bedoel ik niet alleen het wielrennen, maar ook de hele zaak eromheen), kun je nooit zo'n stelling verdedigen. En dat heeft niets met naïviteit te maken.

abcde
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 aug 2006 13:21

abcde 24 okt 2006 23:49

Ik ben het er ook niet mee eens om te zeggen dat IEDEREEN neemt. Ik heb nu m'n seizoen erop zitten als eerstejaars nieuweling. En zoals Amclassic-fan al eerder vermeld heeft: de juniors en nieuwelingen rijden gemiddeldes van 40 en meer, waarom zouden profs die er voor leven dat niet kunnen? Bij de nieuwelingen hebben we toch zo'n 40 en soms zelfs 42 gemiddeld over een 60-70 km.
Het is misschien wel een TE simpele vergelijking omdat de profs ook 200 km en meer moeten doen en dat dan elke dag opnieuw zoals de grote rittenwedstrijden. Maar om te zeggen dat iedereen neemt? Zoals Amclassic-fan zegt: niets is waar tot het tegendeel bewezen is.

Plaats reactie