Over de wielersport en zijn beoefenaars.

armstrong

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 07 mar 2006 18:48

Dit waren allemaal B stalen. Voor een waterdichte analyse  test men eerst het A Staal( monster) en bij protest het B staal. Deze stalen waren voor zover ik weet allemaal ingevroren B stalen en heel oud natuurlijk. Wát wil men nu eigenlijk?  Ten eerste stond epo naar mijn weten toen nog niet op de dopinglijst  en ten tweede bestaat er geen B staal voor contra expertise. Het is gewoon weer typisch Frans gezeik , lekker lekken over medische zaken van een  persoon hetgeen  natuurlijk ook al niet mag ! Wat hebben andere renners zoals geslikt en gebruikt?  Dan kan je alle winnaars van de TdF wel uit de boeken schrappen.
 
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

jimbo
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 12 sep 2005 22:22

jimbo 07 mar 2006 23:24

Dat gedoe over ex renners en doping boeit me niet zo, de toekomst vind in belangrijker maar dit vind ik wel een straffe uitspraak.

"Toch veroordeeld Verbruggen de Texaan niet, want de stalen zijn niet 100 betrouwbaar. En wat in het voordeel van Armstrong spreekt is, dat hij de dopingperikelen naar hem toe altijd met rust bleef ontkennen."

Wil iemand dat laatste eens aan mij uitleggen. Is het nu zo dat als je alles maar rustig ontkend je opeens een held bent ofzo?
CC, agr 100; limo 100

debolle
Forum-lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 02 mar 2006 20:57

debolle 08 mar 2006 01:12

we praten over doping gebruik van JAREN geleden, toen der tijd werd er bij alle ploegen invallen gedaan met politie en justitie enz enz...
er werd NOOIT wat gevonden bij Armstrong, en de laatste 2 a 3 jaren begint het beschuldigen....
waarom nu, en niet gewoon in het jaar van de Tour zelf........
<b>"Io n&#111;n puo vivere senza la mia strada e la mia"<b><br>
<a target="_blank" href= "http://i22.photobucket.com/albums/b336/ ... .jpg">mijn Orbea</a>

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 mar 2006 01:23

Ik vind gedoe allemaal zo zwaar overdreven. Epo is echt geen wonder middel dat je in 1x 20 Watt meer kan trappen op omslag ofzo. Je kan het maar weinig gebruiken omdat je anders zo ie zo wordt gepakt op te hoge hematocriet. (Daar werd volgens mij toen al wel gewoon op gecontroleerd). Maar tja het is en blijft natuurlijk wel doping. Maar dit gedoe met 7 jaar oude dingen is voor mij volkomen doelloos. Lijkt nergens op, want zijn nog steeds allemaal maar geruchten en wat uitspraken. Laat ze maar met een mooi rapport komen wat ze daar in frankrijk in dat labo nu allemaal hebben uitgevoerd. Al hun bewijzen op papier, van alle renners.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

pantani
Forum-lid
Berichten: 1255
Lid geworden op: 07 jan 2006 15:10

pantani 08 mar 2006 08:08

ik weet wel dat ze in leuven(belgie)een universiteit hebben waar ze speciaal testen doen voor wielerploegen(gaat hier over miljoenen euro's)ze testen dan bv.wat je bij kan nemen bij epo dat dit niet zichtbaar is!
ik weet dat ik mij niet echt sympathiek maak,maar neem dit van mij aan:iedereen pakt!(het is te zeggen:toch zeker de hele grote)sommige dingen kunnen gewoon niet!je mag veel trainen en hoogtekamers hebben,je kan 10-20 zelfs 30procent beter wordennmaar 20dagen in de tour:3500km.,in de 40gem.?lijkt me toch overdreven!er gaan er veel dit ontkennen,maar ooit zul je me wel gelijk geven!
dat gedoe met die armstrong gaat al over miljarden!dit zijn echt maffia-praktijken of denk je dat iedereen er zomaar schrik van had?hij wees met zijn vingertje en heel het peleton(200man?)stopte.vele hadden iets te zeggen,maar de meesten zwegen toch maar mooi!
eerlijk:wat basso betreft,was gewoon verbluffend!kon er zo van wegrijden,deze jongen(trouwens heel de ploeg)heeft een mooi bedrag gekregen hoor!heeft hem 2keer uit handen gegeven(zeker de laatste keer)wil al de beelden noch gerust eens zien,ligt er o zo dik op!
over paar jaar verliest hij de libere(dauphine)van mayo,hij "the boss"(tussen grote haakjes)zegt euskatel heeft de pilletjes gevonden,net als vorig jaar heeft hij ze beschuldigd!mayo:geloof me:had dat jaar de tour gewonnen:als armstrong valt moet iedereen wachten en dit kan niemand ontkennen!maar mayo valt en laat zijn ploeg hem op 5min.rijden(is dit noch zo sportief?)net als ullrich die ooit eens wachtte,hij kwam en ineens erover!(ullrich had wel niet gewonnen)
sorry:de jaren armstrong(kan ervoor geweest zijn ook?)1grote comedie!
ps:mijn broer heeft ook kanker gehad en kuren(chemo)hij is hyperactief en niet te houden op zijn fietsje!moet vele pilletjes pakken(goed gekeurd door dokter)denk ook niet dat hij echt moe word?
il magnifico

lazo
Forum-lid
Berichten: 776
Lid geworden op: 10 jan 2006 10:30

lazo 08 mar 2006 09:28

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 08 Maart 2006


Ik vind gedoe allemaal zo zwaar overdreven. Epo is echt geen wonder middel dat je in 1x 20 Watt meer kan trappen op omslag ofzo. Je kan het maar weinig gebruiken omdat je anders zo ie zo wordt gepakt op te hoge hematocriet. (Daar werd volgens mij toen al wel gewoon op gecontroleerd). Maar tja het is en blijft natuurlijk wel doping. Maar dit gedoe met 7 jaar oude dingen is voor mij volkomen doelloos. Lijkt nergens op, want zijn nog steeds allemaal maar geruchten en wat uitspraken. Laat ze maar met een mooi rapport komen wat ze daar in frankrijk in dat labo nu allemaal hebben uitgevoerd. Al hun bewijzen op papier, van alle renners.


         Ik heb eens een artrikel gelezen in de krant waar een dokter uitlegd wat een effect epo heeft op een wielrenner : verbetering tot 20 zoals de recuperatie,uithouding.Een toerist die 30 km/h kan fietsen aan 75 zou met  epo 35km/h kunnen fietsen.Epo is wel een wondermiddel anders was het niet zo geliefd bij wielrenners en zeg niet dat het nie zo is want der zijn al genoeg betrapt.Ik zeg zeker niet dat iedereen pakt,zoals men al zei onschuldig tot het tegendeel is bewezen is volgens mij ook juiste redenering anders kan je iedereen gaan beschuldigen.
 

lazo
Forum-lid
Berichten: 776
Lid geworden op: 10 jan 2006 10:30

lazo 08 mar 2006 09:32

Quoten: Origineel geplaatst door lazo op 08 Maart 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 08 Maart 2006


Ik vind gedoe allemaal zo zwaar overdreven. Epo is echt geen wonder middel dat je in 1x 20 Watt meer kan trappen op omslag ofzo. Je kan het maar weinig gebruiken omdat je anders zo ie zo wordt gepakt op te hoge hematocriet. (Daar werd volgens mij toen al wel gewoon op gecontroleerd). Maar tja het is en blijft natuurlijk wel doping. Maar dit gedoe met 7 jaar oude dingen is voor mij volkomen doelloos. Lijkt nergens op, want zijn nog steeds allemaal maar geruchten en wat uitspraken. Laat ze maar met een mooi rapport komen wat ze daar in frankrijk in dat labo nu allemaal hebben uitgevoerd. Al hun bewijzen op papier, van alle renners.


         Ik heb eens een artrikel gelezen in de krant waar een dokter uitlegd wat een effect epo heeft op een wielrenner : verbetering tot 20 zoals de recuperatie,uithouding.Een toerist die 30 km/h kan fietsen aan 75 zou met  epo 35km/h kunnen fietsen.Epo is wel een wondermiddel anders was het niet zo geliefd bij wielrenners en zeg niet dat het nie zo is want der zijn al genoeg betrapt.Ik zeg zeker niet dat iedereen pakt,zoals men al zei onschuldig tot het tegendeel is bewezen is volgens mij ook juiste redenering anders kan je iedereen gaan beschuldigen.
 

          Het verschil is dat mensen die vanalles gebruiken alles vanzelfsprekend vinden.Een beetje zoals druggebruikers die zeggen ook dat het allemaal niks voorsteld een jointje.Zo kan je het vergelijken.

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 08 mar 2006 15:12

Je wordt gepakt met een te hoge hematocriet ja... MAAR: de gemiddelde hematocrietwaarde van wielrenners ligt sinds eind jaren 90 aanzienlijk hoger dan je normaal hoort aan te treffen. Dan hebben we het over waarden tussen de 46 en de 50. Van nature zitten mensen tussen de 38 en 44. Net nog in het boek -De droom van de Giro- gelezen: Het percentage jonge Italiaanse wielrenners (17-18 jaar) met een hematocrietwaarde van 46-50 was 3 procent in 1997. Twee jaar later zat dat cijfer al boven de 50 procent. Ook: Van nature schommelt je hematocrietwaarde nooit meer dan 3 punten. Doet het dat wel op een natuurlijke manier, dan hoor je in het ziekenhuis te liggen. Renners zeggen dan dat hun hematocriet 55 is omdat ze in het vliegtuig hebben gezeten of veel gezweet hebben...
Nee, dat relatief weinig renners de regels overtreden is duidelijk. Dat betekent echter niet dat ze per definitie een schone moraal hebben.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 08 mar 2006 19:33

Quoten: Origineel geplaatst door pantani op 08 Maart 2006

1. ik weet wel dat ze in leuven(belgie)een universiteit hebben waar ze speciaal testen doen voor wielerploegen(gaat hier over miljoenen euro's)ze testen dan bv.wat je bij kan nemen bij epo dat dit niet zichtbaar is!
2. ik weet dat ik mij niet echt sympathiek maak,maar neem dit van mij aan:iedereen pakt!(het is te zeggen:toch zeker de hele grote)sommige dingen kunnen gewoon niet!je mag veel trainen en hoogtekamers hebben,je kan 10-20 zelfs 30procent beter wordennmaar 20dagen in de tour:3500km.,in de 40gem.?lijkt me toch overdreven!er gaan er veel dit ontkennen,maar ooit zul je me wel gelijk geven!
dat gedoe met die armstrong gaat al over miljarden!dit zijn echt maffia-praktijken of denk je dat iedereen er zomaar schrik van had?hij wees met zijn vingertje en heel het peleton(200man?)stopte.vele hadden iets te zeggen,maar de meesten zwegen toch maar mooi!
3. eerlijk:wat basso betreft,was gewoon verbluffend!kon er zo van wegrijden,deze jongen(trouwens heel de ploeg)heeft een mooi bedrag gekregen hoor!heeft hem 2keer uit handen gegeven(zeker de laatste keer)wil al de beelden noch gerust eens zien,ligt er o zo dik op!
over paar jaar verliest hij de libere(dauphine)van mayo,hij "the boss"(tussen grote haakjes)zegt euskatel heeft de pilletjes gevonden,net als vorig jaar heeft hij ze beschuldigd!mayo:geloof me:had dat jaar de tour gewonnen:als armstrong valt moet iedereen wachten en dit kan niemand ontkennen!maar mayo valt en laat zijn ploeg hem op 5min.rijden(is dit noch zo sportief?)net als ullrich die ooit eens wachtte,hij kwam en ineens erover!(ullrich had wel niet gewonnen)
sorry:de jaren armstrong(kan ervoor geweest zijn ook?)1grote comedie!


Pantani, aan je schrijfstijl en manier van posten dacht ik lange tijd dat je een nieuweling was... nu bleek onlangs dat je een eind in de 20 bent. Je onmogelijkheid om in klare en duidelijke taal en onderbouwd een mening te brengen, blijft toch wel ongezien hoor. Aan wat voor spul zit jij zeg?!
Ok... om even heel snel je betoog te overlopen:
1. Zozo... de KULeuven werkt mee aan dopinggebruik. Als dit waar is, is het je verdomde plicht om daar klacht mee in te dienen, want die onderwijsinstelling wordt enorm gesubsidieerd met ons belastingsgeld (er gaat meer geld naar toe dan naar de UGent). Zou ronduit schandalig zijn!
2. Iedereen? Ja bedankt, ik dus ook? En jij koerst ook, dus is dit een bekentenis?En hoeveel kilometer per uur is wel "normaal"?  Ik reed ook al rittenkoersen van 800km aan een gemiddelde boven de 40km/u; als jij niet mee kan, is het wel heel gefrustreerd om zo'n beschuldigingen naar een ander te smijten!
3. Leer eens wat minder spastisch schrijven. Hier begrijpt geen mens iets van.
 
 
Quoten: Origineel geplaatst door pantani op 08 Maart 2006

ps:mijn broer heeft ook kanker gehad en kuren(chemo)hij is hyperactief en niet te houden op zijn fietsje!moet vele pilletjes pakken(goed gekeurd door dokter)denk ook niet dat hij echt moe word?


Van mij moogt ge zoveel uit uw nek slaan als ge wilt, maar ga toch niet te ver hé makker!
Als ge bovenstaande voor mijn neus had gezegd, had ik de hele tijd zitten lachen, maar bij deze laatste twee zinnetjes zou het er wel bovenarms op zitten... Schaamteloos is dit!! Ziekelijk!
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

lazo
Forum-lid
Berichten: 776
Lid geworden op: 10 jan 2006 10:30

lazo 08 mar 2006 19:51

Ik pak doping,epo voornamelijk en ik moet zegge dat het al een serieuze effect heeft, ik voel me pak sterker Ik vlieg de bergen op als een berggeit

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 08 mar 2006 19:58

Dit wordt een eindeloze discussie ben ik bang. Ik denk dat het helaas zo is dat Armstrong wel degelijk EPO gebruikt heeft of mischien nog wel een of ander genetisch wondermiddeltje. Aangezien hij nooit (dat is dus achterhaald) een positief plasje afgeleverd wil niet zeggen dat hij niet gebruikt heeft, de UCI heeft wel vaker iets onder het vloerkleed geveegd, bijvoorbeeld het geval Brochard bij zij WK-titel
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

lazo
Forum-lid
Berichten: 776
Lid geworden op: 10 jan 2006 10:30

lazo 08 mar 2006 20:18

Quoten: Origineel geplaatst door ponsteen op 08 Maart 2006


Je wordt gepakt met een te hoge hematocriet ja... MAAR: de gemiddelde hematocrietwaarde van wielrenners ligt sinds eind jaren 90 aanzienlijk hoger dan je normaal hoort aan te treffen. Dan hebben we het over waarden tussen de 46 en de 50. Van nature zitten mensen tussen de 38 en 44. Net nog in het boek -De droom van de Giro- gelezen: Het percentage jonge Italiaanse wielrenners (17-18 jaar) met een hematocrietwaarde van 46-50 was 3 procent in 1997. Twee jaar later zat dat cijfer al boven de 50 procent. Ook: Van nature schommelt je hematocrietwaarde nooit meer dan 3 punten. Doet het dat wel op een natuurlijke manier, dan hoor je in het ziekenhuis te liggen. Renners zeggen dan dat hun hematocriet 55 is omdat ze in het vliegtuig hebben gezeten of veel gezweet hebben...
Nee, dat relatief weinig renners de regels overtreden is duidelijk. Dat betekent echter niet dat ze per definitie een schone moraal hebben.

        Dat is wel nie waar,een kameraad van mij heeft een hematokriet van over de 50,en ik ken nog personen die een veel hogere hematokrietwaarde hebben dan 44.Dus da klopt wel nie denk ik.

Plaats reactie