Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Uitdaging: de steilste klim

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 24 nov 2005 00:25

Hier nog een kleine foto van de HEAT Road:

De natuur is echt schitterend, vanmiddag op Discovery channel gezien. Alleen nu wel totaal verwoest, voor een paar ton goud en nog veel meer koper, maar indruk wekkend is het zeker geworden:

Voor de onstaans geschiedenis en de facts: http://www.library.ohiou.edu/indopubs/1 ... /0007.html
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

jero2
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 nov 2005 22:23

jero2 24 nov 2005 00:59

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 23 November 2005Hier nog een kleine foto van de HEAT Road:

Oh, dat wordt sparen......echt geweldig! Zou het graag voor volgend jaar op de agenda zetten.......

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2328
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 30 nov 2005 13:35

Quote: Origineel geplaatst door Ceo2 op 22 November 2005
... Dus, in het kader van het forum moet ik toegeven de klim niet in een keer opgefietst te hebben, maar met twee pauzes: 1 keer door het achterover vallen, de andere keer vanwege de dubbele inspanning voor het weer op gang komen.
Blijft een zeer knappe prestatie, waarvoor alle hulde. Maar het is toch 'n beetje alsof je een hole-in-one slaat, waarvoor je 3 slagen nodig hebt.

De foto met het 45-uitdagingsbord had ik al langer als wall-paper op m'n pc. En ondertussen wordt de uitdaging door deze verhalen en de foto's alsmaar groter, hè. Jammer dat deze ultieme hufter niet om de hoek ligt, maar als ik ooit in de buurt kom, dan wordt er in ieder geval een poging ondernomen. Tja, en dan is het de , of de . (Inderdaad ja: de dood of de gladiolen.)

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 30 nov 2005 13:47

Quoten: Origineel geplaatst door jero2 op 23 November 2005


Racefiets keus is moedig.... en met 39 voor is echt bikkelen: je maakt zo weinig omwentelingen dat je uit balans raakt. Die 450 w is een drama, maar rondkrijgen (dode punt) is zo lastig. Dus, als je nog een 32 hebt liggen....of echt power. En geloof me, kilm 3 en 4 is boven de 5 km/u te hard ( jaaah echt, voor mij in ieder geval). En nu ook wa goed nieuws: als je eenmaal zo rond kilm. 5 bent is er een "vlak'' stuk van bijna 1 kilm (van 13!!) waar je echt goed kan herstellen.
Wat van andere supersteile klimmen weet (racefiets) dat je inderdaad soms gaat slippen en dan gewoon je band weg ziet slijten. Scanuppia heeft grof beton, dus wel redelijk grip. Te hard (6 atm. is voor race niet hard maar i.v.t mountainbike keihard) risico dat je toch beetje stuitert en daardoor voorwiel los komt. Maar, kan je evt. wat lucht uit laten lopen......maar dan moet je stopppen....aiaia.....keuzes, keuzes. Vandaar zal volgens mij toch (bijna ) iedereen wel ergens om even van de fiets moeten. En, wat ik al schreef, 10 stops en 10 vallen 2,5 uur en alles gefietst is nog iets om trots op te zijn.

Een hybride gebruiken met een MTB voorwiel en groot achterwiel?
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 30 nov 2005 14:04

Quoten: Origineel geplaatst door Il Grasso op 30 November 2005


Quoten: Origineel geplaatst door jero2 op 23 November 2005


Racefiets keus is moedig.... en met 39 voor is echt bikkelen: je maakt zo weinig omwentelingen dat je uit balans raakt. Die 450 w is een drama, maar rondkrijgen (dode punt) is zo lastig. Dus, als je nog een 32 hebt liggen....of echt power. En geloof me, kilm 3 en 4 is boven de 5 km/u te hard ( jaaah echt, voor mij in ieder geval). En nu ook wa goed nieuws: als je eenmaal zo rond kilm. 5 bent is er een "vlak'' stuk van bijna 1 kilm (van 13!!) waar je echt goed kan herstellen.
Wat van andere supersteile klimmen weet (racefiets) dat je inderdaad soms gaat slippen en dan gewoon je band weg ziet slijten. Scanuppia heeft grof beton, dus wel redelijk grip. Te hard (6 atm. is voor race niet hard maar i.v.t mountainbike keihard) risico dat je toch beetje stuitert en daardoor voorwiel los komt. Maar, kan je evt. wat lucht uit laten lopen......maar dan moet je stopppen....aiaia.....keuzes, keuzes. Vandaar zal volgens mij toch (bijna ) iedereen wel ergens om even van de fiets moeten. En, wat ik al schreef, 10 stops en 10 vallen 2,5 uur en alles gefietst is nog iets om trots op te zijn.

Een hybride gebruiken met een MTB voorwiel en groot achterwiel?


 
 
 
Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 16 November 2005


je zou eigenlijk een kleiner voorwiel in je fiets moeten doen voor deze klim. Dan loop je iets minder de kans om achterover te vallen.



Slimpie SpEric: zei de fietsenmaker ook meteen. Ja, in feite wel, maar dan ben je "af'', het is geen normale fiets meer. Je krijgt overigens dispensatie als je ook zo afdaalt..........................................
Echt achterovervallen is me trouwens niet overkomen hoor, wel vallen en schrikken. Het is bijzonder maar het kan fietsend, ik ben nergens bang geweest dat hoeft ook niet. Vallen kwam bij mij vooral door te moe/concentratie weg, dus zorg dat je max. kracht en conditie hebt dan is dat is vallen een minder probleem.
_______________________________________________________
mag dus niet   

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 30 nov 2005 15:56

Hmmm, voorgaande posts duidelijk niet goed gelezen.
Een andere oplossing. Marzocchi heeft een vork voor Dual Slalom en 4X. Deze verende vork kun ook in de onderste positie 'locken' zodat ie korter is om te klimmen. Mag dat wel?
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

jero2
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 nov 2005 22:23

jero2 30 nov 2005 17:34

Quoten: Origineel geplaatst door Il Grasso op 30 November 2005


Hmmm, voorgaande posts duidelijk niet goed gelezen. Een andere oplossing. Marzocchi heeft een vork voor Dual Slalom en 4X. Deze verende vork kun ook in de onderste positie 'locken' zodat ie korter is om te klimmen. Mag dat wel?



Heb zojuist met de jury overleg gehad...... uuhhhh denk dit wel mag van de UCI  
Lijkt me wel onder normale aanpassingen van je fiets te horen: zadel hoger lager of kantelen, stuur kantelen, bar-ends afstellen, bandenspanning, vork vastzetten, andere bandjes dat soort dingen. Hier zou je bij een normale (MTB)tocht wrs. ook over nadenken.  Wel met dezelfde configuratie naar beneden fietsen lijkt me: niet hele fiets verbouwen en afdalen in een 4x4.....
We wachten nog steeds op de eerste volmondige "JA, ik verpulver die tijd en ram in een keer door". Of "JA ik ga voor 2,5 uur en 2 stoppies/valletjes..." ook al heel aardig...). Zou leuk zijn hier het verslag te zetten.

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 30 nov 2005 17:38

Interessant, vriend van me heeft een fiets met zo'n vork. Biedt perspectief...
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

jero2
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 nov 2005 22:23

jero2 05 dec 2005 11:04

Heren berggeiten!
Vanaf nu iedere zondag max. in de blubber en voor de zekerheid het grote en het kleine rondje. Dan de cyclo's en in het voorjaar ben je er klaar voor: het mooiste moment om een scherpe tijd neer te zetten op Malga. 
Hebben we jullie soms te veel afgeschrikt? Wat is nu 2-3 uur op een mensenleven? Het is erg stil..

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 05 dec 2005 13:01

Als ik een keer in de buurt ben en goed genoeg in vorm ben wil ik hem wel proberen, maar ik ga er geen speciaal reis- en/of trainingsdoel van maken.

wegpiraat
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 nov 2005 14:28

wegpiraat 05 dec 2005 13:17

dat is dus inderdaad het probleem. hij ligt niet bepaald in mn achtertuin. maar een fietsvakantie (bv komende zomer) zou er op afgestemd kunnen worden. lekker fietsen in de dolomieten, met als uitstapje de scanuppia.
snap dat je het liefst hebt, dat we komende week met zn allen in busje afreizen op weg naar de scanuppia om de verhalenreeks flink aan te vullen met allerlei ontluisteringen, maar ben bang dat het voorlopig bij al dan niet uit de nek lullen blijft.
maar ik heb wel een oprechte bewondering voor de berg en ik ben er bijna zeker van dat ik m ooit ga proberen. wil m gewoon een keer geprobeerd hebben. prachtig.

jero2
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 nov 2005 22:23

jero2 05 dec 2005 18:32

'Tuurlijk heren: foto 45 heeft bij mij ook ruim jaar op buro gestaan: moet echt bezinken, in vorm zijn (ook wel beetje plannen), juiste fiets bij je hebben (verzet...) etc.  Jullie hebben helemaal gelijk  
Dus zou het inderdaad leuk vinden om in de zomer te horen hoe het anderen bevallen is. Gezien seizoen en opbouw is het al snel juni voor zoiets.
Is inderdaad slecht te combineren, of je moet echt in de regio zitten (tja, Garda, nou je kan er wel fantastisch klimmen maar ik krijg mij gezin niet mee..). Dus ben zelf voor paar dagen dit gaan doen en terug, is natuurlijk niet ideaal.  

Plaats reactie