Over de wielersport en zijn beoefenaars.

poll: mooiste stijl?

hans
Forum-lid
Berichten: 737
Lid geworden op: 08 apr 2004 17:57

hans 17 dec 2005 21:18

Ik vind de oude ekimov prachtig om na te kijken, straalt echt enorm voor kracht uit!
Een zeer platte/diepe houding is trouwens niet altijd beter, een diepe zit zorgt namelijk voor een afname van het te leveren vermogen. Dit wordt tot een bepaald niveau gecompenseerd door de minder wordende luchtweerstand, maar op een gegevenmoment levert net nog dieper zitten nadeel op!
Als je kijkt naar armstrong.. (mister windtunnel/vermogens analyse) zie je dat hij niet extreem diep op zijn fiets zit (ook niet op zn coursfiets).  Hetgeen overigens wel wordt beinvloed door zijn inmobiele rugwervels.

en zn teammaatje popvych
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.

cor01
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 11 okt 2005 13:31

cor01 17 dec 2005 21:27

Vroeger vond ik Robert Alban mooi op de fiets zitten....(wie kent hem nog?).....nee geintje.....!
Serieus: Mijn echte oude held was Fons de Wolf, die zat prachtig op de fiets.
Tegenwoordig ben ik het met anderen eens dat Tom Boonen een mooie stijl heeft en natuurlijk ..."der Jan"...!
 
"Afstappen is geen optie"

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2328
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 17 dec 2005 22:15

Tom Boonen is inderdaad een stijlvolle hardrijder. Totdat hij gaat sprinten. Want in het kader van wie heeft de lelijkste sprintstijl, komt Tom wel op het hoogste schavotje met die hort- en stootbewegingen van hem. Dan snelt Alessandro Petacchi toch heel wat fraaier naar de finish, vind ik.

tonydelasnek8
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 dec 2005 15:55

tonydelasnek8 17 dec 2005 22:30

ik ben het eens met Buzz: Boonen is redelijk stijlvol, maar zijn sprint is die van een ongecontroleerde woesteling (maar wel snel).

Als je kijkt naar beentempo en gezichtsuitdrukking dan valt Der Jan onmiddellijk naar het rechter rijtje.

Mijn favorieten: Knaven en Basso.

trekoclv
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 dec 2004 12:58

trekoclv 17 dec 2005 23:12

is het niet handig om van je favo renner even een foto bij te plaatsen. dan leest het makkelijker en kan je een beetje vergelijken.
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

tonydelasnek8
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 dec 2005 15:55

tonydelasnek8 18 dec 2005 07:37

stijltje, nietwaar?



ziet er goed uit op zijn tt-fiets, al had ik hem liever op zijn gewone koersfiets getoond. Dat zegt toch iets meer over iemands stijl, vind ik. Maar ik kon zo snel geen geschikt plaatje vinden.

cascarsi
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 02 sep 2005 23:16

cascarsi 18 dec 2005 11:14

thomas dekker vind ik een mooie stijl hebben
pijn is een emotie<br>
emotie kun je uischakelen

trekoclv
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 dec 2004 12:58

trekoclv 18 dec 2005 12:57

op die foto van servais heeft ie toch aardig wat in het wiel gereden :p
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 18 dec 2005 19:17

Wat ik mooi vind aan een stijl is juist wel dat je kan zien dat ie alles geeft,
Er vol voor gaat. En voor mij is er dan toch 1 die er uitsteekt :de kracht die hij in zich heeft :

daarnaast zit hij ook gewoon mooi op de fiets en tot dat ie aan de bak moet heel cool..   Misschien moet ie ietsje eerder aan bak volgende keer ?


 

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2328
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 18 dec 2005 21:16

Tja, iedereen zit natuurlijk op een foto wel mooi stil. Maar de hierboven genoemde Thomas Dekker duwt met name tijdens tijdritten een veel te zware versnelling, en is dan erg 'aan het werk' met z'n lichaam. Aan het begin van dit jaar verloor ie in het Criterium International de afsluitende tijdrit van Bobby Julich met 11 seconden en daardoor ook het algemeen klassement van die etappe-koers met 8 seconden. Door ook bij de start al veel te groot te staan was ie meteen al 6 seconden kwijt. Hij had nota bene al alle moeite om van het startschavotje af te dalen. nbegrijpelijk. Ook een Pieter Weening rijdt bergop veel te zwaar. Zeker op de Col de la Schlucht was het niet om aan te zien. Overigens vond Michel Wuijts ‘m juist wel een mooie stijl hebben op die beklimming. Heel vreemd. Oké, hij won die etappe naar Gerardmer gelukkig wel, maar dat heeft natuurlijk niets met z’n stijl te maken. Als dat mee had geteld, had Andreas Klöden de etappe ongetwijfeld gewonnen.
En ja, ik vind het heel dubieus dat er bij zulke jonge jongens niet meer op gewezen wordt dat rijden met een zware versnelling uiteindelijk niet zo handig is.
Maar goed, back on topic: Naar mijn idee zijn dit de meest stijlvolle renners van deze eeuw...

In de categorie sprinten: Alessandro Petacchi



In de categorie hardrijden: Michèle Bartoli



In de categorie tijdrijden: David Zabriskie



In de categorie afdalen: Paolo Savoldelli

    

In de categorie klimmen: Lance Armstrong

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 19 dec 2005 13:42

@Buzz: Ik kan me erg goed vinden in je rijtje. Als ik naar Weening en de jonge Dekker kijk, denk ik ook altijd: Man, ga toch eens op een lichtere tred trainen. Toch vindt ik dat zware duwen op zich ook wel wat hebben. Je ziet het afzien, het werken van het lichaam. Maar elegant is het niet. Ik denk ook nog aan Santiage Botero die een keer in een Alpen etappe iedereen naar de vuilnisbelt reed met een cadans van 40 omw/min. Hoe verzin je het...

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5692
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 19 dec 2005 14:51

di luca? ( en ook ulrich oogt mooi op zijn fiets ( als hij niet te dik staat natuurlijk!)

 
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie