Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Amclassic-fan versus Belgen

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 23 mar 2006 13:24

Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 23 Maart 2006

@ Casran
"Ken " jij Tom Boonen dan ook, of meer de mechanikers, of anderen bij Quick Step ?


Ik ken er wat mechaniekers, 1 renner ken ik heel goed en train ik vaak mee, en ik bij mijn vrienden en vaste trainingsmaats zitten veel belofterenners van QuickStep. Mogelijks kent Boonen me van zien, maar ik denk het niet... en als ik in het hotel ben ga ik hem ook niet speciaal opzoeken, hij wordt vast al genoeg aangeklampt.
Hier een foto van mij met de wereldkampioen van 1996, na de training van dinsdag:
      
Trouwens, mijn hele fotoreeks van Dwars door Vlaanderen staat hier:http://weightweenies.starbike.com/phpBB ... 12&start=0 (ga ook naar pagina 2 van de topic)
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 23 mar 2006 13:37

ik vroeg mij namelijk als jij langs de kant staat voor een foto en hij komt voorbij, of je een blik van herkenning ziet in z'n ogen.Dat zou een hele mooie foto zijn.
Maar wellicht is ie veel te geconcentreed aan het rijden.. Vandaar de vraag..

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 23 mar 2006 13:46

Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 23 Maart 2006

ik vroeg mij namelijk als jij langs de kant staat voor een foto en hij komt voorbij, of je een blik van herkenning ziet in z'n ogen.Dat zou een hele mooie foto zijn.
Maar wellicht is ie veel te geconcentreed aan het rijden.. Vandaar de vraag..


Nee, in koers zal Boonen mij zeker niet herkennen. Misschien wel als ik samen met z'n ploegmaat aan het hotel toekom... geen idee eigenlijk.
Er zijn wel andere renners die me herkend hebben gisteren, en goeiedag gezegd hebben toen het peloton in het begin van de koers aan wandeltempo aan het rijden was.Coolste was Tomas Vaitkus (AG2R), die in volle finale van de koers er nog bij was en dan pas moest lossen: hij zag me staan, toonde met z'n vinger over de keel dat hij "dood" zat en gaf me dan een hand... nooit meegemaakt als ik naar een profkoers ging kijken.  En mijn fietsmaten die bij mij waren wisten niet eens dat ik vaak met Vaitkus ga trainen... die schrokken wel!
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 23 mar 2006 14:16

dat zijn leuke zaken inderdaad... gaaf hoor..
Heb ook de ander foto's gezien, ook erg mooi om te zien.

t.trapper
Forum-lid
Berichten: 409
Lid geworden op: 20 feb 2006 11:49

t.trapper 23 mar 2006 18:22

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 23 Maart 2006

Hier een foto van mij met de wereldkampioen van 1996, na de training van dinsdag:
      

Casran, jij staat scherper dan die wereldkampioen !

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2327
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 24 mar 2006 00:01

Quote: Origineel geplaatst door ponsteen op 23 Maart 2006
Boonen woensdag; Ik kreeg een beetje het Armstrong-in-de-ronde-van-Overijssel gevoel: Als hij wil kan ie hem winnen, maar waarom zou hij? Ik krijg een beetje het gevoel dat hij een beetje veel koerst... Waarom niet wat minder? Straks blijft het in de TOUR weer bij 'slechts' een paar ritoverwinningen. Voor een groot kampioen is hij hard bezig zo in maart. Ach, het siert hem wel. En prachtig om te zien. Hij laat het Belgische volk genieten.
Tom Boonen reed gisteren inderdaad erg sterk. Woekerde met z’n krachten. Ook de Paterberg ging ie moeiteloos omhoog, en verliet daardoor spelenderwijs het peloton. Maar waarom eigenlijk? Kan me wel voorstellen dat je de Paterberg en je benen alvast wil testen voor de Ronde van Vlaanderen. Maar dan laat je je daarna meteen weer inlopen. Wat hij nu deed, vond ik nogal onnozel. Nu probeerde hij –- samen met de aangesloten Kevin van Impe –- verder weg te rijden. nbegonnen werk. Met een achterstand van 10 minuten op de kopgroep is ook hij kansloos. Als hij nou een select groepje meekrijgt: oké. Of viel dit ook allemaal onder de noemer: trainen/testen? Vreemd. Kilometers verderop werden ze in ieder geval bijgehaald.

Niet veel later ontsnapte Boonen met een man of acht. Dat leek wel een kansrijke groep. De samenwerking was ook redelijk. Maar op een stuk vals plat werd er flink doorgetrokken. Tja, en toen werd Tom zowaar -- als enige van dat groepje! -- uit het wiel gereden. Er moest nota bene op hem gewacht worden. Pijnlijk. Had ie dan toch teveel met zijn pk’s gesmeten? Lijkt me toch niet lekker voor z’n zelfvertrouwen. Zeker ook na de weinig overtuigende laatste kilometer in Milaan-San Remo.
Op zulke naïeve acties heb ik Lance Armstrong de laatste jaren toch niet kunnen betrappen.

Wellicht dat Boonen nu inderdaad te veel koerst, Ponsteen, maar komt ie, na weekje uitbollen over de kinderkopjes, op 2 april ijzersterk voor de dag. Ben zeer benieuwd. Maar wij hopen natuurlijk op de ‘gebroeders’ Dekker, hè!

By the way, eindelijk VdB weer eens op kop zien rijden... om de vlucht van z’n ploegmakker af te stoppen. Op een wel heel vervelende manier: naast een kasseiweg op een flardje asfalt met de handjes boven op het stuur. Gewoon een beetje freewheelen en als de nummer 2 over de kasseien wilde passeren, vlug een paar ferme trappen op de pedalen geven. Dacht dat dergelijke acties not-done meer waren. ‘k Hoop trouwens wel dat hij weer eens écht op kop gaat rijden de komende weken/maanden.

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2327
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 24 mar 2006 01:02

Nice to see and read your report, Casran.

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 24 mar 2006 09:57

Quoten: Origineel geplaatst door Buzz op 23 Maart 2006

By the way, eindelijk VdB weer eens op kop zien rijden... om de vlucht van z’n ploegmakker af te stoppen. Op een wel heel vervelende manier: naast een kasseiweg op een flardje asfalt met de handjes boven op het stuur. Gewoon een beetje freewheelen en als de nummer 2 over de kasseien wilde passeren, vlug een paar ferme trappen op de pedalen geven. Dacht dat dergelijke acties not-done meer waren. ‘k Hoop trouwens wel dat hij weer eens écht op kop gaat rijden de komende weken/maanden.


Als je dat met de Discoveryploeg in de TOUR flikt, word je door Lance himself met fiets en al in de sloot geflikkerd. Ik had zoiets nog nooit gezien; Zo erg althans. VDB is dan wel geschikter voor dat werk dan de eerste de beste eerstejaarsknecht. Die laatste duw je wat makkelijker de sloot in dan een grote publieksrenner.
En nu live naar de TOUR de FRANCE naar onze speciale FORUM reporter, C a s r a n...   

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 24 mar 2006 18:28

Quoten: Origineel geplaatst door motta op 22 Maart 2006

Boonen krijgt nieuwe fietsen voor de vlaamse wedstrijden om geen schakelproblemen meer te hebben ...bron Sportwereld van Het NieuwsbladMotta


Wat schrijft Sportwereld?
Tom Boonen krijgt vanaf E3-Prijs sterker sprintmateriaalIn Waregem moet Tom Boonen het nog stellen met zijn gewone materiaal, maar vanaf zaterdag zou het allemaal een beetje steviger moeten zijn. Dat wil zeggen: bestand tegen de oerkracht van de geweldenaar uit Balen, die bij het aanzetten voor de sprint zoveel watt ontwikkelt dat een doordeweeks versnellingsapparaat - hoe degelijk ook - er onvermijdelijk bij plooit.
Dat een frame te slap kan zijn voor iemand als Boonen, accoord. Maar dat een doordeweeks versnellingsapparaat "plooit " moet die redacteur mij toch eens uitleggen. Een derailleur schakelt alleen maar en daar komt maar een beperkte kracht bij kijken. Buigt  of tordeert het frame bij hard aanzetten, zodat de ( voor)derailleur niet meer in de juiste lijn staat met de kettingwielen dán kan je schakelproblemen verwachten. Maar dat ligt m.i. niet aan de derailleur.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 24 mar 2006 19:51

SpEric wou het hierboven weten... ja, Boonen herkent mij dus. Ik zag hem daarnet en hij zei letterlijk in z'n Balens "kem ui wel zieen staan woensdag"  Met dank aan Wilfried Cretskens voor het maken van de foto:




     

En wat dat nieuw fietsmateriaal voor Boonen betreft: geloof de kranten toch niet! "Ge moogt zo veel de krant niet lezen", zei de mechanieker mij. Ik heb Boonens fiets dinsdagavond gezien, en hem daarnet ook weer vastgehad (zelfs een ronde op de parking mee gemaakt): exact dezelfde fiets hoor. Het is wel zo dat er bij Campa wat mannen zullen "studeren en vergaderen" over Toms klachten; de mechaniekers zelf hebben niets kunnen vaststellen.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie